راه حل های بهینه سازگار برای کاربردهای دقیق و با خلوص بالا

زمان مطالعه: 3 دقیقه

خواه بست های کوچک میلی متری، اپتیک های دقیق پیچیده یا قطعات ماشین آلات با اندازه متر، الزامات پاکیزگی برای قطعات با تکنولوژی بالا در بسیاری از شاخه های صنعت سخت تر و خواستارتر می شوند.

اگرچه مشخصات دقیق بسته به قطعه، بخش و کاربرد متفاوت است، اکثر سیستم های تمیز کننده معمولی قادر به دستیابی به نتیجه مورد نیاز برای اطمینان از کیفیت محصول ثابت نیستند. Ecoclean چندین سال است که راه حل هایی را برای کاربردهای تمیز کردن دقیق و با خلوص بالا ارائه می دهد. این شرکت با تجربه خود، به طور مداوم در حال توسعه سیستم ها، فناوری ها و فرآیندهای پاکسازی برای این بخش از جمله بسته های ویژه طراحی شده است.

تقاضاها در مورد عملکرد و قابلیت اطمینان قطعات و قطعات به شدت افزایش یافته و همچنان در حال افزایش است، به ویژه در بخش هایی مانند صنعت تامین نیمه هادی، صنعت نوری و الکترونیک نوری، فناوری لایه نازک، خلاء، لیزر و فن آوری های آنالیز و همچنین صنعت تجهیزات پزشکی این روی تمیز کردن قطعات تاثیر دارد.

الزامات تمیزی بالاتر به دلیل محصولات و فرآیندهای جدید

به عنوان مثال، هنگامی که صحبت از اجزای تجهیزات تولید نیمه هادی می شود، به دلیل پیشرفت های جدید در استپرهای ویفر و اسکنرهای لیتوگرافی EUV، اجزای مکانیکی از نظر شکل پیچیده تر و سنگین تر و بزرگتر می شوند. امروزه قطر این قطعات کار می تواند هر چیزی باشد

معیارهای کلیدی برای انتخاب مناسب ترین فرآیند تمیز کردن و فناوری کارخانه، سطح تمیزی مورد نیاز، نوع آلودگی که باید حذف شود، و مواد و هندسه جزء مربوطه است. بر این اساس می توان تعیین کرد که کدام و چند مرحله فرآیند با کدام محیط تمیزکننده و کدام مکانیک لازم است. جنبه هایی مانند کیفیت محیط شستشو و فناوری خشک کردن به همان اندازه در این ملاحظات گنجانده شده است، به همان اندازه که جابجایی قطعات منطبق با پاکیزگی و شرایط محیطی غالب، به عنوان مثال اتصال یا ادغام در اتاق تمیز است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه پمپ Watson-Marlow کلید سیستم فرسایش قلبی است

اگر استاندارد «بدون روغن و بدون چربی» مانند درجه 4 به عنوان مشخصات تعریف شود، Ecoclean سیستم‌های تک محفظه تمام خلاء فشرده و مقرون به صرفه را عرضه می‌کند که فناوری سیستم، مسیریابی رسانه، آماده‌سازی رسانه و طراحی آن‌ها به ویژه برای برنامه های تمیز کردن سطح بالا سازگار شده است. این سیستم‌ها که با حلال‌های سازگار با محیط‌زیست یا پاک‌کننده‌های مبتنی بر آب کار می‌کنند، می‌توانند به نتایج ثابتی دست یابند که چنین الزاماتی را برآورده می‌کنند، حتی اگر مربوط به اجزای هندسی پیچیده باشد. گزینه های فرآیندی که تقریباً به هر طریقی قابل ترکیب هستند، مانند شستشوی سیل تزریقی، اسپری، فشار بالا، غوطه وری، تمیز کردن اولتراسونیک، مگاسونیک و پلاسما، و همچنین تمیز کردن فشار اولتراسونیک پلاس یا پالس دار (PPC) به این امر کمک می کنند. اغلب، یک الکل اصلاح شده (حلال تا حدی قطبی) در این کاربردها به دلیل نکات مثبت مرتبط با رسانه، مانند توانایی آنها در تمیز کردن مواد مختلف استفاده می شود. حدی که می توان با این سیستم ها به دست آورد، مثلاً درجه 2 است.

به خصوص هنگامی که صحبت از قطعات بزرگ می شود، سیستم های تمیز کردن محفظه به دلیل مکانیک فرآیند متمرکز در محفظه کار، مزایایی را ارائه می دهند، به عنوان مثال PPC، اولتراسونیک یا مگاسونیک و شستشوی سیل تزریقی. برای استفاده از اینها همچنین برای برآورده کردن درجه 2 یا مشخصات تمیزی مربوطه، Ecoclean سیستم‌های EcoCvela دو محفظه‌ای را تولید می‌کند که از محیط‌های آبی برای تمیز کردن استفاده می‌کنند. علاوه بر ویژگی‌های خاص با خلوص بالا، مدارهای جداگانه برای تمیز کردن و شستشوی محیط تضمین می‌کنند که نتیجه تمیز کردن مورد نیاز به طور قابل اعتماد و پیوسته به دست می‌آید. به عنوان مثال، اگر به دلیل تنوع گسترده مواد، نیازهای توان عملیاتی بالا یا مشخصات پاکیزگی مربوط به درجه 1، وظایف نظافت با یک سیستم محفظه قابل حل نباشد، یک سیستم تمیز کننده اولتراسونیک چند حمام درخواست می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 روش برای رفع کد خطای مایکروسافت آفیس 147-0

گروه SBS Ecoclean با سری UCMSmartLine یا UCMPerformanceLine متشکل از ماژول های استاندارد، راه حل های کارآمدی را در این زمینه ارائه می دهد. به لطف فناوری الکتریکی و کنترلی ادغام شده در ماژول ها برای مراحل فرآیند تمیز کردن، شستشو، خشک کردن، بارگیری و تخلیه، و همچنین یک سیستم حمل و نقل انعطاف پذیر، می توان آنها را به راحتی با وظایف مربوطه سازگار کرد و همچنین در صورت افزایش لازم است. سیستم‌های تمیزکننده اولتراسونیک چند حمام با طراحی جداگانه مانند UCM HighLine معمولاً در کاربردهای پیشرفته استفاده می‌شوند، به عنوان مثال در صنایع تامین نیمه‌رسانا، لیزر و نوری.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/dpS
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *