دستورات دولت افشای منافع مادی برای تأییدیه‌ها توسط تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی

زمان مطالعه: 2 دقیقه


در سال های اخیر، اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی به یک نیروی قدرتمند در دنیای بازاریابی و تبلیغات تبدیل شده اند. این افراد با میلیون ها فالوور در پلتفرم هایی مانند ، و یوتیوب، این توانایی را دارند که به مخاطبان زیادی دست یابند و محصولات و خدمات را به گونه ای تبلیغ کنند که روش های تبلیغات سنتی نمی توانند مطابقت داشته باشند. با این حال، با افزایش نفوذ این افراد، نگرانی هایی نیز در مورد پتانسیل آنها برای فریب و گمراه کردن مصرف کنندگان افزایش می یابد.

یکی از نگرانی‌های اصلی این است که بسیاری از اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی زمانی که منافع مالی یا مادی دیگری در محصولات یا خدماتی که تبلیغ می‌کنند، فاش نمی‌کنند. این می‌تواند برای مصرف‌کنندگان سردرگمی ایجاد کند، زیرا ممکن است آگاه نباشند که اینفلوئنسر در ازای تایید آن‌ها پول می‌گیرد یا به نحوی جبران می‌شود.

برای پرداختن به این موضوع، نهادهای دولتی شروع به موظف کردن اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی کرده‌اند که منافع مادی خود را در هنگام تأیید فاش کنند. برای مثال، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در ایالات متحده، دستورالعمل‌هایی را صادر کرده است که تأثیرگذاران را ملزم می‌کند تا هرگونه ارتباط مالی یا سایر ارتباطات مادی را با برندهایی که تبلیغ می‌کنند، افشا کنند. دستورالعمل های مشابهی در کشورهای دیگر مانند کانادا و بریتانیا اتخاذ شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین برنامه فوتبال برای iPhone و iPad برای پیگیری امتیاز و اخبار

دستورالعمل‌های FTC بیان می‌کند که اینفلوئنسرها باید ارتباطات مادی خود را «به وضوح و آشکار» در همان پست یا ویدیویی که در آن تأیید می‌کنند، افشا کنند. این بدان معناست که اینفلوئنسرها نمی توانند افشای اطلاعات خود را در چاپ دقیق یا در یک پست جداگانه دفن کنند. آن‌ها همچنین باید از هشتگ‌ها یا روش‌های دیگر برای یافتن و درک اطلاعات افشای خود استفاده کنند.

هدف این دستورالعمل ها این است که اطمینان حاصل شود که مصرف کنندگان به طور کامل از ماهیت تأثیرگذار مطلع هستند


امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/BYN
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *