سرمایه‌گذاران درایو کپیتال در جاده‌ها به مشکل برخوردند •

زمان مطالعه: 5 دقیقه

Drive Capital توسط دو شرکای سابق Sequoia Capital به دنبال شروع دوباره در غرب میانه تاسیس شد. اما سرمایه گذاران در شرکت مستقر در کلمبوس، اوه، اخیراً با مشکل مواجه شده اند و به گفته منابع ما، آنها از آن لذت نمی برند.

این یک چرخش چشمگیر برای Drive است که در ماه ژوئن تعهدات سرمایه ای یک میلیارد دلاری را اعلام کرد، مبلغی مناسب برای یک شرکت 10 ساله که ماموریت آن سرمایه گذاری تقریباً در همه جای ایالات متحده خارج از سیلیکون ولی است. در واقع، در ماه ژوئن، این شرکت – که توسط VC های کهنه کار مارک کوامه و کریس اولسن تأسیس شد – به نظر می رسید با چند پیروزی ظاهری و بودجه خبری که دارایی های درایو را تحت مدیریت به بیش از 2 میلیارد دلار رسانده بود.

با این حال، قدمت آن به سپتامبر برمی‌گردد – بلافاصله پس از اینکه با اولسن در مورد دو برابر شدن VCها به کالیفرنیا صحبت کردیم – صدای غوغاهایی در مورد شکاف به همراه برنامه‌های جداگانه‌ای که Kvamme داشت شنیدیم. سپس ماه گذشته اعلام شد که تیم در حال جدا شدن است.

در ابتدا، داستان از این قرار بود که کوام، که بیش از دو برابر اولسن سال‌ها در Sequoia ثبت نام کرده بود، در حال انتقال به «شریک بازنشسته» بود، زیرا همانطور که او به Columbus Business First گفت، 10 سال و چهار چرخه مالی طولانی‌تر از او بود. برای رهبری Drive Capital برنامه ریزی شده است. (این احتمالاً یک شگفتی بزرگ برای سرمایه گذارانی بود که به تازگی موافقت کرده بودند که Drive سرمایه خود را سرمایه گذاری کند.)

این هفته، کفش دیگر افتاد. Columbus Business First گزارش داد که کوامه، که اتومبیل رانی می کند، تا نیمه بازنشستگی خود را ادامه نمی دهد، بلکه در عوض با حامیان بالقوه در مورد یک صندوق جدید، صندوق اوهایو صحبت می کند، که ظاهراً در چندین طبقه دارایی، از جمله سایر صندوق ها، سهام عمومی، سرمایه گذاری خواهد کرد. شرکت های خصوصی در اوهایو و زیرساخت ها. یک منبع ناشناس به این نشریه گفت که ایده این است که “روی سرزندگی اقتصادی آینده اوهایو تمرکز کنیم.”

اولسن اکنون می گوید که از این پیشرفت شگفت زده شده است. نامه‌ای به دست آوردیم که درایو امشب برای شرکای محدود خود ارسال کرد که در آن آمده است:

شریک محدود عزیز
این هفته مقاله ای منتشر شد که نشان می دهد شریک بازنشسته ما Mark Kvamme در حال راه اندازی است
یک صندوق سرمایه گذاری جدید همه ما در Drive از این خبر شگفت زده شدیم، زیرا مطمئنیم که شما هم چنین بودید.
در حالی که هر بار که مقاله جدیدی در مورد مارک منتشر می شود، یادداشتی برای شما ارسال نمی کنیم، احساس می کنیم که در
با روحیه یک شریک خوب، مناسب است که یک به روز رسانی شفاف در مورد آن به شما ارائه شود
این وضعیت و رابطه ما با مارک.
پس از انتشار مقاله، ما با مارک صحبت کردیم و متوجه شدیم که احتمال افزایش او وجود دارد
صندوق جدید از منبعی ناشناس به یک روزنامه نگار درز کرد. به گفته مارک، او هنوز این کار را نکرده است
مشخص کرد که قرار است در آینده چه کاری انجام دهد. جمع آوری نوع جدیدی از صندوق چیزی است که او در نظر دارد،
همراه با گزینه های دیگر در خدمات عمومی و تلاش های شخصی.
ما با مارک قرارداد جدایی رسمی داریم که او را از شروع رقابت باز می دارد
شرکت یا صندوق به Drive. لطفاً بدانید که این توافقی بود که به شدت مورد مذاکره قرار گرفت تا اطمینان حاصل شود
به طور قابل ملاحظه ای از Drive، منافع شرکای محدود ما، و هر چیزی که به آن می سازیم محافظت می کند
در درایو
باز هم، ما قصد نداریم هر بار که مقاله جدیدی در مورد مارک نوشته می شود با شما ارتباط برقرار کنیم.
اما در این مورد، مناسب دانستیم توضیحی ارائه کنیم. باید داشته باشی
سوالات، لطفا در تماس نباشید [contact information redacted by ].

خالصانه،
تیم Drive

اولسن از اظهار نظر در مورد این داستان خودداری کرد. ما با Kvamme تماس گرفتیم و پاسخی دریافت نکردیم. اما حداقل بگوییم پیچیده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  شخصی سازی مراقبت های بهداشتی زنان با هوش مصنوعی

به گفته منابع ما، بخشی از ردپای شکاف به رابطه بین اولسن و یاسمین لاکایلید، که تقریباً هفت سال مدیر اجرایی Drive بود، قبل از ترک شرکت در آوریل برای راه‌اندازی لباس سرمایه‌گذاری خود، بازمی‌گردد.

یکی از سخنگویان Drive در پاسخ به این سوال، تنش‌هایی را که ممکن است از رابطه عاشقانه بین این دو به وجود آمده باشد را کم اهمیت جلوه داد و نوشت: «بله، درست شنیدید که کریس و یاس در رابطه هستند. این مدتی است که دانش عمومی است. هیچ نظری فراتر از آن نیست.»

مانند بسیاری از لباس‌های مخاطره‌آمیز، Drive نیز نسبت به یک یا دو سال پیش، نمونه کارها را خشن‌تر می‌یابد. یکی از بزرگترین خروجی‌های درایو تا به امروز، شرکت بیمه روت است، یک شرکت بیمه مستقر در کلمبوس، اوه، که اکنون هفت ساله است و متخصص در پوشش خودرو است و در نوامبر 2020 یک عرضه اولیه عمومی اولیه عمومی (IPO) سنتی برگزار کرد. اگرچه سهام در ابتدا اجرا شد. از آن زمان تا کنون کاهش یافته است و در حال حاضر پس از تقسیم معکوس سهام، قیمت هر سهم تقریباً 7 دلار است، از 486 دلار به ازای هر سهم در روزی که شرکت سهامی عام شد. اولسن در نوامبر سال گذشته از هیئت مدیره کنار رفت.

ستاره بزرگ دیگر مجموعه درایو در حال حاضر – Olive AI – در تلاش است تا بر چالش های خود غلبه کند. استارت‌آپ اتوماسیون مراقبت‌های بهداشتی مستقر در کلمبوس، که در سال 2012 تأسیس شد، مدت‌هاست که تاریخ گسترده‌ای از محورهای خود (بیش از 30 مورد تا به امروز) را به عنوان داستانی الهام‌بخش از تلاش و سپس تلاش دوباره تعریف کرده است. زیتون به دلیل تمایل خود به تعویض دنده نیز توسط سرمایه گذاران پاداش دریافت کرد. این شرکت طی سال‌ها 902 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است و سال گذشته اعلام کرد که ارزش آن 4 میلیارد دلار است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین صندلی بازی ارگونومیک برای راحتی

اما این لباس، یک شرکت اتوماسیون فرآیند روباتیک که هدف آن انجام خسته‌کننده‌ترین وظایف کارکنان بیمارستان بود، طبق مجموعه‌ای از قطعات لعنتی Axios، هرگز آن چیزی نبود که به نظر می‌رسید. و در سپتامبر، چرخ ها شروع به جدا شدن کردند. مهم‌تر از همه، مدیر ارشد مالی و مدیر ارشد محصول شرکت، به‌دنبال خروج از درب، تعداد زیادی از مدیران سطح C که پاییز امسال نیز ترک کردند، از جمله رئیس، مدیر ارشد عملیات، EVP عملیات و معاون پرداخت‌کننده آن، به‌طور ناگهانی اخراج شدند. استراتژی محصول Olive از آن زمان گفته است که بخشی از محصولات و خدمات خود را به Rotera، شرکتی که از استودیوی سرمایه گذاری خود Olive ساخته شده است، خواهد فروخت.

شرکای محدود از این تحولات خوشحال نیستند، اما تا آنجا که ما اطلاع داریم، آنها به طور جدی در مورد اقدام صحبت نکرده اند و بعید به نظر می رسد که انجام دهند. حداقل، برای شرکای محدود بسیار نادر است که تعهدات سرمایه خود را لغو کنند و فقط کمی معمول است که VCها به آنها اجازه کاهش این تعهدات را بدهند.

آنها ممکن است فکر کنند اولسن روی پاهای او فرود خواهد آمد. علاوه بر این، علاقه زیادی به ایجاد سردرد برای Kvamme، که با حق امتیاز VC هم مرز است، وجود ندارد. (پدر او شریک کلینر پرکینز بود؛ همسر اول او دختر یکی دیگر از VC مشهور، شریک سابق Sequoia Capital پیر لاموند است.)

کوام در اوهایو بسیار مرتبط است – او در ابتدا توسط دوست دیرینه‌اش جان کاسیچ به آنجا کشیده شد تا یک شغل توسعه اقتصادی را انتخاب کند. او ممکن است آرزوهای سیاسی خودش را نیز داشته باشد. در واقع، اخیراً یکی از سرمایه‌گذاران منطقه‌ای به Business Insider گفت که کوام ممکن است صندوقی را راه‌اندازی کند که هدف آن تقویت اقتصاد اوهایو به عنوان زمینه‌ای برای کمپین آینده است.

اگر چنین است یک کتاب وجود دارد. سرمایه گذار JD Vance در اواخر سال 2019 یک شرکت سرمایه گذاری را در سینسیناتی به نام ناریا تأسیس کرد و تقریباً 1.5 سال بعد پیشنهاد خود را برای مجلس سنا اعلام کرد. در اواخر سپتامبر، طبق گفته Cleveland.com، Kvamme یکی از جمع‌آوری‌های کمک مالی را میزبانی کرد که به ونس در اوایل این ماه کمک کرد تا در آن مسابقه برنده شود.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/HTXmDC
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *