تامین ایمنی برای تجهیزات پزشکی قابل کاشت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیش از 50 سال است که Biotronik در حال توسعه دستگاه های پزشکی برای بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی و اندوواسکولار بوده است. یکی از محصولات این شرکت Renamic Neo است، یک واحد کنترل که با یک دستگاه پزشکی کاشته شده در بیمار مانند ضربان ساز ارتباط برقرار می کند.

واحد کنترل به پزشک یا بیمار اجازه می دهد تا اطلاعاتی مانند وضعیت باتری، ضربان قلب و سایر پارامترهای لازم برای عملکرد دستگاه کاشته شده را بخواند.

با استفاده از اجزای Schurter با تشعشعات الکترومغناطیسی کم، Renamic Neo اولین دستگاه در جهان است که ایمپلنت را کاملاً خوانده و برنامه ریزی می کند. ارتباط بین Renamic Neo و دستگاه کاشته شده به صورت بی سیم از طریق یک سیگنال رادیویی کم مصرف است و نباید در محدوده فرکانس این سیگنال تداخلی ایجاد شود. بنابراین هنگام توسعه برنامه، EMC از همان ابتدا یک مسئله مهم بود.

Biotronik ملزم به رعایت استاندارد پزشکی EMC EN 60601-1-2 بود و به Schurter تجهیزاتی را برای آزمایش بر اساس آن ارائه کرد. اکنون یک کابینت محافظ وجود دارد که هیچ تشعشعی نمی تواند از بیرون در آن نفوذ کند. محصول در کابینت قرار می گیرد، با کابل متصل می شود و روشن می شود. یک آنتن در کابینت هر سیگنالی را در اطراف فرکانس مورد نظر می گیرد و این سیگنال ها از طریق یک کابل کواکس به یک تحلیلگر طیف در خارج از کابینت می روند که سیگنال ها را اندازه گیری می کند. یک الگوریتم یک مقدار متوسط ​​را برای این سیگنال ها تعیین می کند که باید بین 3 تا 20 دسی بل باشد.”

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  گام‌های ساده برای دریافت سرنخ‌های بیشتر HVAC در سال 2023

در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/vOM
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *