سبز شدن پیام ها در آیفون به چه معناست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از سبز شدن پیام ها در آیفون به چه معناست؟
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

سرویس iMessage را با برنامه پیش‌فرض Messages در آیفون ادغام می‌کند. این یک سرویس IM (پیام‌رسانی فوری) است که در iPhone، iPad و Mac موجود است. اپل پیام های متنی معمولی را از طریق رنگ حباب های از iMessages متمایز می کند. این برنامه متون iMessage را به صورت حباب آبی و متون معمولی را که به صورت پیامک در حباب سبز قرار می گیرند نمایش می دهد. سبز شدن پیام ها به عوامل دیگری نیز بستگی دارد. در اینجا دلایل سبز شدن پیام های متنی شما در آیفون آورده شده است.

پیام ها در آیفون سبز می شوند

گاهی اوقات، ممکن است پیام های متنی خود را به آیفون دیگری مشاهده کنید که به رنگ سبز در می آیند. این نشان می دهد که پیام به جای iMessage به صورت SMS/MMS ارسال شده است. حتی می توانید حباب های آبی و سبز را در یک مکالمه مشاهده کنید. که گاهی اوقات ممکن است گیج کننده باشد. بیایید در مورد چند سناریو بحث کنیم که در آن پیام ها در آیفون سبز می شوند.

1. iMessage خراب است

اگر سرویس iMessage خاموش باشد، برنامه پیش‌فرض پیام‌ها متن را به صورت پیامک معمولی ارسال می‌کند. حتی اگر گیرنده آیفون داشته باشد، پیام به جای آبی به صورت حباب سبز ارسال می شود. می توانید به وب سایت وضعیت سیستم اپل مراجعه کرده و وضعیت iMessage را بررسی کنید. اگر متوجه یک نشانگر نارنجی یا زرد در کنار iMessage شدید، با خاموشی مواجه شده است. هنگامی که اپل مشکلات سمت سرور را حل کرد، پیام ها را به صورت iMessage در یک حباب آبی ارسال کنید. همچنین می‌توانید برای تأیید قطعی iMessage به Downdetector مراجعه کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه Spotify را از اضافه کردن آهنگ به لیست پخش متوقف کنیم

وضعیت iMessage را بررسی کنید

2. گیرنده تلفن را تغییر داده است

سرویس iMessage فقط در مجموعه سخت افزاری اپل، از جمله iPhone، iPad و Mac در دسترس است. اگر گیرنده تلفن اصلی خود را به تغییر داده باشد، پیام ها در iPhone سبز می شوند.

برای چنین مکالماتی، هر پیام به عنوان یک پیام SMS/MMS حساب می شود. اگر پیامک محدودی در طرح اپراتور خود دارید، باید مراقب باشید. برای ارتباط با آن شخص باید از یک برنامه IM دیگر مانند WhatsApp، Telegram یا Signal استفاده کنید.

3. مشکلات اتصال به شبکه دارید

iMessage از طریق اینترنت کار می کند. برای ارسال پیام به یک اتصال اینترنتی فعال نیاز دارد. اگر آیفون شما مشکل اتصال به شبکه داشته باشد، برنامه Messages متن را به عنوان یک پیام عادی ارسال می کند. برای چنین پیام هایی به جای آبی حباب های سبز خواهید دید. می‌توانید برای تأیید مشکلات اینترنت در آیفون خود یک صفحه وب باز کنید. همچنین می توانید با استفاده از ترفند حالت هواپیما، اتصال شبکه را بازنشانی کنید. مراحل زیر را طی کنید.

مرحله 1: از گوشه سمت راست بالا به پایین بکشید تا Control Center باز شود.

گام 2: حالت هواپیما را فعال کنید و بعد از یکی دو دقیقه آن را غیرفعال کنید.

پس از اتصال به اینترنت فعال، برنامه Messages را باز کنید و متنی را ارسال کنید تا ببینید آنها به صورت حباب های آبی ظاهر می شوند.

4. تلفن گیرنده به اینترنت متصل نیست

اگر آیفون گیرنده به اینترنت متصل نباشد، برنامه Messages متن را به صورت حباب سبز رنگ ارسال می کند. در زیر چنین متن هایی متوجه «ارسال شده به عنوان پیام متنی» خواهید شد. هنگامی که شخص آیفون خود را به اینترنت متصل می کند، می توانید پیام های جدیدی ارسال کنید و حباب ها آبی شده و به عنوان “iMessage” نشان داده می شوند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اپل در حال رفع یک باگ امنیتی مهم است که بر iOS، macOS و Safari تأثیر می‌گذارد، پس همین حالا وصله کنید

برای مرجع می توانید اسکرین شات زیر را بررسی کنید. پیام‌هایی را در دو رنگ سبز و آبی خواهید دید که هشدار «ارسال شده به‌عنوان پیام متنی» و «iMessage» را نشان می‌دهد.

5. iMessage را غیرفعال کرده اید

در حالی که iMessage در ایالات متحده و کانادا محبوب است، اکثر کاربران آیفون به سادگی یک راه حل بین پلتفرمی مانند WhatsApp یا Telegram را ترجیح می دهند تا با دوستان و خانواده در تماس باشند. اگر شما هم جزو آنها هستید، احتمالاً عملکرد iMessage را در آیفون خود غیرفعال کرده اید. در این صورت، برنامه پیام‌ها متن را فقط با حباب‌های سبز می‌فرستد. برای فعال کردن iMessage در آیفون خود می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: تنظیمات را در آیفون خود باز کنید.

گام 2: به پیام ها بروید.

مرحله 3: کلید iMessage را از منوی زیر فعال کنید.

همچنین باید مراحل بالا را زمانی انجام دهید که همه پیام های شما در آیفون سبز رنگ باشند.

6. ارسال به عنوان پیامک را فعال کرده اید

وقتی iMessage در دسترس نباشد، برنامه Messages متنی را به صورت پیامک معمولی ارسال می کند. اگر در یک طرح شرکت مخابراتی با پیامک محدود هستید، ارائه‌دهنده شبکه ممکن است نرخ‌های پیام‌رسانی را اعمال کند. شما می توانید چنین رفتاری را از تنظیمات آیفون غیرفعال کنید و پیام ها را فقط با حباب های آبی (به عنوان iMessage) ارسال کنید.

مرحله 1: در تنظیمات آیفون به Messages بروید (به مراحل بالا مراجعه کنید).

گام 2: کلید “ارسال به عنوان پیامک” را غیرفعال کنید.

حباب‌های چت سبز در مقابل آبی در آیفون

در حالی که اپل به طور فعال از RCS (خدمات ارتباطی غنی) گوگل طفره می رود، کل حباب های آبی در مقابل سبز می تواند کاربران جدید آیفون را گیج کند. توصیه می‌کنیم در صورت امکان به iMessage بچسبید تا با دوستان و مخاطبین صحبت کنید. این ویژگی‌های بیشتر، رمزگذاری سرتاسر و افزونه‌های بهتری را ارائه می‌کند تا مکالمات شما را جذاب کند. از کدام برنامه برای چت کردن در آیفون استفاده می شود؟



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/WDF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *