تنها با 2.1٪ از کل سرمایه گذاری VC، بودجه برای زنان در سه ماهه اول 2023 “مه” باقی می ماند.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم تنها با 2.1٪ از کل سرمایه گذاری VC، بودجه برای زنان در سه ماهه اول 2023 “مه” باقی می ماند.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

همه چیز می توانست باشد بدتر، حدس می زنم

بر اساس گزارش PitchBook، شرکت‌هایی با تمام تیم‌های مؤسس زن حدود 800 میلیون دلار یا 2.1 درصد از 37 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده در استارت‌آپ‌های ایالات متحده در سه ماهه اول 2023 جمع‌آوری کردند. از نظر دلاری، این کاهش 53 درصدی نسبت به سال قبل از 1.7 میلیارد دلار تیم‌های مؤسس زن در سه ماهه اول 2022 است.

کاهش تعجب آور نیست. بازارهای سرمایه گذاری و فناوری به اندازه گذشته مطمئن نیستند. رکود اقتصادی همچنان در پیش است، تحولات ژئوپلیتیکی ادامه دارد و سهام فناوری وضعیت خوبی ندارند. وقتی اقتصاد نوسان دارد، اشتها برای ریسک کاهش می‌یابد، که بر مجموع سرمایه‌گذاری به طور کلی و بنیانگذاران خاص به طور خاص تأثیر می‌گذارد.

بنیان‌گذاران زن، که قبلاً ذاتاً ریسک‌پذیرتر از بنیان‌گذاران مرد دیده می‌شدند، اغلب نادیده گرفته می‌شوند، نادیده گرفته می‌شوند و تا زمانی که جنبش اجتماعی بعدی جهانی نیت همه را برای همیشه بیدار کند، کنار گذاشته می‌شوند.

یک بار دیگر با توجه به دلارهای جمع‌آوری‌شده، تیم‌های مختلط نیز شاهد کاهش مجموع سرمایه‌گذاری خود بر اساس سال به سال بودند و در سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ ۷ میلیارد دلار جمع‌آوری کردند. سال گذشته، این گروه ۱۵.۸ میلیارد دلار جمع‌آوری کرد.

با این حال، مقادیر دلار، کل داستان را بیان نمی کند. اگرچه آنها در سه ماهه اول سال 2023 سرمایه کمتری جذب کردند، اما تیم های ترکیبی از هر زمان دیگری از نظر سهم خود از همه دلارهای خطرپذیر عملکرد بهتری داشتند و 18.9٪ از سرمایه سرمایه گذاری شده تا کنون در استارت آپ های ایالات متحده را جمع آوری کردند. در دو سال گذشته آنها به طور متوسط ​​17.5 درصد از کل بودجه را جذب کردند.

با ادامه سال، این سهم احتمالاً بسته به میزان سرمایه سرمایه‌گذاری شده در این تیم‌ها و خود مجموع سرمایه‌گذاری، بهتر یا بدتر خواهد شد.

ردیابی دلارهای مخاطره‌آمیز افزایش‌یافته یک معیار مفید است، اگر معیار ناقص باشد. ما همچنین می خواهیم بدانیم که در مجموع چند معامله و توسط چه کسانی انجام شده است. در اینجا، داده ها ممکن است تعجب کنند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/EwduNF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *