توییتر ممکن است در آلمان به دلیل سخنان غیرقانونی نفرت‌انگیز با جریمه‌هایی روبرو شود

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم ممکن است در آلمان به دلیل سخنان غیرقانونی نفرت‌انگیز با جریمه‌هایی روبرو شود
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

توییتر ایلان ماسک ممکن است درگیر جریمه‌های چند میلیون دلاری برای ناتوانی در حذف سخنان نفرت‌انگیز غیرقانونی در آلمان باشد.

اگر دولت فدرال در مورد تعداد زیادی از موارد عدم اقدام تعدیل محتوا که قبلاً به آن گزارش شده و دادگاه های آلمان تأیید کنند که قانون نقض شده است، جریمه ها حتی ممکن است به میلیاردها برسد.

اوایل این هفته، دولت فدرال اعلام کرد که بر اساس قانون حذف سخنان مشوق تنفر در این کشور، رویه ای را در مورد شکست های سیستمی مشکوک به راه انداخته است. این قانون که در عامیانه به عنوان NetzDG شناخته می شود، جریمه هایی تا سقف 50 میلیون یورو را برای هر پرونده مجاز می کند.

به گفته وکیل Chan-jo Jun، موسس و شریک مدیریت شرکت حقوقی تخصصی IT، JunIT Rechtsanwälte، دولت فدرال تنها بر روی تعداد انگشت شماری از توییت‌هایی که از میان صدها توییت گزارش شده و در یک پایگاه داده جمع‌آوری شده‌اند، عمل می‌کند.

جون نماینده کمیسر یهودی ستیزی ایالت فدرال بادن-وورتمبرگ، مایکل بلوم است که به گفته او هدف توئیت های توهین آمیز و افتراآمیز قرار گرفته است که توییتر از حذف آنها خودداری کرده است. برخی از توئیت‌های توهین‌آمیز توسط یکی از کاربران توییتر منتشر شده است که قبل از اینکه ماسک کنترل این پلتفرم را به دست بگیرد، مسدود شده بود، اما با عفو عمومی ماسک در حساب‌های تعلیق شده، حساب کاربری خود را بازگرداند.

اواخر سال گذشته، این شرکت حقوقی به دادگاه رفت و به دنبال صدور حکمی علیه توییتر به دلیل عدم اقدام به گزارش‌ها برای حذف سخنان نفرت‌انگیز بر اساس قانون NetzDG بود. چالش قانونی در ایجاد توییت‌ها غیرقانونی بود. و به نظر می رسد که به تحریک دولت فدرال برای اقدام کمک کرده است – که روز سه شنبه گفت “نشانه های کافی از شکست” را در فرآیندهای مدیریت شکایت توییتر ایجاد کرده است تا روندی را آغاز کند که می تواند منجر به اولین جریمه برای یک شرکت رسانه های اجتماعی شود. به دلیل شکست در حذف محتوای غیرقانونی تحت NetzDG.

در بحث در مورد پیشینه پرونده، جون به TechCrunch گفت که شرکت او سال گذشته تعدادی توییت را به اداره دادگستری فدرال (BfJ) گزارش کرده بود، اما در ابتدا به آنها گفته شد که مواد کافی برای اثبات وجود یک شکست سیستمی را ندارد.

«ما تعدادی از موارد را به سازمان گزارش داده بودیم [BfJ] در آن زمان، و دریافتند که آنها موافق بودند که این توییت‌ها غیرقانونی هستند، اما گفتند که مطالب کافی برای شکست سیستماتیک ندارند. و این زمانی بود که گروهی از داوطلبان شروع به جستجوی سیستماتیک برای محتوای غیرقانونی کردند و به گزارش آن و ایجاد یک پایگاه داده عظیم ادامه دادند… و آن را به [BfJ]. بنابراین بیش از 600 مورد است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 روش برتر برای رفع مشکل Microsoft Outlook در به روز رسانی Inbox در ویندوز

«آنهایی که اکنون مشمول این هستند [federal government's] به نظر می رسد مورد فقط اولین موارد باشد. آنها آنها را انتخاب کردند زیرا همه آنها از این نظر شبیه بودند – فکر می کنم آنها از یک کاربر آمده بودند و محتوای یکسانی داشتند. احتمالاً به همین دلیل است که آنها آن‌ها را انتخاب کرده‌اند، زیرا ساده‌ترین مورد برای مشاهده شکست سیستماتیک است. این یک شکست یک ناظر محتوا نبود، بلکه در واقع اکثریت قریب به اتفاق – یا همه – گزارش‌ها به اشتباه مدیریت شدند.»

اواخر سال گذشته، نیویورک تایمز در مورد تحقیقات مرکز مقابله با نفرت دیجیتال، لیگ ضد افترا و تعدادی دیگر از گروه‌هایی که پلتفرم‌های آنلاین را مطالعه می‌کنند گزارش داد که از زمانی که ماسک در پایان این پلتفرم را به دست گرفت، افزایش قابل توجهی در سخنان نفرت‌انگیز مشاهده کرد. در ماه اکتبر و شروع به کاهش تعداد پرسنل – از جمله کاهش کارکنان در آلمان و سایر دفاتر بین المللی کرد.

نگرانی‌ها در مورد تأثیر ماسک بر تعدیل محتوای توییتر در منطقه همچنین از سوی کمیسیون اروپا، اجرایی اتحادیه اروپا، که نقش نظارتی عمده‌ای بر پلتفرم‌های بزرگ‌تر را تحت قانون خدمات دیجیتال در اواخر سال جاری بر عهده خواهد گرفت، که قوانینی را برای آن تعیین می‌کند. چگونه سرویس ها باید به گزارش های محتوای غیرقانونی پاسخ دهند.

کمیسر بازار داخلی، تیری برتون، نوامبر گذشته به ماسک هشدار داد که این شرکت کار بزرگی در پیش رو دارد تا از قوانین اتحادیه اروپا پیروی کند – که طبق آن جریمه‌های نقض می‌تواند تا 6 درصد از گردش مالی سالانه جهانی را افزایش دهد. بنابراین، اگر توییتر هنوز ورشکسته نشده باشد، تحت مالکیت میلیاردرهای نامنظم و دارای اهرم شدید، با آینده ای فلج کننده و پرهزینه مواجه خواهد شد، اگر ماسک مدام به رگولاتورها سر بزند و قوانینی را که دوست ندارد نادیده بگیرد.

حتی در آلمان، اگر BfJ بخواهد در مورد بیش از 600 مورد غیرقانونی سخنان نفرت پراکنی که قبلاً به آن گزارش شده است، اقدام کند که بر اساس حداکثر مجازات های تعیین شده در قانون NetzDG می تواند تا 30 میلیارد یورو جریمه برای توییتر باشد. .

البته حداکثر نتیجه نظری بعید است. اما واضح است که هیچ کمبودی در مواردی که BfJ می‌تواند اجرا کند وجود ندارد – به این معنی که جریمه‌هایی برای شکست توییتر متعلق به ماسک در پاکسازی سخنان نفرت‌انگیز می‌تواند به سرعت بالا رود. و ماسک عرضه بی حد و حصری از مبلمان اداری قدیمی برای فروش برای پرداخت بدهی های خود ندارد.

جون می‌گوید که انتظار دارد اولین مجازات در توییت‌هایی که BfJ روی آن‌ها انجام داده است، کمتر از حداکثر تعیین شود – با فرض اینکه دادگاه تأیید کند که آنها غیرقانونی هستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه ارسال مجدد در لینکدین

“قانون برای هر مورد جریمه ای تا 50 میلیون یورو پیش بینی می کند. ممکن است در ابتدا کل مبلغ را نگیرند. در واقع یک جدول وجود دارد … که شدت شکست را بیان می کند. بنابراین من انتظار دارم چیزی بین 5 تا 20 میلیون یورو اولین جریمه باشد.

“زمان بیشتری طول می کشد تا تمام مراحل را طی کند، زیرا اکنون این به دادگاه است که تصمیم بگیرد که آیا مطالب غیرقانونی است یا خیر. با این حال، من تقریباً مطمئن هستم که آنها غیرقانونی هستند زیرا قبلاً مشمول تصمیمات دادگاه بوده اند.»

او می افزاید: «من در هفت ماه گذشته بر BfJ و وزیر فشار آورده بودم. و در واقع به این دلیل که فکر می‌کردم شکست سیستماتیک آشکار بوده است – با انواع جنایات انجام شده در توییتر، از جمله پورنوگرافی کودکان، که در گذشته به طور سیستماتیک حذف نشد. و همین امر در مورد اکثر موارد افترا – به ویژه مواردی که مشروعیت یک توییت را نمی توان تنها با محتوای خود توییت قضاوت کرد، جایی که شما باید کشف کنید که حقیقت در هنگام انتشار افترا در توییتر چیست.

و آنچه در گذشته شاهد بودیم این بود که توییتر تصمیم گرفت از تلاش برای درخواست از کاربران برای ارائه هیچ مدرکی برای ماندن خود صرف نظر کند، حتی اگر این کار توسط سایر شبکه های اجتماعی مانند گوگل یا گوگل انجام شود. [other social] شبکه ها در آلمان.”

هیچ کس پیشنهاد نمی کند که توییتر، قبل از ماسک، در تعدیل محتوا به خوبی کار می کند. دور از آن. و جالب است که آلمان تاکنون هیچ شرکت رسانه اجتماعی را به دلیل عدم رعایت الزامات حذف محتوای NetzDG تعقیب نکرده است (بالاخره، این قانون از سال 2017 لازم الاجرا بوده است).

اما اگر ماسک هر کاری را سریع انجام داده باشد، اعتماد ضعیف به تنظیم‌کننده‌ها و قانون‌گذاران است – با انجام کارهایی مانند حذف منابع برای تعدیل محتوا و اخراج کارکنان سیاست‌گذاری که وظیفه آن‌ها گفتگو با تنظیم‌کننده‌ها بر سر مسائل بحث‌برانگیز سخنرانی برای تحت فشار قرار دادن پرونده شرکت بود. این بدان معناست که نهادهایی که او دوست دارد آنها را مسخره کند، به جز این که بدترین ها را فرض کنند و فقط به اجرای قانون ادامه دهند، چاره اندکی دارند.

برای اظهار نظر با BfJ تماس گرفته شد.

دفتر مطبوعاتی توییتر در پاسخ به درخواست ی برای اظهار نظر، به صورت خودکار با یک مدفوع پاسخ داد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Mck
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *