زمانی که EMC اهمیت حیاتی دارد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سازگاری الکترومغناطیسی (EMC) نه تنها در فناوری پزشکی اجباری است. اگر ارتباط بی سیم بین برنامه های پزشکی مختل شود، می تواند عواقب جدی برای بیمار داشته باشد.

Schurter با توسعه دهندگان در صنعت پزشکی همکاری می کند تا برنامه هایی را توسعه دهد که مطابق با استانداردهای EMC باشد.

برای بیمارانی که دارای یک دستگاه کاشته شده مانند ضربان ساز هستند، ارتباط بین دستگاه و واحد کنترل به صورت بی سیم از طریق یک سیگنال رادیویی انجام می شود. این سیگنال دارای فرکانس خاصی است، بنابراین در برنامه های کاربردی مورد استفاده در آن محدوده فرکانس، هیچ تشعشعی از وسایل الکترونیکی ساطع نمی شود. بنابراین EMC نقش مهمی در توسعه این برنامه ها ایفا می کند.

کنترلر لمسی

برای طراحی کنترلر لمسی، از یک PCB با چندین لایه مسی استفاده می شود. سپس لایه‌های بیرونی به‌عنوان یک سپر عمل می‌کنند تا سیگنال‌های لایه داخلی نتوانند انتشاری ایجاد کنند. اجزای فیلتر در اتصالات کابلی که با دنیای خارج تماس دارند و در محل اتصال سنسور قرار می گیرند، به طوری که تداخل تراشه متوقف می شود. رگولاتورهای خطی برای منبع تغذیه به جای رگولاتورهای سوئیچ شده استفاده می شوند، زیرا آنها تداخل نیز ایجاد می کنند.

LC-

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تغییر واحد اندازه گیری خط کش در مایکروسافت ورد

بسیاری از برنامه های پزشکی از LCD استفاده می کنند که توسط الکترونیک داخلی کنترل می شود. برای محدود کردن انتشار آنها، می توان یک فیلم محافظ در جلوی صفحه قرار داد. این کار با استفاده از یک فویل مش با یک شبکه رسانای الکتریکی که یک عملکرد محافظ برای تداخل ال سی دی دارد، انجام می شود. در حالی که بسیاری از این فیلم های مش تصویر را تیره می کنند، شوتر از فیلمی با شفافیت بسیار بالا استفاده می کند تا خود تصویر تحت تأثیر قرار نگیرد.

آزمایش کردن

نمونه های اولیه برای خواص EMC در یک اتاق بدون تشعشع طراحی شده آزمایش می شوند. محصول در اتاق تست قرار می گیرد، به کابل متصل می شود و روشن می شود. تمام سیگنال های اطراف فرکانس مورد نظر توسط یک آنتن در اتاق آزمایش ثبت می شود و از طریق کابل کواکسیال به یک تحلیلگر طیف در خارج از اتاق منتقل می شود. یک الگوریتم یک مقدار متوسط ​​را برای این سیگنال ها تعیین می کند که باید بین دو مقدار تنظیم شده باشد.

کاهش هزینه در فرآیند تولید

از آنجایی که توجه به الزامات EMC در حال حاضر بخشی از اولین طراحی محصول است، انتخاب مواد و ساختار آنها مطابق با آن تنظیم می شود. بنابراین، می‌توان محصولی باکیفیت و کاملاً متناسب با فرآیند تولید، بدون هزینه‌های اضافی ایجاد کرد. و مهمتر از همه، با خواص EMC مناسب.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  استفاده جدید از مس در طراحی ماده کنتراست MRI

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Kbo
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *