دی لایت، نئوبانک LGBTQ+، آن را ترک می‌کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم دی لایت، نئوبانک LGBTQ+، آن را ترک می‌کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

Daylight، یک پلت فرم بانکی LGBTQ+، در حال خاموش شدن است. به گفته راب کورتیس، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، عملیات آن در 30 ژوئن متوقف خواهد شد.

این اعلامیه ماه ها پس از انتشار یک ویژگی انفجاری در نئوبانک توسط مجله NY منتشر شد. این مقاله در Daylight، که TechCrunch سرمایه‌گذاری‌های اولیه و سری A آن را پوشش داده بود، رونق گرفت اینجا و اینجا، به ترتیب. بخش NY Mag جزئیات شکایتی را که توسط سه کارمند سابق و همچنین ادعای جعلی و رفتار نامناسب از جانب کورتیس مطرح شده بود، شرح داد.

در یک وبلاگ کورتیس که امروز منتشر شد گفت که احساس می کند “اکنون زمان مناسبی برای خروج از این بازار است» و به مشتریان گفت که “پول آنها امن است و تا 30 ژوئن به طور کامل برای انتقال در دسترس خواهد بود.”

او اضافه کرد: “Daylight موفقیت خوبی داشت و راه را برای مشتریان LGBTQ+ ایالات متحده هموار کرد – ما هزاران حساب نقدی فراگیر باز کردیم، از هزاران طرح والدین بالقوه LGBTQ+ برای خانواده‌هایشان پشتیبانی کردیم. با این حال، در نهایت، ما نمی‌توانستیم این خدمات را به گونه‌ای ارائه کنیم که هزینه‌های ما را پوشش دهد – احتمالاً این کار برای بانک‌های بزرگ است و امیدوارم آنها مشعل را بردارند و میراث ما را به پیش ببرند.

Daylight که در سال 2020 تأسیس شد، در مجموع 20 میلیون دلار سرمایه جذب کرد. Anthemis Group 15 میلیون دلار سری A خود را در سال 2022 رهبری کرد. حامیان دیگر عبارتند از Kapor Capital، Precursor Capital، Clocktower، Financial Venture Studio و Citi.

بلافاصله پس از پوشش این اتهامات تکان دهنده، شرکت با بیانیه ای از کورتیس با TechCrunch تماس گرفت که به کارکنان سابق حمله کرد. در اصل، کورتیس گفت شرکت متاسفم که «برخی از کارمندان سابق احساس ناامیدی کردند» که شرکت «فراتر از محدوده» مأموریت خود نمی رود و «منابع خود را در رسیدگی به مسائل سیستمی و اجتماعی که بر افراد دگرباش جنسی + LGBTQ تأثیر می گذارد، سرمایه گذاری نمی کند». وی افزود: ما به همان اندازه ناراحت هستیم که نتوانستیم انتظارات شخصی آنها را از فرهنگ استارت آپ برآورده کنیم و همچنان برای آنها بهترین ها را در آینده آرزو کنیم.

کارمندان سابق به تبعیض سنی و دستمزد، انتقام افشاگران و کلاهبرداری متهم شدند. به عنوان مثال، ترنس ناکس – که سیاه پوست است – ادعا کرد که 85000 دلار کمتر از همتایان سفیدپوست خود درآمد داشته است. این شکایت همچنین ادعا می‌کند که کورتیس پیش‌بینی کرده است که Daylight تا پایان سال 2023 500 میلیون دلار تراکنش را پردازش خواهد کرد.

مدیرعامل به TechCrunch گفت که ادعاهای کارمندان سابق “ساختگی” است و افزود: “ما با توصیف منفی آنها از کسب و کارمان کاملاً مخالفیم و Daylight کاملاً آماده است تا به این نگرانی ها در دادگاه رسیدگی کند.”

در زمان تولید بذر، این شرکت گفت که محصولاتش برای ارتقای برابری مالی و مشارکت برای بیش از 30 میلیون آمریکایی که به عنوان LGBTQ+ شناخته می شوند، طراحی شده است. این استارت‌آپ همچنین قصد داشت یک بازار تجاری LGBTQ+ و پلتفرمی ایجاد کند که هنگام خرید اعضا از تاجرانی که اقداماتشان از جامعه عجیب و غریب حمایت می‌کند، تخفیف‌ها و جوایزی ارائه می‌دهد.

آیا می خواهید اخبار فین تک بیشتری در صندوق پستی خود داشته باشید؟ ثبت نام اینجا.

یک نکته خبری یا اطلاعات داخلی در مورد موضوعی که به آن پرداختیم دارید؟ ما از اینکه ازت خبر داشته باشیم خوشحال میشویم. می توانید با من در maryann@techcrunch.com تماس بگیرید. یا می توانید برای ما یادداشتی را در tips@techcrunch.com ارسال کنید. خوشحالم که به درخواست های ناشناس احترام می گذاریم.

دی لایت، نئوبانک LGBTQ+، آن را ترک می‌کند توسط مری آن آزودو که در ابتدا در TechCrunch منتشر شد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/poQVaz
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *