رئیس بانکداری سنا از FDIC می‌خواهد که به Tellus، یک فین‌تک مورد حمایت آندریسن هوروویتز رسیدگی کند.

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم رئیس بانکداری سنا از FDIC می‌خواهد که به Tellus، یک فین‌تک مورد حمایت آندریسن هوروویتز رسیدگی کند.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

به ما بگو، یک شرکت فین تک تحت حمایت اندرسن هوروویتز که این ادعا که می‌تواند با استفاده از این پول برای تأمین مالی برخی از وام‌های خانه تک‌خانواری ایالات متحده، بازدهی بالاتری را در موجودی پس‌انداز به مردم ارائه دهد، توسط دولت ایالات متحده بررسی می‌شود.

در 2 می، همانطور که برای اولین بار توسط Barron's گزارش شد، سناتور آمریکایی شرود براون، رئیس کمیته بانکداری، مسکن و امور شهری سنا، نامه ای به مارتین گرونبرگ، رئیس FDIC نوشت و در آن نگرانی خود را در مورد ادعاهای Tellus ابراز کرد. در آن نامه، براون FDIC را تحت فشار قرار داد تا شیوه‌های تجاری Tellus را بررسی کند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان در برابر تقلب و سوء استفاده مالی محافظت می‌شوند. او گفت یک مقاله اوایل ماه گذشته توسط بارون “چند پرچم قرمز” برافراشته شد.

مانند اکثر استارتاپ‌های فین‌تک، Tellus در واقع یک بانک نیست، اما در عوض با بانک‌ها برای ارائه خدمات بانکی به مصرف‌کنندگان شریک می‌شود. در حالی که این شرکت در سال 2016 تأسیس شد، تنها سال گذشته پس از جمع آوری 16 میلیون دلار سرمایه اولیه به رهبری آندریسن هوروویتز، از مخفی کاری خارج شد. با توجه به Barron's (که به نقل از سوابق ثبت شده در شهرستان سانتا کلارا، کالیفرنیا) یکی از شرکای عمومی آندرسن هوروویتز، کانی چان، قبلا با راکی ​​لی، بنیانگذار Tellus ازدواج کرد. او در سال 2021 دعوای فسخ ازدواج/طلاق داد. مشخص نیست که آیا این زوج هنوز ازدواج کرده اند یا خیر. همچنین مشخص نیست که کدام شریک از a16z این دور را رهبری کرده است.

TechCrunch با Tellus و Andreessen Horowitz تماس گرفته است که هیچکدام هنوز به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداده اند.

مدل کسب و کار Tellus منحصر به فرد و خطرناک است. مالکان خانه‌های موجود را هدف قرار می‌دهد که می‌خواهند بدون فروش خانه‌هایی که در آن زندگی می‌کنند، به خانه‌های بزرگ‌تر ارتقا دهند، که این امر دریافت تأییدیه وام‌ها توسط وام‌دهندگان وام مسکن سنتی را دشوار می‌کند.

نوامبر گذشته، لی به TechCrunch گفت که نرخ بهره Tellus معمولاً 200 واحد پایه بالاتر از وام مسکن منطبق با استاندارد است. به عنوان مثال، در بازار امروز، اگر نرخ وام 7 درصد باشد، Tellus 9 درصد را شارژ می کند – یک حق بیمه، زیرا ادعا می کند به وام گیرندگان آمریکایی برای خانه های تک خانواده «در شهرهای مهم» وام می دهد که در غیر این صورت قادر به وام دادن نیستند. دریافت چنین وام هایی از آنجایی که Tellus از سپرده‌های پس‌انداز مشتریان خرده‌فروش خود برای تامین مالی این وام‌ها با بازدهی بالاتر استفاده می‌کند، Tellus پول خود را از تقسیم سودی که به‌عنوان سود پرداخت می‌کند در مقابل چیزی که از وام گیرندگانش دریافت می‌کند، به دست می‌آورد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه فعال یا غیرفعال کردن حالت اینترنت اکسپلورر در Microsoft Edge در ویندوز

مدل دقیقاً همان چیزی است که براون نگران است. اگر صاحبان خانه در پرداخت این وام ها نکول کنند، پس سپرده های مشتریان در خطر است. هنگامی که TechCrunch در سال گذشته لی را در این مورد بررسی کرد، او ادعا کرد که Tellus از “معیارهای بسیار سختگیرانه پذیره نویسی” استفاده می کند و هنوز هیچ گونه پیش پرداختی ندیده است زیرا اکثر وام گیرندگان آن “بزودی پس از بازپرداخت وام های خود با شرایط مطلوب تری ادامه می دهند.” در گفتگوی قبلی با TechCrunch، لی گفت که Tellus از زمان آغاز به کار خود در سال 2016 بیش از 80 میلیون دلار با میانگین اندازه وام 2 میلیون دلاری وام داده است (بارون اخیراً گزارش داد که این رقم اکنون 100 میلیون دلار است، طبق ردیاب صنعت Attom). لی همچنین گفت که این شرکت برای یافتن وام گیرندگان با کارگزاران وام مسکن شریک می شود و مشتریان خرده فروشی خود را از طریق کانال هایی مانند ، و گوگل پیدا می کند.

براون در نامه خود نوشت: «اگرچه Tellus ادعا می کند که یک بانک نیست، واقعیتی که آن بارها به مشتریان یادآوری می کند، من نگران هستم که رویه Tellus در بازاریابی سپرده های با بهره بالا برای تامین وام های املاک ممکن است تصور نادرستی را در مصرف کنندگان ایجاد کند. که پول آنها به اندازه سپرده در یک بانک بیمه شده FDIC امن است. من از FDIC می‌خواهم که نگاه دقیق‌تری به Tellus و عملیات آن بیندازد.” او همچنین خاطرنشان کرد که Tellus بیشتر وام‌های املاک و مستغلات خود را در منطقه خلیج سانفرانسیسکو انجام می‌دهد، منطقه‌ای که ارزش ملک در آن رو به کاهش است.

وی افزود: «اگر وام گیرندگان Tellus وام‌های خود را نکول کنند، این نزول ممکن است خطرات بیشتری را برای سپرده‌گذاران Tellus ایجاد کند.»

براون همچنین خاطرنشان کرد که در حالی که Tellus از همکاری با بانک‌های تحت بیمه FDIC مانند JPMorgan Chase و Wells Fargo حمایت می‌کند، معلوم شد که این روابط «وجود نداشته‌اند». در واقع، زمانی که بارون با هر دو بانک در مورد ادعاهای شرکت در این زمینه صحبت کرد، آنها ابراز تعجب کردند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  همکاری اپل با سونی برای ارائه اشتراک رایگان Apple TV+ به دارندگان PS5 و PS4

این شرکت در بیانیه‌ای به Barron's گفت: «ولز فارگو رابطه‌ای که در وب‌سایت Tellus توضیح داده شده را ندارد. “ما با Tellus کار می کنیم تا زبان وب سایت آنها را به روز کنیم و نام شرکت خود را حذف کنیم.” ولز فارگو گفت که با توصیف خود به عنوان “شریک بانکی” نیز مخالف است.

جی پی مورگان به بارونز گفت که “رابطه بانکی یا نگهداری با شرکت ندارد.”

و در بخش پرسش‌های متداول وب‌سایت Tellus، این شرکت در تاریخ 26 آوریل به‌روزرسانی‌ای را منتشر کرد که می‌گوید: «Tellus یک بانک نیست و حساب‌های Tellus شما بیمه FDIC نیستند. تمام پول نقد ما در بانک های پیشرو نگهداری می شود که هر یک از اعضای FDIC بیمه شده اند. ما این پول نقد را در بانک‌های مختلف نگهداری می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که شما همیشه به پول خود دسترسی دارید، حتی اگر مشکلی در یکی از این بانک‌ها وجود داشته باشد. هنگامی که پول قرض می دهیم، آن پول نقد “مستقر شده” در نظر گرفته می شود. پول نقد مستقر شده به عنوان یک وام عمل می کند، به این معنی که خود یک وام مستغلات است و هیچ بیمه FDIC ندارد. این وام ها اوراق بهادار با پشتوانه رهنی نیستند، زیرا Tellus هیچ گونه اوراق بهاداری با پشتوانه رهنی ندارد.

قهوه ای هم نوشت به جرومی جانسون، مدیر عامل و مدیر ارشد فناوری Tellus که نگرانی های خود را بیان کرد و اطلاعات بیشتری در مورد شیوه های تجاری آنها درخواست کرد.

به طور کلی، وحشت گسترده‌ای در مورد حساب‌هایی که تحت بیمه FDIC نیستند، به وجود آمده است که باعث شد مردم از اواسط ماه مارس میلیاردها دلار را از بانک‌های منطقه برداشت کنند تا از دارایی‌های خود محافظت کنند و بانک سیلیکون ولی و بانک فرست ریپابلیک را تعطیل کنند.

آیا می خواهید اخبار فین تک بیشتری در صندوق پستی خود داشته باشید؟ ثبت نام اینجا.

یک نکته خبری یا اطلاعات داخلی در مورد موضوعی که به آن پرداختیم دارید؟ ما از اینکه ازت خبر داشته باشیم خوشحال میشویم. می توانید با من در maryann@techcrunch.com تماس بگیرید. یا می توانید برای ما یادداشتی را در tips@techcrunch.com ارسال کنید. خوشحالم که به درخواست های ناشناس احترام می گذاریم.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/iOPPtL
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *