سهام First Republic با 40 درصد کاهش در فدرال اخبار ممکن است وارد عمل شوند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم سهام First Republic با 40 درصد کاهش در فدرال اخبار ممکن است وارد عمل شوند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

سهام فرست ریپابلیک بانک در روز جمعه نزدیک به 50 درصد سقوط کرد که فشار بر بانک مشکل دار را تشدید کرد و بر مشکلات فزاینده اعتماد بازار افزود.

از ظهر به وقت شرقی، سهام با 40 درصد کاهش نسبت به بسته شدن 6.19 دلاری روز پنجشنبه، پس از کاهش 3 دلاری در روز جمعه، با 3.72 دلار معامله شد. قبل از فروپاشی بانک سیلیکون ولی در اوایل ماه مارس، سهام First Republic Bank با قیمت 115 دلار معامله می شد، بنابراین قیمت فعلی نشان دهنده افت شدید است. همچنین به طور قابل توجهی پایین تر از بالاترین قیمت 52 هفته ای خود یعنی 171.09 دلار معامله می شود.

پس از شکست بانک سیلیکون ولی دوستدار فناوری، یک سوال باز این بود که آیا سایر بانک ها با مشتریان مرتبط به سرنوشت مشابهی دچار خواهند شد یا خیر. در حالی که SVB مشغول انفجار بود، نگرانی افزایش یافت که First Republic Bank ممکن است شاهد فرار مشابهی از سپرده ها باشد که منجر به شکست خود شود.

این نگرانی ها در این هفته پس از گزارش بانک درآمدهای سه ماهه اول خود شتاب گرفت و میزان انقباض پایه سپرده آن را آشکار کرد.

First Republic در گزارش درآمد خود به اشتراک گذاشت که سال گذشته (یک رقم قبل از بحران) با 176.4 میلیارد دلار سپرده بسته شد. این رقم در پایان سه ماهه اول به 104.5 میلیون دلار کاهش یافت. با این حال، 30 میلیارد دلار سپرده از بانک های دیگر در این رقم گنجانده شده است که تا حدودی فرار سرمایه مشتریان از موسسه مالی را کاهش می دهد.

از آن گزارش در اوایل هفته، چندین اتفاق افتاده است.

رویترز روز جمعه گزارش داد که مقامات دولت آمریکا در حال همکاری با شرکت‌کنندگان در صنعت هستند به این امید که «راه نجاتی برای وام‌دهنده مشکل ایجاد کنند». بعداً، CNBC گزارش داد که خوش‌بینی برای یک خط حیاتی تحت رهبری صنعت در حال محو شدن است و احتمال بیشتری وجود دارد که «شرکت بیمه سپرده فدرال آن را در اختیار بگیرد».

این برای بانک یا مشتریان آن چندان خوب نیست. در حالی که در زمان SVB در بشکه، دولت ایالات متحده تضمین می کرد که تمام سپرده هایش ایمن و قابل دسترسی هستند، هنوز هیچ نشانه روشنی وجود ندارد که این یک سیاست واقعی جدید است، یا اینکه مشتریان First Republic از حمایت های مشابهی برخوردار خواهند شد.

اگر از خود می‌پرسید که چرا هر یک از مشتریان بانک با توجه به مذاکرات دشوار، دخالت احتمالی دولت و حمایت‌های مبهم برای موجودی حساب‌های بیش از یک چهارم میلیون دلار، ترجیح می‌دهند پول خود را در First Republic نگه دارند، پاسخ این است که آنها احتمالاً برنده شده‌اند. ‘t به نوبه خود، تسریع پرواز سپرده تنها وضعیت را بدتر می کند، همانطور که در SVB دیدیم.

این غاز به نظر می رسد که یک فاجعه بانک نیست.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/kymHNF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *