در میان کاهش مداوم بازار، سامسونگ در فروش گوشی های هوشمند ۱ درصد از اپل پیشی گرفت

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم در میان کاهش مداوم بازار، سامسونگ در فروش گوشی های هوشمند ۱ درصد از پیشی گرفت
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

بر اساس گزارشی جدید، علیرغم انقباض مداوم بازار ، سامسونگ با برتری 1 درصدی از اپل پیشی گرفت و رتبه اول را در حجم فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال 2023 حفظ کرد.

به گفته شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، غول الکترونیک کره جنوبی در مجموع 60.6 میلیون دستگاه فروخته است که با اندکی پیشی گرفتن از فروش 58 میلیون دستگاه اپل در سه ماهه منتهی به مارس. شرکت مقر هنگ‌کنگ در گزارشی اعلام کرد که بازار کلی گوشی‌های هوشمند نسبت به سال قبل 14 درصد و 7 درصد در سه ماهه سه ماهه کاهش داشته است که منجر به مجموع 280.2 میلیون دستگاه در سه ماهه اول 2023 شده است. .

به طور همزمان، درآمدها نسبت به سال قبل 7 درصد کاهش یافت و به رکورد پایین 104 میلیارد دلاری رسید. در حالی که سامسونگ در حجم محموله ها پیشتاز بود، اپل در سه ماهه اول از نظر سود عملیاتی، برتری قابل توجهی 72 درصدی را نسبت به سامسونگ حفظ کرد. کانترپوینت افزود، سازنده همچنین نیمی از درآمد بازار را به دست آورد و 31 درصد برتری نسبت به رقیب کره جنوبی خود را حفظ کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Lauxera Capital سرمایه گذاری 25 میلیون پوندی را در OrganOx انجام می دهد

جف فیلداک، مدیر تحقیقات کانترپوینت، عملکرد انعطاف پذیر اپل را به وفاداری پایدار پایگاه مشتریانش نسبت داد. او گفت که اکوسیستم پر رونق این شرکت، مصرف کنندگان را از جستجوی جایگزین های ارزان تر منصرف می کند، در حالی که حضور قوی آن در بازار بازسازی شده – که بیش از 50 درصد از بخش را تشکیل می دهد – عملکرد آن را تقویت می کند.

اپل می تواند نوسانات اقتصادی و سایر نوسانات را بهتر از رقبای خود تحمل کند در حالی که از وفاداری سرسختانه برخوردار است. این همچنین به این معنی بود که اپل قادر به پاسخگویی به تقاضا برای سری آیفون 14 بود که سرریز شد [sic] فیلدک گفت، در سه ماهه چهارم 2022، زمانی که در کارخانه ژنگژو خود با مشکلاتی روبرو شد، به جای اینکه این سهم از بین برود یا به رقبا منتقل شود.

پیش‌بینی‌های Counterpoint با یافته‌های اخیر Canalys، یک شرکت تحقیقاتی دیگر مطابقت دارد.

اپل به طور رسمی برخی از این عملکرد را در روز پنجشنبه تکرار کرد و در درآمد سه ماهه فاش کرد که در سه ماهه منتهی به مارس 51.3 میلیارد دلار از دستگاه های خیمه شب بازی خود را فروخته است.

اما راه پیش رو احتمالاً سخت باقی خواهد ماند. به گفته تارون پاتاک، تحلیلگر کانترپوینت، به دلایل مختلف، ممکن است شاهد چند فصل نزولی دیگر باشیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ابزار خانگی مورد علاقه ما در سال به انبار بازگشت - و با قیمت شگفت انگیز

بعید به نظر می‌رسد که مشکلات پایداری که بر بازار گوشی‌های هوشمند تأثیر می‌گذارد به این زودی‌ها کاهش یابد. علاوه بر این، تصمیم اخیر کشورهای اوپک برای کاهش تولید نفت ممکن است به افزایش نرخ تورم منجر شود و باعث کاهش قدرت هزینه‌کردن مصرف‌کنندگان شود.

رکود در سراسر صنعت تأثیر قابل توجهی بر نتایج مالی بسیاری از بازیگران اصلی در بازار گوشی های هوشمند داشته است. آخرین نتیجه بخش موبایل سامسونگ حاکی از کاهش 2 درصدی درآمد آن نسبت به سال قبل است. در همین حال، سامسونگ به عنوان یک شرکت، به دلیل کاهش تقاضای تراشه، سود 95 درصدی را کاهش داد.

در اوایل این هفته، سهام سازنده تراشه کوالکام پس از افشای کاهش 17 درصدی فروش پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/EKxMsG
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *