توییتر چیست و چگونه کار می کند؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

اگر به تازگی وارد شبکه های اجتماعی شده اید و می خواهید در توییتر شروع کنید، پست مورد نیاز شما را آماده کرده ایم: توییتر چیست و چگونه کار می کند.

یک صندلی راحت بنشینید و پاسخ تمام شبهاتی را که در مورد این شبکه اجتماعی ایجاد می شود بیابید.

توییتر چیست؟

توییتر یک شبکه اجتماعی است که در سال 2006 متولد شد. این شبکه به شما امکان می دهد از طریق پیام های عمومی که به عنوان توییت شناخته می شوند و خصوصی که به عنوان DM یا پیام های مستقیم شناخته می شوند با سایر کاربران ارتباط برقرار کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید.

توییتر یک شبکه اجتماعی میکروبلاگینگ با دسترسی رایگان به جز جدیدترین ویژگی شناخته شده به نام است توییتر آبی، که به عنوان یک سرویس اشتراک در سال 2022 ظاهر شد. می توانید از این شبکه در دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه خود، iOS و استفاده کنید.

ویژگی اصلی آن این است که دارای محدودیت کاراکتر مشخص شده است: با حداکثر 140 کاراکتر شروع شد که در سال 2017 به 280 افزایش یافت.

با وجود اینکه یکی از قدیمی ترین شبکه های اجتماعی است، کاربران آن همچنان وفادار هستند. در حالی که نسل های جدید تمایل دارند دیگران را ترجیح دهند. شما فقط باید تلاش های ناموفق توییتر را برای محدود کردن بیشتر نسل های جوان تر، تلاش برای اتخاذ ویژگی های دیگر شبکه های اجتماعی ببینید.

با این حال، در توییتر در سال 2022 به 368 میلیون کاربر فعال رسیدبه گفته منابع Statista.

پس از انجام تظاهرات، اولین قدم ها را در توییتر برمی داریم.

چگونه در توییتر شروع کنیم

اولین کاری که باید در این شبکه اجتماعی انجام دهید، ایجاد یک حساب کاربری است. شما می توانید بدون آن وارد شوید، اما دسترسی بسیار محدودی به تمام ویژگی های آن خواهید داشت.

اساساً می‌توانید چند توییت را در نمایه‌های کاربران مرور کنید، اما نمی‌توانید محتوای چندرسانه‌ای را دنبال کنید یا ببینید، یا البته با حساب‌های دیگر تعامل داشته باشید.

چگونه یک حساب کاربری توییتر بسازیم

با دنبال کردن مراحل زیر می توانید تنها در چند دقیقه یک حساب کاربری ایجاد کنید:

  • به صفحه توییتر بروید و روی ثبت کلیک کنید.
  • اطلاعات مورد نیاز را توسط شبکه اجتماعی وارد کنید: نام کامل، ، تلفن و رمز عبور. نحوه ثبت نام، چه با ایمیل یا با تلفن همراه خود را انتخاب کنید.
  • نام کاربری را انتخاب کنید که با آن در شبکه اجتماعی شناخته می شوید.
  • نمایه کاربری خود را تکمیل کنید و آماده هستید!

اینجا یک آموزش گام به گام ساخت اکانت توییتر.

وقتی آن را دارید، به یاد داشته باشید که مهم است پروفایل توییتر خود را بهینه کنید تا کاربران بتوانند شما را به راحتی پیدا کنند.

در هر زمان، شما می توانید حساب توییتر خود را حذف کنید، اما به خاطر داشته باشید که تمام محتوایی که به اشتراک گذاشته اید را از دست خواهید داد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه کپی کردن لیست پخش Spotify در دسکتاپ و موبایل

اولین قدم ها در توییتر

وقتی به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کردید، وقت آن است که بدانید صفحه اصلی نمایه شما چگونه است.

در اینجا همه چیز درباره حساب شما آمده است:

  • در وسط شما عکس روی جلد، عکس نمایه، بیوگرافی خود، توییت هایی که منتشر کرده اید و آنهایی که بازتوییت کرده اید دارید. علاوه بر این، می‌توانید برای مشاهده پاسخ‌ها، رسانه‌ها و لایک‌هایی که دریافت کرده‌اید ادامه دهید.
  • در سمت چپ، می توانید به شروع خط زمانی خود، بخش کاوش، انجمن ها و اعلان ها دسترسی داشته باشید، جایی که همه تعاملاتی را که دریافت کرده اید و گزینه های دیگر مشاهده خواهید کرد.
  • در سمت راست، موتور جستجوی توییتر، محتوای چندرسانه ای که به اشتراک گذاشته اید، کاربران توصیه شده برای دنبال کردن و گرایش ها را دارید.

اکنون می دانید توییتر چیست، چگونه یک حساب کاربری ایجاد کنید و صفحه اصلی چگونه است. وقت آن است که دست به کار شوید و ببینید شبکه اجتماعی چگونه کار می کند.

توییتر چگونه کار می کند

توییتر از طریق توییت ها کار می کند که همان پست های شبکه اجتماعی است.

همانطور که قبلا ذکر کردیم، در ابتدا حداکثر 140 کاراکتر وجود داشت، اما اکنون تا 280 کاراکتر برای انتشار محتوای مورد نظر خود اعم از عکس، فیلم یا گیف و منشن برای سایر کاربران دارید.

اگر در حال حاضر سرتان کمی دیوانه شده است، نگران نباشید. ما قصد داریم نحوه نوشتن توییت و نحوه تعامل، علاوه بر سایر ویژگی های پلتفرم را توضیح دهیم.

نحوه نوشتن توییت

برای نوشتن یک توییت به سادگی باید:

  • کلیک کنید بر روی دکمه ‘توییت' در سمت چپ صفحه نمایش یا، اگر از نسخه موبایل استفاده می کنید، نمادی را که در سمت راست دکمه قرار دارد، با یک قلم.
  • اکنون وقت شماست که خلاق باشید و محتوای توییت خود را بنویسید. به یاد داشته باشید که حداکثر 240 کاراکتر برای آن دارید: ایموجی ها، هشتگ ها و منشن ها در این گنجانده شده است. برای ذکر یک کاربر، فقط علامت @ و نام کاربری که توییتر به شما نشان می دهد را تایپ کنید.
  • شما می توانید اضافه کنید عناصر مختلف توییت شما، مانند تصویر، ویدیو یا گیف. شما همچنین می توانید نظرسنجی اضافه کنید، اگرچه با محتوای چند رسانه ای همخوانی ندارد.
  • وقتی همه را دارید، کلیک کنید توییت و شما تمام شده اید.

نحوه ایجاد یک موضوع در توییتر

یکی از مطالب کلاسیک توییتر ایجاد موضوعات است. با داشتن محدودیت 280، بسیاری از کاربران به توییت خود به دنبال رشته توییت اول پاسخ می دهند، از این رو نام آن به این توییت است.

اگر می خواهید چیزی را بگویید که به بیش از 240 کاراکتر نیاز دارد، این گزینه عالی است: فقط روی دکمه پاسخ، نماد حباب کمیک کلیک کنید و به گفتن داستان خود ادامه دهید.

نحوه تعامل در توییتر

توییتر چندین امکان را برای تعامل با سایر کاربران ارائه می دهد. به آن دست پیدا کنید، زیرا تعامل با سایر حساب ها برای رشد در توییتر و هر شبکه اجتماعی برای آن موضوع ضروری است.

  • دنبال کردن: می توانید هر تعداد حساب که بخواهید فالو کنید. به کاربر مورد نظر خود بروید و روی “دنبال کردن” کلیک کنید. برای لغو فالو کردن آنها، به نمایه برگردید و در همان مکان گزینه “unfollow” را خواهید داشت.
  • به یک توییت پاسخ دهید: تا زمانی که نمایه عمومی است یا می‌توانید به همه کاربران پاسخ دهید، می‌توانید به هر توییتی پاسخ دهید. توییت های پاسخ دارای شرایطی مشابه با توییت اولیه هستند، 240 کاراکتر.
  • بازتوییت: ریتوئیت به اشتراک گذاشتن یک توییت برای نمایش آن در تایم لاین برای فالوورهای شماست. این می تواند یک ریتوییت بدون پیام یا همراه با یک پیام باشد که به عنوان “توئیت نقل قول” شناخته می شود، که به شما امکان می دهد توییت خود را به نسخه اصلی اضافه کنید.
  • دوست دارد: این گزینه دیگری برای تعامل است که در آن می توانید توییت را لایک کنید. توییتر معمولاً لایک‌ها را به سایر کاربران نشان می‌دهد، گویی ریتوییت است.
  • پیام مستقیم: در اینجا می توانید به صورت خصوصی با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید. بسته به اینکه آنها یک حساب خصوصی دارند یا به پیام های خصوصی دسترسی دارند، می توانید پیام ارسال کنید یا خیر.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین نوار نور LED در انگلستان

ویژگی های توییتر

در چنین شبکه اجتماعی کهنه کار، باید تمدید یا نابود شوید. و در این مورد، توییتر می خواست یکیشن خود را با ویژگی های جدید به روز کند تا کاربران خود را تشویق کند.

این موارد اضافی به جز توییت چیست؟

  • در توییتر جستجو کنید: این یکی از ابزارهای شبکه اجتماعی است که به شما امکان می دهد مطالب قدیمی را هم از حساب خود و هم از سایر کاربران جستجو کنید.
  • جوامع توییتر: این ویژگی برای ایجاد انجمن خود در توییتر است که با آن محتوا را به صورت خصوصی به اشتراک بگذارید.
  • ذخیره: در این بخش می‌توانید توییت‌هایی را که برایتان جالب است ذخیره کنید تا هرگز آنها را از دست ندهید، مگر اینکه کاربر اصلی آنها را حذف کند.
  • موضوعات: گزینه ای برای انتخاب محتوایی که به شما علاقه دارد و توییتر از آن برای نمایش شما در نمایه شما استفاده می کند.
  • لیست های توییتر: با فهرست‌ها، می‌توانید محتوایی را که بیشتر به آن علاقه دارید گروه‌بندی کنید و آن‌ها را بر اساس موضوع مرتب کنید.
  • حلقه توییتر: در این حلقه، می توانید گروه کوچکی از فالوورهای مورد اعتماد خود را ایجاد کنید تا پیش از انتشار عمومی توییت های آینده خود را به آنها نشان دهید.
  • تبلیغات توییتر: با فهرست‌ها می‌توانید محتوایی را که بیشتر به آن علاقه دارید گروه‌بندی کنید و آن‌ها را بر اساس موضوع مرتب کنید.
  • تجزیه و تحلیل توییتر: اگر می خواهید ببینید محتوای شما در توییتر چگونه کار می کند، می توانید تمام اطلاعات را اندازه گیری کنید.

سایر ابزارهای خارجی

اکنون که همه چیز را در مورد توییتر و نحوه عملکرد آن می دانید، آیا می دانستید که ابزارهای خارجی برای مدیریت حساب شما وجود دارد؟

با Metricool می توانید:

در کنار همه این گزینه ها، می توانید تمام شبکه های اجتماعی (فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک و غیره) را که با آنها کار می کنید، از یک مکان مدیریت کنید: Metricool.

اکنون همه چیزهایی را که برای شروع کار در این شبکه اجتماعی نیاز دارید در اختیار دارید، می دانید توییتر چیست و چگونه کار می کند.

هر چه زودتر به آن برسید و انجمن خود را ایجاد کنید. هر گونه سوالی را در زیر مطرح کنید و ما نظرات شما را خواهیم خواند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/iQF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *