دستگاهی برای تشخیص زودهنگام لخته های خون 500 هزار پوند کمک مالی Innovate UK دریافت می کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکتی که توسط جراح قلب بیرمنگام، آقای حازم فالوح تشکیل شده است، کمک مالی 500000 پوندی از Innovate UK دریافت کرده است تا دستگاه جدیدی برای تشخیص زودهنگام یک بیماری تهدید کننده زندگی ناشی از تجمع لخته های خون در فضای اطراف قلب ایجاد کند.

Fallouh Healthcare در حال توسعه دستگاهی برای نظارت بر بیماران قلبی پس از جراحی است، یعنی زمانی که این بیماری به نام تامپوناد قلبی معمولا بروز می کند.

به طور معمول، این اتفاق در اواخر شب، زمانی که بیمار تحت مراقبت‌های ویژه است، رخ می‌دهد و با تجمع لخته‌های خون، قلب را فشرده می‌کند و توانایی آن برای پمپاژ خون در بدن را کاهش می‌دهد.

سالانه حدود 45000 بیمار در بریتانیا تحت عمل جراحی قلب قرار می گیرند و معمولاً بی خطر است. با این حال، تامپوناد قلبی می تواند به سرعت ایجاد شود، و تشخیص آن دشوار است، زیرا می تواند با سایر علل نارسایی قلبی اشتباه گرفته شود.

در صورت فراموشی، تامپوناد قلبی می تواند منجر به ایست قلبی شود که به CPR مقاوم است و نیاز به باز کردن فوری قفسه سینه بیمار در محیط کنترل نشده بخش مراقبت های ویژه دارد – روشی که میزان مرگ و میر (30-70٪) و پیامدهای ضعیف دارد. برای بیمارانی که زنده می مانند

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین قاب نازک برای OnePlus 11

جراح مشاور آقای Fallouh که در بسیاری از مراکز عالی در بریتانیا کار کرده است، این دستگاه را برای تشخیص زودهنگام تامپوناد اختراع کرد و امکان بازگشت برنامه ریزی شده به عمل جراحی برای تخلیه مایعات و لخته های اطراف قلب را فراهم کرد.

این دستگاه که PerDeCT (دستگاه پریکاردیال برای نظارت بر برون ده قلبی و تشخیص تامپوناد) نامیده می شود، تنها دستگاهی است که می تواند تامپوناد قلبی را تشخیص دهد و ینگ قلب را بدون هزینه اضافی ارائه می دهد.

در سال 2021، دکتر فالوح که قبلاً دو اختراع برنده جوایز در جراحی قلب را تجاری کرده است، جایزه معتبر نوآوری Techno-College را در سی و پنجمین نشست سالانه انجمن اروپایی جراحی قلب و عروق برای PerDeCT دریافت کرد که در مقابل 11 فناوری توسط هیئت های متخصص قرار گرفت. جراحان، متخصصان قلب و عروق و تجهیزات پزشکی و متخصصان سرمایه گذاری.

این دستگاه متشکل از یک پروب و یک بالون است که در حین جراحی اولیه در پریکارد (کیسه اطراف قلب) قرار می گیرد و کارایی قلب (برون ده قلبی) و همچنین پیش بینی توسعه تامپوناد را با مشاهده روند انجام می دهد. رابطه بین بادکردن بالون و کارایی قلبی پس از بهبودی بیمار می توان آن را از طریق پوست خارج کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین راه حل برای کار نکردن حالت تاریک در Microsoft Outlook در آیفون

مالکیت معنوی در قالب پتنت به شرکت Fallouh Healthcare Limited واگذار شده است. Fallouh Healthcare یک استارت‌آپ است که هدف آن ارائه راه‌حل‌های برای نیازهای برآورده‌نشده برای انجام جراحی ایمن‌تر و مؤثرتر قلب است.

این شرکت اکنون در واحد 9، یک انکوباتور فناوری پزشکی کوتاه مدت که توسط دانشگاه بیرمنگام اینترپرایز، مرکز رشد شرکت محلی بزرگ بیرمنگام و سولیهول و اداره ترکیبی وست میدلندز تامین مالی می شود، اقامت کرده است تا تسهیلات انعطاف پذیر و کم هزینه را برای پزشکی فراهم کند. تحقیق، اثبات مفهوم و فعالیت نمونه سازی.

تحویل پروژه Innovate UK با همکاری بیمارستان های دانشگاهی بیرمنگام بنیاد NHS (UHB) و دانشگاه شفیلد انجام می شود. بودجه Innovate UK به Fallouh Healthcare اجازه می دهد تا یک نمونه اولیه بسازد و یک مطالعه قابلیت استفاده در سایت UHB's Queen Elizabeth Hospital، مرکز تست و ارزیابی تجهیزات پزشکی (MD-TEC) انجام دهد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/aGNqNZ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *