تلاش واتس اپ برای حفظ ارتباط ایرانیان در میان قطع گسترده اینترنت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

واتس اپ متا پلتفرم روز پنجشنبه اعلام کرد که پس از محدود کردن دسترسی این کشور به یکیشن و پلتفرم رسانه اجتماعی اینستاگرام، تلاش می کند تا کاربران در ایران را در ارتباط نگه دارد.

این سرویس پیام رسان در توییتی اعلام کرد واتس اپ در حد توان فنی خود برای دسترسی به این سرویس و اینکه شماره تلفن های ایرانی را مسدود نکرده است، هر کاری انجام می دهد.

به گفته ساکنان و ناظر اینترنت NetBlocks، ایران روز چهارشنبه دسترسی به اینستاگرام و واتس‌اپ، دو مورد از آخرین شبکه‌های اجتماعی باقی‌مانده در کشور را در بحبوحه اعتراض‌ها به مرگ یک زن در بازداشت پلیس محدود کرد.

مرگ مهسا امینی 22 ساله هفته گذشته که توسط پلیس اخلاق در تهران به دلیل “لباس نامناسب” دستگیر شد، خشم خود را نسبت به مسائلی از جمله آزادی در جمهوری اسلامی و اقتصاد در حال فروپاشی تحریم ها برانگیخته است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  IMed راهنمای نظارت بر بازار پست را توسعه می دهد

معترضان در تهران و سایر شهرهای ایران، ایستگاه‌های پلیس و خودروها را اوایل روز پنج‌شنبه به آتش کشیدند، زیرا خشم عمومی نسبت به مرگ هیچ نشانه‌ای از کاهش نشان نداد و گزارش‌هایی مبنی بر حمله نیروهای امنیتی صورت گرفت.

روز پنجشنبه، آسوشیتدپرس گزارش داد که این کشور روز چهارشنبه در پنجمین روز اعتراضات علیه دولت به دلیل مرگ امینی، پس از بازداشت وی توسط پلیس اخلاق کشور به اتهام نقض پوشش شدیداً خود، اینترنت را تقریباً قطع کرده است. کد

پیش از این، یک مقام دولتی اشاره کرده بود که نگرانی‌های امنیتی ممکن است اقداماتی را برای محدود کردن دسترسی به اینترنت ایجاد کند. همانطور که قبلا ذکر شد، اینستاگرام و واتس اپ آخرین شبکه های اجتماعی بزرگ فعال در ایران بودند.

این کشور در حال حاضر فیسبوک، ، توییتر، یوتیوب، اینستاگرام و واتس اپ را مسدود کرده است. بر اساس این گزارش، مقامات ارشد ایرانی به حساب‌های عمومی در این پلتفرم‌ها دسترسی دارند، در حالی که ایرانی‌ها می‌توانند با استفاده از شبکه‌های خصوصی مجازی و پروکسی‌ها به این خدمات دسترسی داشته باشند.

© تامسون رویترز 2022


5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/fwowCW
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *