راهنمای تبلیغات فیس بوک برای مبتدیان [The ultimate guide]

زمان مطالعه: 8 دقیقه

اجازه دهید حدس بزنم… آیا مشتریان شما می خواهند نام تجاری خود را در فیس بوک تبلیغ کنند؟ آیا با ایجاد یک کمپین با استفاده از تبلیغات فیس بوک، کمی خارج از منطقه راحتی خود هستید؟ اگر هدف شما افزایش تعداد تعاملات و طراحی موفقیت آمیز کمپین های خود با تبلیغات فیس بوک است، با ما همراه باشید.

ما راهنمای دقیق تبلیغات فیس بوک را با اطلاعات ضروری و واضح آماده کرده ایم که به شما در فرآیند ایجاد تبلیغات با فیس بوک کمک می کند تا بتوانید به تمام اهداف خود برسید.

اطلاعات بیشتر در مورد مدیریت کمپین های تبلیغاتی فیس بوک با Metricool با کلیک کردن اینجا.

تبلیغات فیسبوک چیست؟?

قبل از شروع کار با این راهنمای تبلیغات فیس بوک، مهم است که بدانید تبلیغات فیسبوک دقیقا چیست و چگونه آنها می توانند در کمپین های شما به شما کمک کنند. فیس بوک یک پلت فرم تبلیغاتی ارائه می دهد که به شما در فرآیند ایجاد تبلیغات در فیس بوک کمک می کند.

از طریق این ابزار، شما می توانید کمپین های تبلیغاتی خود را طراحی و ایجاد کنید تا بتوانید تعاملات بیشتری داشته باشید، ترافیک بیشتر شما، افزایش تعداد فالوورها، فروش بیشتر، اشتراک های بیشتر و غیره. با این حال، در پایان روز، هدف نهایی باید این باشد که برند یا شرکت شما سود خود را افزایش دهد.

دو نوع ابزار وجود دارد که باید برای اجرای کمپین در فیسبوک بدانید:

ویرایشگر قدرت: این پلتفرم به سمت حساب هایی با چندین مشتری هدایت می شود. به عنوان مثال، آژانس های تبلیغاتی یا بازاریابی که معمولاً تبلیغات مختلفی را همزمان ایجاد می کنند. این به آنها کمک می کند تا کنترل خوب و دقیقی بر نتایج کمپین های خود داشته باشند.

مدیر تبلیغات: اگر روی پروژه خود یا برای چند مشتری کار می کنید، این ابزار برای شما مناسب تر است. شما می توانید کمپین های خود را به روشی بسیار آسان و شهودی اجرا کنید.

اهداف تبلیغاتی و انواع کمپین ها

چه نوع تبلیغاتی می توانید با تبلیغات فیس بوک ایجاد کنید؟ مطمئن نیستم؟ نگران نباشید، به همین دلیل ما اینجا هستیم تا گام به گام تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهیم.

اما قبل از شروع انواع مختلف کمپین هایی که می توانید با تبلیغات فیس بوک ایجاد کنید، بسیار مهم است که یک هدف روشن برای تبلیغ خود تعیین کنید:

  1. افزایش دید برند شما در این شبکه اجتماعی
  2. پرستیژ یا اقتدار: وادار کردن افراد دیگر به انجام یک اقدام خاص در وب سایت شما.
  3. ایجاد فروش. رشد تبدیل

انواع مختلف تبلیغات در فیس بوک

اکنون که اهداف خود را مشخص کرده اید، مرحله بعدی تعیین نوع تبلیغی است که می خواهید ایجاد کنید. به همه امکانات خود توجه کنید و یکی را انتخاب کنید که با نیازهای شما سازگارتر است!

✔️ آگاهی از برند: اگر به دنبال ایجاد آگاهی از برند و دستیابی به افرادی هستید که احتمالاً با نام تجاری شما شناسایی می شوند، این گزینه عالی است. با این نوع تبلیغات، تعداد بیشتری از کاربران مرتبط با برند خود را جذب خواهید کرد.

✔️ رسیدن به: اگر می خواهید تبلیغ خود را به بیشترین مخاطبان نشان دهید، باید از این گزینه استفاده کنید.

✔️تعداد لایک، اشتراک گذاری و کامنت را افزایش دهید. این بهترین شانس شما برای به دست آوردن آن است. این نوع تبلیغات به عنوان انتشار تبلیغاتی شناخته می شود و به افزایش تعامل کمک می کند. با این نوع کمپین ها افراد بیشتری را به صفحه فیس بوک، وب سایت یا فروشگاه آنلاین خود بفرستید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 روش برتر برای رفع خطای «فایروال ممکن است اسپاتیفای را مسدود کند» در ویندوز

✔️ نصب برنامه: آیا اپلیکیشنی برای کسب و کار خود دارید؟ به لطف این ویژگی می توانید افراد بیشتری را برای دانلود برنامه خود جذب کنید. آن را بررسی کنید!

✔️ بازدید ویدیو: شما همچنین می توانید ویدیوهای خود را تبلیغ کنید و با تصاویر خود فیلم های اصلی را طراحی کنید. این به بهبود شناخت برند شما کمک می کند.

✔️ نسل پیشرو: آیا هدف شما افزایش اشتراک است؟ با این نوع کمپین، کار بسیار آسان خواهد بود. در همان آگهی، می توانید تمام اطلاعات مربوطه را با استفاده از فرمی جمع آوری کنید که افراد علاقه مند به کسب و کار شما باید آن را پر کنند. شما اطلاعاتی را که از آنها می خواهید، مانند: نام، آدرس ، شماره تلفن و غیره تعیین خواهید کرد.

✔️ تبدیل: با این تبلیغات می توانید تبدیل های مورد نیاز خود را بدست آورید. مثلا:

  • فروش در فروشگاه اینترنتی شما
  • اشتراک در خبرنامه های وبلاگ شما
  • دانلود کتاب های الکترونیکی
  • خدمات خود را استخدام کنید

با این حال، مهم است که از پیکسل ردیابی فیس بوک برای نظارت بر تمام تبدیل های خود استفاده کنید. آیا این همه برای شما یونانی است؟ هنگامی که تبلیغات خود را ایجاد می کنید، به سادگی دستورالعمل های فیس بوک را دنبال کنید. این پیکسل چیزی نیست جز یک قطعه کد که در سر صفحه خود قرار می دهید تا به شما کمک کند کاربرانی را که تبلیغ شما را مشاهده کرده اند اندازه گیری و نظارت کنید.

  • فروش کاتالوگ محصولات: برای همه موارد از کاتالوگ خود تبلیغات ایجاد کنید.
  • بازدید از فروشگاه: آیا امکان اجرای کمپین برای دستیابی به مشتریانی که در نزدیکی کسب و کار شما هستند وجود دارد؟ با استفاده از این قابلیت می توانید موقعیت فروشگاه خود را تبلیغ کنید و تعداد بازدیدها را افزایش دهید.

نحوه ایجاد کمپین با استفاده از تبلیغات فیس بوک

اگر این اولین بار است که می خواهید با استفاده از فیس بوک تبلیغ ایجاد کنید، نترسید، نحوه استفاده از این شبکه اجتماعی را با جزئیات به شما نشان خواهیم داد برای اجرای کمپین های خود دنبال کردن تمام جهت های ما!

بیایید فرض کنیم که شما می خواهید یکی از پست های فیسبوک خود را تبلیغ کنید برای افزایش تعداد تعاملات هنگامی که پست خود را در صفحه خود منتشر کردید، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: کمپین خود را طراحی کنید

به فیس بوک یا صفحه شرکت خود بروید و گزینه “ایجاد تبلیغات” را انتخاب کنید که می توانید در منوی کشویی در سمت راست بالا پیدا کنید.

مرحله 2: هدف کمپین

وقتی وارد صفحه مدیر تبلیغات شدید، گزینه “Engagement” را انتخاب کنید.

مرحله 3: نام کمپین

قبل از راه اندازی حساب تبلیغاتی خود، شما باید یک نام برای کمپین خود انتخاب کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم که «Engagement» را انتخاب کنید و سپس کلمه‌ای را انتخاب کنید که فکر می‌کنید به بهترین شکل تبلیغ شما را مشخص می‌کند. مثلاً کارناوال نامزدی.

شما همچنین می توانید بین پست Engagement، Pages Likes و Event Responses یکی را انتخاب کنید. در این مورد ما Post Engagement را انتخاب می کنیم.

مرحله 4: مخاطب هدف خود را انتخاب کنید

آیا خریدار خاصی مد نظر دارید؟ با تبلیغات خود می خواهید به چه کسانی دست پیدا کنید؟ این احتمالاً مهمترین مرحله کمپین شما است زیرا موفقیت آن را تعیین می کند.

سعی کنید یک مخاطب هدف تعریف کنید که خود را به جای آنها قرار دهد. یعنی یافتن ترجیحات، علایق، داده های جمعیتی، موقعیت اجتماعی و حتی رفتار آنها. هرچه مخاطب هدف خود را واضح تر تعریف و جزئیات بیشتری ارائه دهید، سریعتر به مشتریان بالقوه خود دسترسی خواهید داشت.

مرحله 5: قرار دادن

می خواهید تبلیغات شما در کجا نمایش داده شود؟

در اینستاگرام؟ در ستون سمت راست فیس بوک؟ فیدها؟ در اینجا شما این فرصت را خواهید داشت که مکان نمایش آگهی خود را انتخاب کنید.

آیا یک نصیحت می کنید؟ اگر می خواهید تبلیغ شما در اینستاگرام و فیس بوک نمایش داده شود، بهتر است ابتدا یک تبلیغ برای اینستاگرام ایجاد کنید و سپس یک تبلیغ متناسب با فیس بوک طراحی کنید. انجام این کار به این ترتیب کمپین شما موثرتر از ایجاد یک تبلیغ منحصر به فرد برای هر دو پلتفرم خواهد بود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه مشاهده فقط عکس های دوربین در آیفون

مرحله 6: بودجه و برنامه

اکنون زمان تعیین بودجه ای است که برای اجرای کمپین خود استفاده می کنید.

می توانید از 1 دلار تا مقداری که راحت تر می دانید انتخاب کنید. همچنین می‌توانید بین اجرای خودکار آگهی خود یا تعیین تاریخ شروع و پایان یکی را انتخاب کنید، بنابراین لازم نیست انرژی خود را با انجام دستی آن هدر دهید. شما تصمیم می گیرید که چقدر هزینه کنید!

مرحله 7: نام آگهی

اکنون زمان انتخاب نام برای تبلیغ است. شما باید از یک نام ساده و مشخص برای استفاده از آن برای کمپین های آینده در فیس بوک استفاده کنید.

مرحله 8: پیش نمایش تبلیغات

می خواهید تبلیغ شما چگونه نمایش داده شود؟ می توانید بین ایجاد یک تبلیغ جدید یا تبلیغ تبلیغی که قبلاً در صفحه فیس بوک شما منتشر شده است یکی را انتخاب کنید.

اگر می خواهید از یک پست موجود استفاده کنید، فیس بوک از شما می خواهد که صفحه فیس بوک را که می خواهید کمپین خود را در آن ایجاد کنید، انتخاب کنید. همچنین در صورتی که می خواهید همان تبلیغ در این پلتفرم نمایش داده شود، می توانید حساب اینستاگرام خود را متصل کنید. سپس، باید پستی را که تبلیغ می شود انتخاب کنید.

همچنین، اگر روی گزینه های پیشرفته کلیک کنید، می توانید ردیابی پیکسلی را انتخاب کنید که بر تبدیل وب سایت شما نظارت می کند. با فیس‌بوک پیکسل، می‌توانید در آینده کمپین‌های هدف‌گیری مجدد را اجرا کنید و تبدیل‌های تبلیغاتی خود را اندازه‌گیری کنید.

مرحله 9: سفارش دهید

کمپین شما آماده راه اندازی است، اما می توانید آخرین نگاهی سریع داشته باشید تا مطمئن شوید همه چیز درست است. هنوز وقت هست!

روی “بازبینی” کلیک کنید و پس از اینکه از انتخاب های خود راضی شدید، می توانید روی “تأیید” کلیک کنید. فیس‌بوک آن را بررسی می‌کند تا بررسی کند که آیا همه الزامات منتشر شده برآورده شده‌اند و تا چند دقیقه دیگر آگهی شما در دسترس و اجرا می‌شود.

آیا می خواهید تکنیک های بیشتری برای ایجاد استراتژی عالی در فیس بوک بدانید؟

راهنمای کامل در مورد بازاریابی فیس بوک

آیا آماده اید که اولین کمپین خود را با تبلیغات فیس بوک شروع کنید؟ از همین امروز شروع کنید، به یاد داشته باشید که تمرین بهترین راه یادگیری است.

چگونه یک پست را از Metricool تبلیغ کنیم

اگر حساب تبلیغاتی فیس بوک خود را به Metricool متصل کرده اید، می توانید پستی را تبلیغ کنید که فکر می کنید سزاوار افزایش است، یا اگر موفقیت زیادی داشته است، تعامل بیشتری داشته باشید.

این تبلیغات از Metricool به شما این امکان را می دهد که پست خود را به مدت دو روز با هدف دسترسی و با بودجه مورد نظر خود تبلیغ کنید. اما، این فیس بوک است که تصمیم می گیرد هر روز چه سرمایه گذاری کنید.

برای تبلیغ پست منتشر شده از Metricool:

  • وارد Metricool شوید و به بخش Analytics بروید. فیس بوک را انتخاب کنید و روی ارسال کلیک کنید.
  • در بخش پست، پست مورد نظر خود را برای تبلیغ انتخاب کنید و روی “تقویت” کلیک کنید.
  • بودجه ای را که می خواهید اضافه کنید انتخاب کنید و روی OK ضربه بزنید.
  • همه چیز تمام شد!

اکنون پست خود را از Metricool تبلیغ کرده اید، اکنون فقط باید ببینید که چگونه کار کرده و چگونه بهبود یافته است.

چگونه عملکرد کمپین های تبلیغاتی فیس بوک خود را تجزیه و تحلیل کنیم


از خود تبلیغات فیس بوک می توانید معیارهای کمپین های تبلیغاتی خود را بررسی کنید. این به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا یک نوع تبلیغات سودآور است یا خیر یا برای اعمال برخی تغییرات در استراتژی خود. همچنین می‌توانید کشف کنید که چه نوع تبلیغاتی بهتر عمل می‌کنند.

با این حال، درست است که استفاده و تفسیر پلت فرم تبلیغات فیس بوک کمی پیچیده است، به همین دلیل است که من جایگزینی را ارائه می کنم که احتمالاً آن را دوست خواهید داشت… Metricool محتوای رسانه های اجتماعی شما را نظارت و برنامه ریزی می کند و همچنین به شما امکان می دهد معیارهای تبلیغات فیس بوک خود را تجزیه و تحلیل کنید و از همان پلتفرم کمپین های فیس بوک و گوگل خود را مدیریت و ایجاد کنید.

بعلاوه، می‌توانید گزارش‌های همه کمپین‌های خود را با نسخه Premium بارگیری کنید. بنابراین، آیا می خواهید آن را امتحان کنید؟

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/aBQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *