جک سلبی از Thiel Capital در حال استفاده از یک صندوق VC جدید برای سرمایه گذاری در استارتاپ های آریزونا •

زمان مطالعه: 5 دقیقه

جک سلبی، یکی از مدیران سابق پی‌پال، مدیر عامل قدیمی Thiel Capital که سال‌ها قبل به خاطر سرمایه‌های کم‌اهمیت خود توجه‌ها را به خود جلب کرد، یک صندوق سرمایه‌گذاری جدید 110 میلیون دلاری دارد که قصد دارد آن را بیشتر در ایالت آریزونا سرمایه‌گذاری کند، جایی که سلبی از سال 2002 زندگی کرده است.

اولین وسیله نقلیه این شرکت، به نام AZ-VC، توسط تعدادی از تجهیزات املاک و مستغلات در آریزونا، همراه با یک شرکت بزرگ خدمات محلی پشتیبانی می شود. با این حال، قابل توجه است که Thiel یک سرمایه گذار نیست و هیچ یک از حامیان نهادی متعدد Thiel Capital نیز نیستند.

اوایل امروز با سلبی – که از اجلاس موسسه میلکن در ابوظبی تماس می گرفت و قصد داشت بعد از آن در آخرین مسابقه فرمول یک فصل شرکت کند – صحبت کردیم تا در مورد علت آن بیشتر بدانیم.

ما همچنین با سلبی در مورد رابطه او با تیل صحبت کردیم و اینکه آیا مانند تعداد فزاینده ای از مردم در جهان Thiel، این صندوق جدید نشانگر این است که سلبی قصد دارد در مقطعی به سیاست منطقه بپرد. گفتگوی ما برای طولانی و وضوح ویرایش شده است.

TC: شما سال ها دفتر خانواده پیتر تیل را اداره می کنید، که در کالیفرنیا است، اما شما در آریزونا هستید. چطور اتفاق افتاد؟

جی اس: پدرم برای یک شرکت تبلیغاتی دوره «مدمن» به نام جی. والتر تامپسون کار می کرد، در شغلی که هر سه یا چهار سال یک بار اخراج می شدی یا ارتقا می یافتی. پدرم [experienced] کمی از هر دو، بنابراین ما این تربیت تقریباً ارتشی را داشتیم که در دوران کودکی من هفت بار جابجا شده بود. در سال آخر، من حاضر به نقل مکان نشدم [from our then-home] در حومه دیترویت و تا فارغ التحصیلی با یک دوست و خانواده اش ماندم، اما پدرم به فینیکس نقل مکان کرد. برادر کوچکتر من در فینیکس بزرگ شد. و تابستان‌ها بین دانشگاه می‌رفتم، من واقعاً به نوعی عاشق این مکان شدم.

بعداً من بخشی از گروهی بودم که PayPal را راه اندازی کرد [as a VP nearly straight out of college] و وقتی در سال 2002 کسب و کار را به eBay فروختیم، می دانستم که می خواهم از رژیم مالیاتی طاقت فرسا کالیفرنیا دور شوم. آریزونا به نوعی انتخاب بدیهی بود، بنابراین من در سال 2002 نقل مکان کردم، و سال ها ساکن شادی بوده ام.

آیا زمان زیادی را در وست هالیوود می گذرانید، جایی که اکنون Thiel Capital در آن مستقر است؟

من اغلب بین آریزونا و کالیفرنیا رفت و آمد می کنم. این یکی از جذابیت های آریزونا است. برخلاف کل روایتی که در اطراف آستین و قطعا میامی ساخته شده است، نزدیکی به کالیفرنیا اهمیت دارد. اگر بتوانید در عرض یک ساعت یا بیشتر با هواپیما به کالیفرنیا رفت و آمد کنید، بسیار راحت است، در حالی که از آستین چهار ساعت پرواز است. این یکی از مزایای بزرگی است که فکر می کنم در آریزونا داریم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  منابع: پشتیبان هوش مصنوعی Lensa از Servers.com با 200 میلیون دلار خارج می شود

به نظر می رسد که افراد زیادی از کالیفرنیا به خصوص به اسکاتسدیل رفته اند. آیا شهرهای مختلف آریزونا به صنایع مختلف معروف هستند؟

بسیاری از پیمانکاران بزرگ دفاعی مانند لاکهید مارتین در آریزونا حضور دارند. بسیاری از شرکت های تولید تراشه در آریزونا حضور دارند. فینیکس پنجمین است [most-populous] شهری در ایالات متحده، که بسیاری از مردم آن را نمی‌شناسند، بنابراین شما در سراسر فونیکس بزرگ، از گلندیل، که در گوشه جنوب شرقی دوردست قرار دارد، و همه نقاط بین آن‌ها، فعالیت‌هایی دارید. بهترین تشبیهی که می توانم به شما بدهم لس آنجلس است، اما مثلاً 50 سال قبل.

شما برای صندوق خود از صنعت املاک و مستغلات آریزونا حمایت می کنید و سرمایه گذار لنگر شما یک شرکت خدماتی است که متعهد به سرمایه گذاری 25 میلیون دلاری در صندوق است. چرا یک شرکت آب و برق باید این کار را انجام دهد؟

منظورم این نیست که از خودم تعریف کنم، اما این یک روند دو ساله طولانی بود تا آنها از خط پایان عبور کنند. با کار روزانه‌ام با پیتر، و این را بسیار متواضعانه می‌گویم، اما اساساً همه LP‌هایی را که سرمایه‌های مخاطره‌آمیز را در جهان تخصیص می‌دهند، می‌شناسم، خواه آنها اینجا در ابوظبی باشند یا توکیو یا نیویورک یا هر کجا که هستند. همه آن‌ها می‌دانند ما کی هستیم، و دوست دارند با دادن پول به صندوق جدیدی که به جهان پیتر متصل است، لطف او را جلب کنند. اما من می‌خواستم از این صندوق به‌عنوان یک آزمون تورنسل استفاده کنم تا ببینم آیا جامعه آریزونا می‌خواهد چیزی شبیه به این صندوق افزایش یابد و از زمین خارج شود. راستش نمی‌دانستم نتیجه چه می‌شود، اما از این که مردم دستشان را بالا بردند و ما را وارد تجارت کردند، خیلی دلم گرفت.

دو چیز. اولاً، من هنوز نمی‌فهمم که چرا یک شرکت خدماتی در اینجا مناسب است.

آریزونا بسیار بسیار معطوف به املاک و مستغلات بوده است، و اگر به چرخه های مختلف مسکن نگاه کنید، آریزونا فرزند پوستر برای رونق و رکود بوده است، زیرا ما تنوع زیادی از نظر صنعت نداریم. تفکر از منظر سودمندی است [anything that] به تنوع بخشیدن به اقتصاد کمک می کند و به ایجاد بخش فناوری در آریزونا کمک می کند [is a positive] که به رفع برخی از این فراز و نشیب ها کمک می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 تا از بهترین تبلت های زیر 500 دلار در سال 2023

و شما صراحتاً نخواستید یا از ال‌پی‌های پیتر یا تیل کپیتال سرمایه بخواهید. چرا؟

کار روزانه من با پیتر محافظت از لانه است، به اصطلاح، و لانه بسیار مهم است. پیتر غاز طلایی من است. من بیش از هر کس دیگری با او کار کرده ام. او یک دوست بسیار صمیمی است. او یک فرد بسیار وفادار است. همانطور که ممکن است تصور کنید، ما در تمام طول روز با پرس و جوهای ناخواسته به دنبال حمایت او هستیم. خیلی مطمئنم که میتونستم بگیرم [their collective backing] اما من به یک صندوق دارایی دولتی در ابوظبی نرفتم یا به پیتر نرفتم، زیرا آنها هیچ ارتباط یا پیوندی با آریزونا ندارند و می‌خواهم مردم در آن مشارکت داشته باشند. من می خواهم مردم مشاور باشند. من می خواهم آنها پیشاهنگ معامله باشند. من می خواهم آنها مربی باشند. و صندوق ثروت دولتی ابوظبی قرار نیست این کار را انجام دهد.

اینجا نقش وکیل شیطان را می‌کنید، اگر در آریزونا طلا بزنید چه؟ آیا این مشکلی برای سرمایه گذاران Thiel Capital خواهد بود؟

اگر به نقطه ای برسیم که پیتر در حال بو کشیدن است و می خواهد به یک معامله نگاه کند [in AZ VC's portfolio]پس از آن این ماموریت انجام شد، من با کمال میل آن معما را کشف خواهم کرد.

بدیهی است که تعداد فزاینده ای از مردم در دنیای پیتر برای مناصب دولتی نامزد می شوند. ممکن است این صندوق در مقطعی به نوعی پیش درآمد یک کمپین سیاسی احتمالی باشد؟

نه، من هیچ علاقه ای به سیاست ندارم. من فقط به این معنا علاقه دارم که می‌خواهم محیط سیاسی ما را تا حد ممکن عادی و متوسط ​​ببینم. من نمی خواهم شاهد آمدن کلانتر جو دیگری باشم زیرا کلانتر جو برای تجارت بد است.

با توجه به رابطه تان با پیتر، شما از سال 1999 با او کار کرده اید، اما تقریباً همه کسانی که من می شناسم که برای او کار می کنند، تقریباً از ابتدای کار خود، گاهی در طول چندین دهه، برای او کار کرده اند. چه چیزی در مورد او و فرهنگ اطرافش وجود دارد که مردم را برای مدت طولانی در اطراف نگه می دارد؟

او برای وفاداری ارزش قائل است و او فقط یک فرد بسیار وفادار است، و من فکر می‌کنم که او در رسانه‌ها بسیار بد توصیف شده است. واضح است که من تعصب دارم، اما این مرا دیوانه می کند. او یک پسر بسیار معمولی است. او بسیار منطقی است. معلومه که خیلی باهوشه و من برای او احترام زیادی قائل هستم.

من هرگز به طور داوطلبانه مدار پیتر تیل را ترک نخواهم کرد. داشتن یک صندلی بسیار شگفت انگیز است.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/jIeydN
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *