جومیا با مدیریت جدید به کمترین ضرر در چهار سال اخیر رسیده است

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم جومیا با مدیریت جدید به کمترین ضرر در چهار سال اخیر رسیده است
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

سه ماهه اول 2023 اولین سه ماهه است که مدیریت جدید جومیا پس از اجرای طرح مدیریت قبلی در سه ماهه چهارم 2022، استراتژی خود را اجرا کرد. نتیجه؟ جومیا زیان خود را به میزان قابل توجهی کاهش داد: زیان EBITDA تعدیل شده 51 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به 27 میلیون دلار رسید، در مسیر رسیدن به هدف پایان سال شرکت. 100-120 میلیون دلار زیان تعدیل شده. به طور مشابه، زیان عملیاتی با 54 درصد کاهش نسبت به سه ماهه اول 2022 به 30.9 میلیون دلار به ازای هر گزارش مالی تازه منتشر شده شرکت رسیده است.

را ساده‌سازی تلاش‌های سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۲، که در آن جومیا تعداد کارکنان خود را ۲۰ درصد کاهش داد و بر ۹۰۰ نقش در ۱۱ بازار آن تأثیر گذاشت، در کاهش زیان‌ها مؤثر بود. با این حال هزینه های عمومی و اداری برای سه ماهه اول سال 2023 که 32 درصد کاهش یافته است. انجام ندهید

هزینه های انجام، فروش و تبلیغات و فناوری به ترتیب 33، 61 و 9 درصد نسبت به سه ماهه اول 2022 کاهش یافته است. ما در حال بررسی نحوه انجام زنجیره تامین و تدارکات از طریق مذاکره با تامین کنندگان و صرفه جویی در هزینه های بسته بندی هستیم. دوفای با اشاره به اقدامات کاهش هزینه جومیا گفت: ما مسیرهای کامیون را بهبود بخشیده ایم که کمترین تأثیر را بر مشتریان و فروشندگان دارد، اما ما را قادر می سازد تا در هزینه های زیادی صرفه جویی کنیم. ما همچنین هزینه‌های بازاریابی را بسیار کاهش داده‌ایم که محرک بزرگی در این سه ماهه بود، زیرا معتقدیم که می‌توانیم با صرف هزینه‌های بازاریابی بسیار کمتر در آینده، پایه‌ای درست برای رشد ایجاد کنیم.» مدیر عامل شرکت جومیا خاطرنشان کرد که جومیا به «حق‌سازی» کسب‌وکار خود در این بخش‌ها ادامه می‌دهد و کارایی بیشتری را به عنوان بخشی از فرآیند مداوم خود برای ایجاد ساختار هزینه کمتری که مشتریان کمتری را شامل می‌شود، معرفی می‌کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه اضافه کردن تولدها به تقویم آیفون (بدون مخاطب)

مصرف کنندگان فعال سه ماهه جومیا با کاهش 22 درصدی از 3.1 میلیون در سه ماهه اول 2022 به 2.7 میلیون نفر رسید. در نتیجه، سفارشات و GMV به ترتیب 26 درصد و 22 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت. عواملی که باعث کاهش در این دسته‌ها می‌شوند عبارتند از چالش‌های کلان پایدار با تورم بالا که بر قدرت هزینه‌کردن مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارد، توانایی فروشندگان برای تأمین کالاها، و کاهش ارزش 9 ارز از 10 ارز مورد استفاده در پلتفرم جومیا.

علاوه بر این، کاهش تعداد از جومیا ناشی از تنظیم مجدد عمدی سبد محصولات و خدمات خود در سه ماهه چهارم 2023، از جمله تعلیق عرضه خواربار فروشی، تدارکات به عنوان یک سرویس، و عملیات تحویل غذا در بازارهای کلیدی خاص است. همچنین، با کاهش قابل توجه شدت تبلیغات پشت چندین سرویس در JumiaPay، حجم تراکنش و TPV بازوی فین تک به ترتیب با 31 درصد کاهش به 48.6 میلیون دلار و 38 درصد به 2 میلیون کاهش یافت. جومیا در گزارش مالی خود خاطرنشان کرد که خدمات فین تک بیش از 25 درصد کاهش GMV و بیش از 40 درصد کاهش سفارشات در سه ماهه اول سال 2023 بوده است. همراه با دسته FMCG که شامل محصولات خواربارفروشی می شود، JumiaPay 55 درصد از کاهش اقلام فروخته شده و 34 درصد کاهش GMV را در سه ماهه اول 2023 به خود اختصاص داده است.

دوفای گفت: «ما عمداً تصمیم گرفتیم برخی از فعالیت‌ها را در برخی دسته‌بندی‌ها کاهش دهیم و این امر بر فروش تأثیر زیادی گذاشته است، زیرا مشتریان زیادی داشتیم که به دنبال معاملات خوب و چانه‌زنی بودند، به ویژه در JumiaPay. ما می‌دانستیم چه اتفاقی می‌افتد، اما این کار درستی بود که برای کسب‌وکار انجام می‌شد، زیرا ارزش مناسبی برای مشتری ایجاد نمی‌کرد.»

دوفای گفت که غول تجارت الکترونیک در حال چرخش به سمت مدل جدیدی از رشد است که شامل سه چیز است – بهبود عرضه و ارتباط مجموعه (با جذب برندها و تامین کنندگان با کیفیت بالا با تمرکز بر مقوله های اصلی تجارت الکترونیک مانند تلفن، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی، مد و زیبایی روی سکو)، Eافزایش ابزارها و فرآیندهای مدیریت فروشنده برای بهبود تجربه فروشندگان در جومیا، و افزایش پایگاه مشتریان خود، نفوذ موثرتر به بازارهای آدرس پذیر آن با استفاده از استخرهای مصرف کننده بزرگ واقع در شهرها و مناطق روستایی که در آن پوشش معمول عرضه و خرده فروشی ضعیف است. .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Inkdex، Alloy Sports، Credos و برنامه‌های دیگر را می‌توانید آخر هفته بررسی کنید

طی چند ماه گذشته، جومیا مسیرهای لجستیکی و ایستگاه های حمل و نقل جدید را در شهرهای کوچک خارج از مناطق پرجمعیت، از جمله ساحل عاج و سنگال باز کرده است. دوفای گفت که این شرکت در حال پیشرفت خوبی است و “بسیاری از شهرهای جدید اکنون بخشی از شبکه ما هستند و اکنون در مرحله فعال سازی بازاریابی برای تبلیغ و آموزش مصرف کنندگان در بسیاری از آنها هستیم.” دوفای ادعا می کند که پس از تکرار این فرآیند در اوگاندا، کنیا. تونس، مراکش، نیجریه و سایر بازارها میلیون ها مشتری وفادار جومیا را با نرخ های خرید مجدد بهتر جذب خواهند کرد.

علیرغم کاهش معیارهای کلیدی مشتری، درآمد جومیا تقریبا ثابت ماند و نسبت به سال قبل با 3 درصد کاهش به 46.3 میلیون دلار رسید. این حرکت ناشی از افزایش نرخ دریافت کمیسیون جومیا در اواسط سال 2022 است. در همین حال، جومیا سه ماهه را با وضعیت نقدینگی 205.4 میلیون دلاری به پایان رساند که شامل 86.9 میلیون دلار وجه نقد و معادل نقدی و 118.6 میلیون دلار سپرده مدت دار و سایر دارایی های مالی است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/mOnAMi
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *