دیش می گوید که یک باج افزار باج افزار تقریباً 300000 پرونده کارمند را به سرقت برده است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم دیش می گوید که یک باج افزار باج افزار تقریباً 300000 پرونده کارمند را به سرقت برده است
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

غول ماهواره ای ایالات متحده دیش تایید کرده است که هکرها اطلاعات شخصی تقریباً 300000 نفر را در جریان حمله باج افزار فوریه به سرقت برده اند.

در یک اخطار نقض اطلاعات که هفته گذشته به دادستان کل مین ارسال شد، دیش گفت که در حالی که پایگاه‌های اطلاعاتی مشتریان تحت تأثیر این حادثه قرار نگرفتند، هکرها در طول حمله سایبری به صدها هزار پرونده مرتبط با کارمندان دسترسی پیدا کردند. دیش که در حال حاضر حدود 16000 نفر را استخدام می کند، گفت که کارمندان سابق، اعضای خانواده کارمندان و “تعداد محدودی از افراد دیگر” تحت تأثیر این نقض قرار گرفتند.

این اخطار نقض داده‌ای که مدت‌ها منتظر آن بودیم، ماه‌ها پس از آن منتشر شد که دیش تأیید کرد که هکرها داده‌ها را از سیستم‌هایش در طول حادثه امنیت سایبری بدون افشای اینکه آیا مشتریان یا کارمندان تحت تأثیر قرار گرفته‌اند یا خیر، استخراج کرده‌اند.

اعلان نقض اطلاعات دیش تأیید می کند که هکرها به شماره گواهینامه رانندگی و سایر اشکال شناسایی نیز دسترسی داشته اند. هنگامی که TechCrunch به آن دسترسی پیدا کرد، ادوارد ویته‌چا، سخنگوی Dish از اظهار نظر یا تأیید انواع داده‌هایی که به آن‌ها دسترسی داشته‌اند، خودداری کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  یک میلیاردر جوان فوربس را می‌خرد، یک استارت‌آپ تلویزیون‌های رایگان ارائه می‌دهد و ChatGPT به موبایل می‌رود

دیش در نامه‌ای که برای آسیب‌دیدگان ارسال کرده، خاطرنشان می‌کند که «تایید دریافت کرده است که داده‌های استخراج‌شده حذف شده‌اند». غیر معمول نیست که سازمان‌های آسیب‌دیده برای محدود کردن انتشار داده‌های دزدیده شده، باج می‌پردازند، به ویژه در طرح‌های اخاذی مضاعف، که به موجب آن هکرها تهدید می‌کنند در صورت عدم پرداخت، داده‌های دزدیده شده را منتشر می‌کنند. محققان مدت‌ها متذکر شده‌اند که گروه‌های باج‌افزار همیشه آنطور که ادعا می‌شود، داده‌های سرقت شده را حذف نمی‌کنند.

دیش همچنین هنوز به تاریک باج افزار باج افزار Black Basta مرتبط با روسیه اضافه نشده است – که گفته می شود پشت این حمله سایبری بوده است – نشانه دیگری مبنی بر اینکه این شرکت ممکن است با مهاجمان مذاکره کرده باشد. گفته می شود که بلک باستا در پشت حمله اخیر به غول برون سپاری بریتانیایی Capita نیز بوده است.

هنگامی که از دیش پرسیده شد، سخنگوی دیش نگفت که آیا شرکت باج داده است یا خیر اما این ادعا را رد نکرد.

حادثه باج‌افزار دیش برای اولین بار در اواخر فوریه پس از شکایت مشتریان از قطعی طولانی‌مدت که مانع از دسترسی آنها به ‌ها، خدمات یا حساب‌هایشان شد، آشکار شد. در حالی که دیش تایید کرد که باج‌افزار عامل قطعی چند روزه بوده است، TechCrunch متوجه شد که این شرکت هم مشتریان و هم کارمندان را در مورد این حادثه و ایمنی داده‌هایشان در تاریکی نگه داشته است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چرا اعلان‌های Google Chrome را در مک دریافت می‌کنم؟

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/rke
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *