توییتر NPR را با برچسب رسانه ای گمراه کننده تحت حمایت دولت جدا می کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم NPR را با برچسب رسانه ای گمراه کننده تحت حمایت دولت جدا می کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

پس از تصاحب سال گذشته، مالک جدید توییتر سیاست‌هایی را در پرواز ابداع کرد، تغییرات مشکوک طراحی را اعمال کرد و به طور کلی پلتفرم را مطابق با هوس‌های خود خم کرد.

در آخرین قسمت از حماسه رهبری جیوه‌آمیز ایلان ماسک، توییتر اکنون NPR غیرانتفاعی خبری آمریکایی را طبقه‌بندی می‌کند، همانطور که با RT، سخنگوی بدنام مورد حمایت دولت روسیه که صحبت‌های کرملین را به جهان گسترده‌تر سوق می‌دهد، رفتار می‌کند.

اسکرین شات از حساب توییتر NPR با برچسب رسانه دولتی

حساب توییتر NPR در پلتفرم خبری فوری که زمانی ضروری بود، اکنون با برچسبی همراه است که آن را به عنوان “رسانه وابسته به دولت ایالات متحده” نشان می دهد. اما NPR برآورده نمی شود تعریف خود توییتر برای یک حساب وابسته به ایالت:

رسانه‌های وابسته به دولت به عنوان رسانه‌هایی تعریف می‌شوند که در آن دولت از طریق منابع مالی، فشارهای سیاسی مستقیم یا غیرمستقیم و/یا کنترل بر تولید و توزیع، بر محتوای سرمقاله اعمال می‌کند.

سازمان‌های رسانه‌ای دولتی با استقلال تحریریه، مانند بی‌بی‌سی در بریتانیا، برای اهداف این سیاست به عنوان رسانه‌های وابسته به دولت تعریف نمی‌شوند.»

NPR، که با استقلال تحریریه فعالیت می کند، توسط دولت ایالات متحده کنترل نمی شود. و این سازمان خبری تنها حدود یک درصد از بودجه خود را از بودجه فدرال در سال 2020 دریافت کرد.

این تصمیم، که به نظر می رسد غیرممکن است، ممکن است به همان اندازه که ایلان ماسک در درک رسانه ها ارتباط دارد، با تمایل او به تسویه حساب با تغییر قوانین و عملکرد توییتر ارتباط داشته باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین ترکیب صفحه کلید و ماوس در بریتانیا

بر اساس حملات قبلی ماسک به مطبوعات، این امکان وجود دارد که NPR پوشش تحقیقاتی ناخوشایندی از غول فناوری داشته باشد. اما به همان اندازه محتمل است که ماسک فقط برای جلب رضایت طرفدارانش و رسانه های دست راستی که بارها با آنها همسو شده است، نفوذ خود را افزایش می دهد.

درست قبل از شروع جنگ با NPR، ماسک نیویورک تایمز را هدف قرار داد. کاربران توییتر با نفس بند آمده در آخر هفته منتظر بودند و منتظر بودند تا دستورالعملی مبنی بر حذف تمام تیک‌های «میراثی» از حساب‌های تأیید شده قبلی حذف شود. اما چک های آبی قدیمی با یک استثناء قابل توجه در آخر هفته جان سالم به در بردند: نیویورک تایمز. ماسک ظاهراً چک آبی نیویورک را پس از اطلاع از این که این روزنامه قصد ندارد هزینه سرویس تأیید جدید پرداخت در ازای او را پرداخت کند، باطل کرد.

بی‌اعتنایی ماسک به رسانه‌های خبری سنتی یکی از عوامل متحرک اصلی در تصمیم او برای خرید توییتر بود. و از آنجایی که توییتر به مجموعه‌ای ناخوشایند از جوک‌های قدیمی، نفرت تقویت‌شده و شهرت پرداختی تبدیل می‌شود، ماسک احتمالاً به دستکاری شبکه اجتماعی برای اهداف خود ادامه می‌دهد، درست تا زمانی که چرخ‌ها از بین بروند یا همه ما توجه خود را متوقف کنیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  حساب های جدید توییتر قبل از خرید اشتراک باید 90 روز صبر کنند •



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/SHB
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *