حداکثر Q: فضا بسیار وسیع است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم حداکثر Q: فضا بسیار وسیع است
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

سلام و به Max Q خوش آمدید!

در این شماره:

  • هدف Virgin Galactic بازگشت پیروزمندانه است
  • واست قصد دارد در سال 2025 ایستگاه فضایی را پرتاب کند
  • اخبار از SpaceX، و بیشتر

ویرجین گالاکتیک اواخر این ماه در یک ماموریت خدمه به آسمان بازخواهد گشت که این شرکت امیدوار است به فاصله نزدیک به دو ساله از اولین و تنها پرواز خدمه خود در جولای 2021 پایان دهد.

این شرکت گردشگری فضایی روز دوشنبه گفت که در اواخر ماه مه یک خدمه چهار نفره را به فضا خواهد فرستاد. هدف اصلی این ماموریت اعتبارسنجی سیستم پرواز فضایی و “تجربه فضانوردی” قبل از شروع رسمی خدمات تجاری در ماه ژوئن است. Virgin Galactic برای اولین بار در ژوئیه 2021 با خدمه ای که بنیانگذار میلیاردر آن، ریچارد برانسون، بود، مردم را به فضا برد. این شرکت بدون شک پس از آن ماموریت در حال حرکت بود، اما VG از آن زمان با مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده است.

Virgin Galactic VSS Unity در حال پرواز

Virgin Galactic VSS Unity. اعتبار تصویر: ویرجین گالاکتیک

برخی از بزرگترین نام های صنعت فضایی میلیاردرها هستند: ایلان ماسک. جف بزوس ریچارد برانسون جدیدترین فردی که حداقل از نظر دارایی خالص شخصی به این کادر کوچک پیوسته است، جد مک کالب است. شرکت ایستگاه فضایی او، Vast، با SpaceX شریک شده است تا اولین شرکت خصوصی باشد که یک ایستگاه کاملاً تجاری را در مدار راه اندازی و راه اندازی می کند.

یک آمریکایی معمولی احتمالاً با McCaleb، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار که یکی از خالقان صرافی بیت‌کوین معروف Mt. Gox و بنیان‌گذار پروتکل کریپتو ریپل بود، آشنا نیست. بر اساس برخی برآوردها، ثروت او حدود 2.5 میلیارد دلار است. هنگامی که Vast در پاییز 2022 از مخفی کاری بیرون آمد، با بیش از کمی شک و تردید مورد استقبال قرار گرفت. این شرکت گفت که با مأموریتی برای ساخت اولین ایستگاه فضایی گرانش مصنوعی در جهان پرتاب می‌شود – و جزئیات کمی ارائه کرد.

مک کالب در مصاحبه اخیر خود گفت: “من مردم را به خاطر شک و تردید سرزنش نمی کنم.” واضح است که من قبلاً هرگز کاری در هوافضا انجام نداده ام، بنابراین این یک جهش است.

شک و تردید مردم در مورد مک‌کالب احتمالاً امروز به سرعت محو می‌شود، با اخباری مبنی بر اینکه این شرکت قصد دارد اولین ایستگاه فضایی تجاری را در اوت 2025 در مدار قرار دهد. توسط خود مک کالب

ایستگاه فضایی Vast Haven-1

اعتبار تصویر: وسیع

اخبار بیشتر از TC و فراتر از آن

  • Astroscale و Momentus پیشنهاد مشترکی را به ناسا ارائه کردند که در آن جزئیات برنامه های خود برای تقویت مدار تلسکوپ فضایی هابل را شرح می داد. (مقیاس نجومی)
  • فضای Axiom در حال آماده شدن برای دومین ماموریت فضایی انسانی خصوصی خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی است که اکنون قرار است در 21 می پرتاب شود. (TechCrunch)
  • چین هواپیمای فضایی ممکن است در طول پرواز آزمایشی اخیر خود چندین بار شیء را در فضا گرفته و رها کرده باشد. (اخبار فضایی)
  • فضای ضربه ای گفت که رانشگر سایف آن اکنون واجد شرایط فضایی است و آماده پرتاب در ماموریت افتتاحیه این شرکت در ماه اکتبر است. رانشگرهای سایف اولین فضاپیمای این شرکت به نام میرا را تامین خواهند کرد. (تکانه)
  • JSX، یک اپراتور هواپیمای چارتر استارلینک را در ناوگان 40 جت Embraer در دسترس قرار داده است. (هفته هوانوردی)
  • آزمایشگاه موشک پس از استقرار موفقیت آمیز دسته ای از ماهواره ها تحت یک قرارداد جداگانه با آژانس فضایی آخر هفته گذشته، یک قرارداد پرتاب چند کیوب ست دیگر از ناسا به زمین نشست. (آزمایشگاه موشک)
  • مدار ویرجین بیش از 30 “نشانه علاقه” در روند ورشکستگی خود دریافت کرد، از جمله پیشنهادهای متعدد از طرف هایی که بنابر گزارش ها علاقه مند به ادامه فعالیت های تجاری و حفظ کارکنان فعلی هستند. (مدار ویرجین)

Max Q توسط من برای شما آورده شده است، آریا علمالهدایی. اگر از خواندن Max Q لذت می برید، آن را به یکی از دوستان خود فوروارد کنید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/VCnjHC
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *