روش جدید اندازه گیری لیزری 225 هزار پوند پشتوانه دریافت می کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

یک پروفسور هریوت وات برای پیشبرد یک تکنیک جدید اندازه گیری لیزری جایزه بودجه دریافت کرده است.

پروفسور دریک رید از دانشکده مهندسی و علوم فیزیکی مستقر در ادینبورگ، 225000 پوند از برنامه صندلی های تحقیقاتی آکادمی سلطنتی مهندسی (RAEng) دریافت کرده است. این بخشی از یک بسته حمایتی 1.15 میلیون پوندی است که توسط شرکت مهندسی و فناوری علمی، Renishaw و دانشگاه Heriot-Watt ارائه شده است.

در طی پنج سال آینده و همکاری نزدیک با شریک صنعتی Renishaw، پروفسور رید بررسی خواهد کرد که چگونه لیزرهای فوق سریع می‌توانند اندازه‌گیری‌های دقیق فاصله مورد نیاز برای پیشبرد روش‌های تولید و صنعتی با ارزش بالا را ارائه دهند.

مترولوژی لیزری دقیق از لیزر برای اندازه گیری دقیق خواص فیزیکی مختلف مانند فاصله، موقعیت، حرکت، ارتعاش و ویژگی های سطح استفاده می کند. اغلب در کاربردهای صنعتی و علمی که در آن به دقت و دقت بالا نیاز است مانند مهندسی هوافضا، فناوری نانو و در بخش پزشکی استفاده می شود.

پروفسور رید یکی از تنها هفت کرسی تحقیقاتی از سراسر بریتانیا است که در آخرین دور جوایز اعلام شده توسط RAEng انتخاب شده است.

او گفت: «مفتخرم که برای این جایزه توسط آکادمی سلطنتی انتخاب شدم، که پتانسیل استثنایی فناوری اندازه‌گیری لیزری را که ما با شرکت Renishaw در حال توسعه آن هستیم، تشخیص می‌دهد.»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 روش آسان برای روشن کردن Grayscale در iPhone و iPad

این پروژه از فناوری سنجش از دور LiDAR برای نقشه‌برداری دقیق از سطح با دقت بی‌سابقه‌ای استفاده می‌کند، با استفاده از لیزرهایی که قادر به گرفتن داده‌ها با دقت صدها نانومتر هستند، برخلاف چند سانتی‌متری که معمولاً با LiDAR ممکن است.

انتظار می‌رود که این مزیت‌های بزرگی را برای صنایع و بخش‌هایی در سراسر جهان به همراه داشته باشد که برای انجام اندازه‌گیری‌های دقیق به فناوری‌های نوری متکی هستند.

پروفسور رید توضیح می‌دهد: «این پروژه با استفاده از دو لیزر که با سرعت‌های کمی متفاوت می‌تابند، فناوری موجود را ارتقا می‌دهد. این به طور موثر سرعت نور در حال حرکت بین سوژه و آشکارساز را کاهش می دهد. این “آهسته شدن” به ما امکان می دهد از مقیاس سانتی متری به صدها نانومتر برسیم.

این یک پیشرفت بزرگ در مورد آنچه فناوری موجود در حال حاضر اجازه می دهد است و نه تنها دقت را افزایش می دهد بلکه به کاهش ضایعات برای شرکت ها در سراسر جهان کمک می کند.

آکادمی سلطنتی مهندسی از مشارکت های جدید بین دانشگاه و صنعت با هدف توسعه راه حل های تکنولوژیکی پیشرفته برای کاهش خدمات بهداشتی بیش از حد، بهبود امنیت دیجیتالی تاسیسات هسته ای و زیرساخت های مهم ملی، بهبود پایداری تولید مواد غذایی و بهبود بهره وری انرژی حمایت می کند. سیستم های محاسباتی

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Atomo Diagnostics پلتفرم های تست سریع را در Arab Health به نمایش می گذارد

طرح کرسی های تحقیقاتی و کمک هزینه های پژوهشی ارشد، پیوندهای بین دانشگاه و مشاغل را با هر یک از موقعیت های پنج ساله که توسط یک شریک صنعتی حمایت می شود، تقویت می کند. هر برنده جایزه یک گروه تحقیقاتی پیشرو در جهان در زمینه مهندسی خود ایجاد خواهد کرد.

پروفسور Maire O'Neill OBE FREng، رئیس کمیته تحقیقات آکادمی، گفت: “من همیشه تحت تاثیر نبوغ مهندسان در توسعه و به کارگیری فناوری های جدیدی هستم که چالش های اجتماعی و جهانی ما را برطرف می کند و منافع عمومی را به ارمغان می آورد. وقتی مهندسان محقق با صنعت شریک می‌شوند، راه‌حل‌هایی که با هم ارائه می‌دهند می‌تواند متحول‌کننده باشد و این آخرین قرار ملاقات‌ها این را کاملاً نشان می‌دهد – وسعت و مقیاس تأثیر بالقوه آنها واقعاً هیجان‌انگیز است.»

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UNYnDV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *