توضیح سطوح شارژ EV: سطح 1 در مقابل سطح 2 در مقابل سطح 3

زمان مطالعه: 8 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از توضیح سطوح شارژ EV: سطح 1 در مقابل سطح 2 در مقابل سطح 3
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

نمی توان انکار کرد که وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) به آرامی اما مطمئناً محبوبیت پیدا می کنند. همین را می توان حداقل تا حدی به این واقعیت نسبت داد که آنها یک روش حمل و نقل سازگارتر با محیط زیست و پایدار هستند. البته، اگر در مورد یک خودروی برقی فکر می‌کنید، حتماً از خود می‌پرسید که چگونه آنها را شارژ کنید. همچنین ممکن است به تفاوت‌های بین شارژر دیواری که می‌توانید در خانه خود نصب کنید و ایستگاه شارژ فکر کنید. اینجاست که مفهوم سطوح شارژ EV مطرح می شود.

سطوح_EV_شارژ چیست

در این راهنما، ما نگاهی دقیق تر به سطوح مختلف شارژ EV و معنای آنها برای دارندگان EV خواهیم داشت. به طور خاص، ما به بررسی سطح 1، سطح 2، و سطح 3، سرعت شارژ آنها و جایی که معمولاً در آنها یافت می شوند، عمیق تر خواهیم بود. بنابراین اجازه دهید با صحبت در مورد سطوح مختلف خود شارژ شروع کنیم.

سطوح مختلف شارژ خودروهای الکتریکی

اول از همه، باید بدانید که سه سطح از فناوری شارژ EV وجود دارد که به درستی سطح 1، سطح 2 و سطح 3 نامیده می شوند. همانطور که ممکن است تا به حال حدس زده باشید، هرچه “سطح” شارژ بالاتر باشد، قدرت بیشتری واژگون می شود. . در نتیجه شارژر انرژی بیشتری مصرف می کند و در عین حال می تواند وسیله نقلیه شما را سریعتر شارژ کند.

همانطور که گفته شد، به این سادگی نیست که بگوییم باید شارژر سطح 3 را مستقیماً به وسیله نقلیه خود وصل کنید. درک این نکته مهم است که EV های مختلف به طور متفاوتی شارژ می شوند زیرا هر EV فقط می تواند سطح متفاوتی از قدرت را از EVSE (تجهیزات تامین وسایل نقلیه الکتریکی) بپذیرد.

سطوح مختلف شارژ خودروی الکتریکی

با این حال، به عنوان یک مصرف کننده، لازم نیست زیاد نگران باشید. در هر نقطه مشخصی، خود خودروی برقی میزان انرژی مورد نیاز هنگام شارژ را تعیین می کند. به این ترتیب، لازم نیست نگران وصل کردن خودروی برقی خود به یک ایستگاه شارژ باشید که بتواند انرژی بیشتری نسبت به توان خود ارائه دهد.

شارژرهای EV سطح 1

در حالی که اصول اولیه در راه نیست، بیایید نگاهی دقیق تر به سطوح مختلف شارژ EV داشته باشیم و با شارژ سطح 1 شروع کنیم. یک شارژر EV سطح 1 بین 1 کیلو وات تا 1.8 کیلووات برق از طریق یک پریز برق 120 ولتی AC استاندارد فراهم می کند. از آنجایی که این شارژر روی استاندارد توان کمتر کار می کند، شارژ سطح 1 فقط در آمریکای شمالی در دسترس است زیرا اروپا دارای منبع تغذیه استاندارد 230 ولتی برای مقاصد مسکونی است.

MEGEAR-Skysword-Level-1-EV-Charger
منبع: MEGEAR Skysword Level 1 EV Charger

از آنجایی که ما در مورد این موضوع هستیم، شارژرهای EV سطح 1 از یک دوشاخه خانگی سه شاخه در یک طرف، با یک کانکتور استاندارد J1772 (نوع 1) EV در طرف دیگر استفاده می کنند. قابل درک است که سرعت شارژ در کل پایین ترین سرعت است، با شارژر EV سطح 1 که تقریباً دو تا پنج مایل در هر ساعت شارژ را ارائه می دهد. به این ترتیب، شارژ کامل یک EV با باتری بزرگتر به راحتی بیش از 20 ساعت طول می کشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Trelleborg جیسون وارد را به عنوان مدیر پروژه - ابتکارات استراتژیک منصوب می کند

در نتیجه، شارژرهای EV سطح 1 برای دارندگان خودروهای برقی که مسافت طولانی را به طور منظم رانندگی نمی‌کنند، مناسب‌تر هستند. همچنین به دلیل سازگاری آسان، می توان از آنها به عنوان شارژر چکشی یا پشتیبان استفاده کرد. در واقع، اغلب برندها معمولاً آنها را به صورت رایگان همراه با خودروهای برقی خود ارائه می دهند. با این حال، این شارژرها برای استفاده روزانه کاربردی نیستند.

شارژرهای EV سطح 2

در ادامه، بیایید نگاهی به رایج ترین فناوری شارژ EV برای صاحبان خانه بیندازیم – که شارژ EV سطح 2 است. یک شارژر معمولی سطح 2 EV می تواند بین 3 کیلو وات تا 22 کیلو وات توان خروجی را تامین کند. در آمریکای شمالی، شارژ سطح 2 معمولاً از یک خروجی 240 ولتی استفاده می کند و از کانکتور استاندارد J1772 (نوع 1) EV استفاده می کند. در مقابل، پریز برق رایج برای شارژ سطح 2 در اروپا کانکتور Type 2 Mennekes است که برق 230 ولت را ارائه می دهد.

شارژرهای EV سطح 2 Pexels DCBel

به لطف توان افزایش یافته، شارژرهای سطح 2 می توانند 10 تا 75 مایل در ساعت برد داشته باشند. در نتیجه، 2 تا 13 ساعت طول می کشد تا یک باتری EV استاندارد با ظرفیت 40 کیلووات ساعت تولید شود. به غیر از مناطق مسکونی، شارژرهای سطح 2 نیز معمولاً در مکان های عمومی مانند هتل ها، سوپرمارکت ها یا حتی برخی از محل های کار یافت می شوند.

شارژرهای EV سطح 3

در نهایت، بیایید در مورد شارژرهای سطح 3 صحبت کنیم، که سریع‌ترین نوع فناوری شارژ EV موجود در حال حاضر را تشکیل می‌دهند. این معمولاً به عنوان شارژ DC نیز شناخته می شود. دلیل آن این است که برخلاف شارژرهای سطح 1 و 2 که برق AC را برای EV تامین می کنند، یک شارژر سطح 3 AC را در خود شارژر به DC تبدیل می کند. در نتیجه، شارژرهای سطح 3 می توانند انرژی را با سرعت بیشتری مستقیماً به باتری تغذیه کنند.

شارژرهای سطح 3-EV-EV

با توان خروجی معمولی بین 30 کیلو وات تا 360 کیلووات، یک شارژر سطح 3 EV می تواند تا 1400 مایل در ساعت (بسته به میزان پذیرش شارژ EV) سرعت تولید کند. در نتیجه، شما می توانید یک خودروی الکتریکی استاندارد را در کمتر از 20 دقیقه به طور کامل شارژ کنید.

برای چنین خروجی عظیمی، به ورودی بیشتری نیز نیاز دارید. ایستگاه شارژ سطح 3 از منبع تغذیه 480 ولتی در آمریکای شمالی و 400 ولتی در اروپا استفاده می کند. این همچنین بار سنگینی را بر روی شبکه برق وارد می کند، تا هزینه های بالای نصب در محل را فراموش نکنید. در نتیجه، شارژرهای سطح 3 فقط در ایستگاه های خدمات عمومی یا هر مکانی که مردم می توانند برای مدت کوتاهی پارک کنند، یافت می شوند.

تصاویر سطوح شارژ EV 2
منبع: SK Signet America

آنها همچنین از نوع متفاوتی از کانکتور نسبت به شارژرهای سطح 1 و سطح 2 استفاده می کنند. در آمریکای شمالی، کانکتور CCS وجود دارد، در حالی که در اروپا کانکتور CCS یا نوع 2 با پین های شارژ DC اضافی دارید. در نهایت، در ژاپن، کانکتور CHAdeMO رایج ترین اتصال برای شارژ سطح 3 است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نمایشگاه نوآوری Med-Tech 2023: پیش نمایش کنفرانس روز اول

سطح 1 در مقابل سطح 2 در مقابل شارژ سطح 3

همه اینها ممکن است کمی بیش از حد فنی به نظر برسد، درست است؟ اجازه دهید به سرعت خلاصه و مقایسه کنیم شارژ EV سطح 1 در مقابل سطح 2 در مقابل سطح 3.

سطح شارژ سطح 1 سطح 2 سطح 3
نوع فعلی AC AC دی سی
توان خروجی 1 کیلو وات تا 1.8 کیلو وات 3 کیلو وات تا 22 کیلو وات 30 کیلو وات تا 360 کیلووات
سرعت شارژ تا 5 مایل در ساعت تا 75 مایل در ساعت تا 1400 مایل در ساعت
نوع رابط J1772 (آمریکای شمالی) J1772 (آمریکای شمالی)، نوع 2 Mennekes (اروپا) CCS (آمریکای شمالی)، CCS / نوع 2 (اروپا)، CHAdeMO (ژاپن)
موارد استفاده معمولی شارژ خانگی برای خودروهای برقی کم مسافت پیموده شده با باتری های کوچک شارژ خانگی برای اکثر خودروهای برقی و ایستگاه های شارژ عمومی برای خودروهای برقی دوربردتر ایستگاه های شارژ عمومی برای سفرهای طولانی مدت و شارژ سریع

سوالات متداول در مورد سطوح شارژ EV

1. کدام شارژر EV برای من مناسب است؟

برای رفت‌وآمد روزانه نسبتاً کوتاه، می‌توانید به شارژر EV سطح 1 تکیه کنید، به شرطی که با شارژ شبانه راحت باشید. از سوی دیگر، برای رفت و آمد روزانه طولانی‌تر که نیاز به شارژ سریع‌تر دارد، شارژ سطح 2 توصیه می‌شود. در نهایت، اگر مسافت‌های طولانی را سفر می‌کنید یا در حین سفر نیاز به شارژ سریع دارید، شارژ سطح 3 بهترین گزینه است.

2. آیا شارژ سطح 3 می تواند به باتری خودروی برقی من آسیب برساند؟

شارژ سطح 3 می تواند فشار قابل توجهی بر باتری خودروهای برقی وارد کند. این ممکن است به مرور زمان باعث تخریب شود. با این حال، اکثر سازندگان خودروهای برقی خودروهای خود را طوری طراحی می کنند که در برابر شارژ سطح 3 بدون آسیب قابل توجهی به باتری مقاومت کنند.

3. آیا همه خودروهای برقی از شارژ سطح 3 پشتیبانی می کنند؟

نه، همه خودروهای برقی از شارژ سطح 3 پشتیبانی نمی کنند. سطح شارژ ویژه ای که توسط یک EV پشتیبانی می شود بسته به مدل و سازنده می تواند متفاوت باشد.

4. هزینه نصب شارژر سطح 2 در منزل چقدر است؟

در حالت ایده آل، می تواند بین 250 تا 1500 دلار باشد. این به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله هزینه های مربوط به واحد خاص، سیم کشی برق در خانه شما، و هر گونه هزینه نصب اضافی. همچنین، توصیه می شود برای انجام کار با یک برقکار مجاز مشورت کنید.

5. آیا می توانم EV خود را با سوپرشارژر تسلا شارژ کنم؟

سوپرشارژرهای تسلا به طور خاص برای وسایل نقلیه تسلا طراحی شده اند. این به این دلیل است که آنها از یک رابط شارژ اختصاصی استفاده می کنند که با سایر مدل های EV سازگار نیست. به این ترتیب، اگر یک خودروی الکتریکی غیر تسلا دارید، نمی‌توانید از سوپرشارژر تسلا برای شارژ خودرو خود استفاده کنید.

6. آیا می توانم تسلا خود را با استفاده از DC غیر تسلا (شارژر سطح 3) شارژ کنم؟

بله، تو میتونی. بسیاری از ایستگاه‌های شارژ سریع DC غیر تسلا اکنون دارای طراحی کانکتور دوگانه هستند که شامل هر دو کانکتور CCS و Tesla است. همچنین، آداپتورهایی برای تبدیل کانکتورهای سطح 3 استاندارد به کانکتور اختصاصی تسلا نیز وجود دارد.

ماشین خود را به راحتی شارژ کنید

در پایان، درک سطوح مختلف شارژ EV برای همه دارندگان EV بسیار مهم است. در نهایت، انتخاب سطح شارژ به نیازهای رانندگی، بودجه و دسترسی به ایستگاه‌های شارژ برای هر صاحب EV بستگی دارد. با این حال، واضح است که برای اکثر افراد، شارژرهای سطح 2 برای مصارف خانگی ایده آل هستند، در حالی که شارژرهای سطح 1 فقط به عنوان شارژرهای پشتیبان در نظر گرفته شده اند.

با این واضح، اگر به دنبال شارژر EV سطح 2 برای خانه خود هستید، می توانید بهترین شارژرهای EV سطح 2 را در اینجا بررسی کنید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ZnhvvU
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *