حالت شب آیفون: نحوه گرفتن بهترین عکس های شبانه

زمان مطالعه: 9 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از حالت شب آیفون: نحوه گرفتن بهترین عکس های شبانه
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

پس از اینکه سازندگان اندروید سال‌ها آن را در اختیار داشتند، سرانجام اپل حالت شب را با آیفون 11 معرفی کرد. حالت شب عملکرد در نور کم را هنگام کلیک کردن روی عکس‌ها با استفاده از آیفون شما به شدت بهبود می‌بخشد. با این حال، چند نکته و ترفند وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از حالت شب آیفون حتی به طور مؤثرتری برای کلیک بر روی تصاویر جذاب خود استفاده کنید.

بنابراین، آیفون خود را بردارید و آماده شوید تا همه دوستان خود را با چند عکس عالی در شب تحت تاثیر قرار دهید. چه بر روی دوست خود کلیک کنید، چه نورپردازی زیبای کریسمس، یا روی ستاره های آسمان، در اینجا نحوه استفاده از حالت شب در آیفون خود به موثرترین روش آورده شده است. اما اول از همه.

کدام آیفون‌ها از حالت شب پشتیبانی می‌کنند

متأسفانه همه مدل های آیفون حالت شب را در دوربین ندارند. در اینجا تمام آیفون هایی که از حالت شب پشتیبانی می کنند، آورده شده است.

  • آیفون 11
  • آیفون 11 پرو
  • آیفون 11 پرو مکس
  • آیفون 12
  • آیفون 12 مینی
  • آیفون 12 پرو
  • آیفون 12 پرو مکس
  • آیفون 13
  • آیفون 13 مینی
  • آیفون 13 پرو
  • آیفون 13 پرو مکس
  • آیفون 14
  • آیفون 14 پلاس
  • آیفون 14 پرو مکس

توجه داشته باشید که سری آیفون 11 فقط روی دوربین اصلی حالت شب دارد. بنابراین، اگر در شب عکاسی می کنید، پیشنهاد می کنیم فقط از دوربین اصلی استفاده کنید. به عنوان یک قانون سرانگشتی، لنز اولیه به طور کلی از نظر جزئیات بهترین است، بنابراین پیشنهاد می کنیم از شوتر اصلی 1X در همه آیفون ها استفاده کنید، حتی اگر لنزهای فوق عریض و تله فوتو از حالت شب پشتیبانی می کنند.

نحوه روشن کردن حالت شب در آیفون به صورت دستی

دوربین آیفون زمانی که صحنه تاریکی را تشخیص می‌دهد، به‌طور خودکار حالت شب را فعال می‌کند. با این حال، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که حالت شب فعال نشده باشد، حتی اگر نور اطراف شما خوب نباشد. در چنین سناریویی، ممکن است با عکس‌های تیره مواجه شوید یا با مشکلات فوکوس در آیفون خود مواجه شوید.

با این حال، نگران نباشید، زیرا در چنین شرایطی می توانید حالت شب را به صورت دستی فعال کنید تا نور بیشتری را در عکس های خود ثبت کنید. در اینجا نحوه روشن کردن حالت شب در آیفون خود آورده شده است.

مرحله 1: اپلیکیشن Camera را در آیفون خود باز کنید. به سوژه ای که می خواهید عکاسی کنید اشاره کنید.

گام 2: انگشت خود را روی وسط صفحه به بالا بکشید تا کلیدهای اضافی ظاهر شوند.

مرحله 3: نماد دوم را از سمت چپ در نوار پایین انتخاب کنید. با این کار نوار لغزنده حالت شب ظاهر می شود.

مرحله 4: نوار لغزنده را در پایین به سمت چپ بکشید. اکنون می توانید در بالای صفحه مشاهده کنید که حالت شب فعال شده است. همچنین می توانید مدت زمان ثبت تصویر را مشاهده کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  زاویه فنی آرون بر، آسمان آبی و بدون عکس در حال حاضر

اکنون دکمه شاتر را فشار دهید تا روی عکس کلیک کنید. با فعال کردن حالت شب روی آن کلیک می شود.

نحوه گرفتن عکس های بهتر در حالت شب در آیفون

در اینجا چند راه وجود دارد که از طریق آنها می توانید عکس های شبانه خود (تصاویر در نور کم) را بهبود بخشید و در نهایت به عکس های ستاره ای برسید. هنگام کلیک کردن روی عکس ها در شب بسته به سناریو می توانید از برخی یا همه این نکات استفاده کنید.

1. زمان شاتر را افزایش دهید

آیفون شاتر دوربین را برای چند ثانیه باز نگه می دارد تا چندین عکس در شب بگیرد. هر چه مدت زمان طولانی تر باشد، عکس های شما روشن تر و بهتر می شوند. بنابراین، اگر آیفون شما نشان می‌دهد که برای یک یا دو ثانیه عکس می‌گیرد، می‌توانید زمان را افزایش دهید و خروجی بهتری بگیرید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله 1: اپلیکیشن Camera را در آیفون خود باز کنید. به سوژه ای که می خواهید عکاسی کنید اشاره کنید.

گام 2: انگشت خود را روی وسط صفحه به بالا بکشید تا کلیدهای اضافی ظاهر شوند.

مرحله 3: نماد دوم را از سمت چپ در نوار پایین انتخاب کنید. با این کار نوار لغزنده حالت شب ظاهر می شود.

مرحله 4: برای افزایش تایمر، نوار لغزنده را تغییر دهید. اگر به طور پیش فرض یک ثانیه را نشان می دهد، آن را به دو یا سه افزایش دهید.

توجه داشته باشید: حداکثر سرعت شاتر ممکن است بسته به نورهای اطراف شما متفاوت باشد.

برای گرفتن عکس، دکمه شاتر را فشار دهید. معلوم می شود که بهتر از تایمر پیش فرض است.

2. تلفن خود را ثابت و نزدیک به بدن خود نگه دارید

هنگامی که آیفون شما چندین عکس با زمان شاتر طولانی می گیرد، ثابت نگه داشتن گوشی بسیار مهم است. این تضمین می‌کند که تمام عکس‌های گرفته‌شده را می‌توان کاملاً روی هم قرار داد تا تصویری با جزئیات بیشتر و روشن‌تر ایجاد شود.

یک راه خوب برای ثابت نگه داشتن گوشی هنگام نگه داشتن آن در دست این است که دستان خود را نزدیک بدن خود نگه دارید. سعی کنید دست های خود را از بدن خود دور نکنید زیرا می تواند باعث ایجاد لرزش شود. همچنین، برای ثبات بیشتر، گوشی خود را با استفاده از هر دو دست خود به جای یک دست نگه دارید.

3. از سه پایه استفاده کنید یا آیفون خود را در مقابل یک سطح قرار دهید

این نکته در ادامه مطلب قبلی است. حالت شب آیفون می تواند حداکثر 30 ثانیه عکس بگیرد. این در هنگام گرفتن اجسام بهشتی مفید است. اما اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید برای مدت طولانی در آیفون عکس های شبانه بگیرید، پاسخ این است که از سه پایه استفاده کنید.

سه پایه آیفون شما را کاملا ثابت نگه می دارد که برای جلوگیری از عکس های تار در شب ضروری است. بنابراین، اگر می خواهید به عکاسی در شب با آیفون خود مسلط شوید، استفاده از سه پایه به شدت توصیه می شود.

آیفون خود را روی سه پایه قرار دهید و آن را در جهت عکس بگیرید. سپس با استفاده از روش بالا زمان شاتر را به صورت دستی افزایش دهید. اگر روی عکس‌های آسمان شب کلیک می‌کنید، می‌توانید تایمر را تا 30 ثانیه افزایش دهید.

در صورتی که سه پایه ندارید، می توانید تلفن خود را روی سطحی قرار دهید تا ثابت بماند.

4. بزرگنمایی یا کوچکنمایی نکنید

همانطور که قبلا ذکر شد، دوربین اصلی بهترین دوربین آیفون شما است. اما گاهی اوقات، ممکن است بخواهید برای به دست آوردن چشم انداز بهتر بزرگنمایی کنید یا برای جا دادن عناصر بیشتری در کادر خود، بزرگنمایی کنید. با این حال، هنگامی که در شب عکاسی می کنید، این کار توصیه نمی شود.

لنزهای ثانویه و ثانویه آیفون شما چندان قدرتمند نیستند و از این رو، ممکن است عکس هایی با جزئیات کمتر و نویز بیشتر ثبت کنند. بنابراین، به جای بزرگنمایی یا کوچکنمایی برای قاب عکس خود، با استفاده از دوربین اصلی عکس بگیرید. سپس می توانید در حین ویرایش عکس، آن را بر اساس نیاز خود، روی آن زوم کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  حالت محیطی یوتیوب چیست و چه کاربردی دارد

اگر می‌خواهید یک قاب عریض‌تر بگیرید، به جای تغییر به دوربین فوق عریض، تا زمانی که قاب مورد نظر را داشته باشید، عقب بروید.

5. فلاش دوربین را غیرفعال کنید

حتماً فکر می‌کنید که فلاش نور بیشتری به صحنه می‌افزاید و در نتیجه به عکس‌های بهتر در شب کمک می‌کند. خوب، این فقط تا حدی درست است. فلاش نور شدیدی تولید می کند که برای اشیاء نزدیک خوب است، اما اگر روی سوژه های انسانی یا هر چیزی که کمی دورتر از دوربین است کلیک کنید، فلاش در واقع می تواند عکس شما را خراب کند.

اگر آیفون شما به طور خودکار در شرایط کم نور فلاش را روشن می کند، آیکون فلاش را در گوشه سمت چپ بالای برنامه بزنید تا غیرفعال شود.

لحظه ای که از زرد به شفاف تبدیل می شود، می دانید که فلش غیرفعال شده است. توصیه می‌کنیم فلاش را خاموش نگه دارید، مگر اینکه روی عکس‌ها در شرایط تاریک کلیک کنید.

6. از Exposure Slider استفاده کنید

هر زمان که روی سوژه خود ضربه بزنید تا در برنامه دوربین آیفون فوکوس کنید، یک کادر به همراه یک نوار لغزنده در کنار آن خواهید دید. این به عنوان لغزنده نوردهی شناخته می شود. می توانید از آن برای تغییر نوردهی یا روشنایی عکس خود استفاده کنید.

بنابراین، اگر در شرایط کم نور هستید و احساس می‌کنید که عکس شما باید روشن‌تر باشد، می‌توانید قبل از کلیک کردن روی تصویر از نوار لغزنده نوردهی استفاده کنید. در اینجا نحوه کار آن آمده است.

مرحله 1: اپلیکیشن Camera را در آیفون خود باز کنید. به سوژه ای که می خواهید عکاسی کنید اشاره کنید.

گام 2: روی سوژه خود ضربه بزنید تا روی آن تمرکز کنید. اگر روی منظره یا سوژه ای دور کلیک می کنید، روی مرکز کادر ضربه بزنید.

مرحله 3: برای تغییر سطوح نوردهی از نوار لغزنده سمت راست کادر فوکوس استفاده کنید. برای افزایش نوردهی نوار لغزنده را به سمت بالا بکشید و برای کاهش آن به پایین بکشید.

هنگامی که از سطح نوردهی راضی شدید، دکمه شاتر را فشار دهید تا در یک شب در آیفون خود عکس بگیرید.

7. از برنامه های شخص ثالث برای عکس های با نوردهی طولانی استفاده کنید

نمی توان انکار کرد که برنامه پیش فرض دوربین در آیفون بسیار محدود است. شما کنترل‌ها یا حالت‌های حرفه‌ای برای ثبت مسیرهای ستاره‌ای، مسیرهای نورانی، یا عکس‌های نوردهی طولانی در شرایط کم نور دریافت نمی‌کنید. اگر آن ویژگی‌های اضافه‌شده را می‌خواهید، پیشنهاد می‌کنیم به برخی از بهترین برنامه‌های دوربین دستی برای آیفون خود نگاهی بیندازید.

از آنجایی که کنترل‌های گرانول را دریافت می‌کنید، می‌توانید ISO، سرعت شاتر، تراز سفیدی و سایر پارامترها را به صورت دستی تنظیم کنید تا یک صحنه را دقیقاً همانطور که می‌خواهید ثبت کنید. اگر در مورد عکاسی در شب با آیفون خود جدی هستید، باید یکی از برنامه ها را دانلود کنید.

سوالات متداول برای استفاده از حالت شب در آیفون

1. آیا اپلیکیشن دوربین آیفون حالت دستی دارد؟

خیر، برنامه پیش‌فرض دوربین در iOS حالت دستی ندارد. برای کنترل دستی باید از یک برنامه شخص ثالث استفاده کنید.

2. آیا حالت شب آیفون حتی روی دوربین سلفی هم کار می کند؟

اپل حالت شب را روی دوربین سلفی نیز با آیفون 12 معرفی کرد. بنابراین، اگر آیفون 12 و بالاتر دارید، می‌توانید در حالت شب نیز سلفی بگیرید.

3. چگونه با آیفون خود از ماه عکس بگیرم؟

سه پایه را در دست بگیرید و آیفون خود را روی آن نصب کنید. دوربین را در جهت ماه بگیرید. از تیرانداز اصلی (1x) استفاده کنید و یک تصویر 30 ثانیه ای از ماه بگیرید. از آنجایی که آیفون از لنز زوم اپتیکال بزرگی مانند Samsung Galaxy S23 Ultra برخوردار نیست، نمی‌توانید عکس‌های نزدیک از ماه بگیرید.

عکس های خیره کننده را در آیفون خود ثبت کنید

دوربین های آیفون در سال های اخیر بسیار قدرتمند شده اند. اکنون می توانید بدون نیاز به دوربین اختصاصی مستقیماً از تلفن خود روی عکس های عالی کلیک کنید. در حالی که عکاسی در نور کم هنوز یک چالش است، استفاده از حالت شب آیفون به شما امکان می‌دهد حتی در تاریکی عکس‌های عالی بگیرید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/nyLitj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *