شارژ بی سیم معکوس چیست و نحوه استفاده از آن در گوشی های هوشمند

زمان مطالعه: 7 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از شارژ بی سیم معکوس چیست و نحوه استفاده از آن در گوشی های
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

با توجه به موفقیت ویژگی شارژ بی سیم در یک گوشی، سازندگان تصمیم گرفتند آن را به روشی نسبتاً جذاب و غیرمنتظره گسترش دهند. می‌توانید از ی که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند، به‌عنوان یک شارژر بی‌سیم برای شارژ دستگاه‌های دیگر استفاده کنید – این شارژ بی‌سیم معکوس نامیده می‌شود، و در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید.

حدود چهار سال پیش، هواوی میت 20 پرو را با شارژ بی‌سیم معکوس معرفی کرد و از آن زمان تاکنون، بسیاری از گوشی‌های پرچمدار از این مدل پیروی کرده‌اند. در این مقاله بیایید بفهمیم که این ویژگی در مورد چیست.

علاوه بر این، ممکن است بخواهید خرید بعدی خود را با شارژ بی سیم معکوس انجام دهید، اگر آن را جذاب می دانید. با این حال، اگر اخیراً یک دستگاه پرچمدار جدید اندرویدی براق خریداری کرده اید – به احتمال زیاد این ویژگی قبلاً شامل این ویژگی است. اگر اینطور است، نحوه فعال کردن آن را به شما نشان خواهیم داد. بیایید با اصول اولیه شروع کنیم.

شارژ بی سیم معکوس چیست؟

شارژ بی سیم معکوس هیچ تفاوتی با شارژ بی سیم استاندارد ندارد. به جز اینکه از گوشی خود به عنوان پد شارژ بی سیم استفاده می کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید بفهمید چگونه این کار می‌کند، یک سوال بهتر این است که شارژ بی‌سیم چیست؟

منبع تصویر: سامسونگ

شارژ بی سیم توانایی شارژ دستگاه شما بدون اتصال سیم یا کابل به درگاه های آن است. در عوض، می‌توانید از یک پد شارژ بی‌سیم برای انتقال نیرو از طریق القای الکترومغناطیسی استفاده کنید. فناوری که ما را قادر به انجام آن می کند شارژ Qi نامیده می شود. همین فیزیک در شارژ معکوس نیز دخیل است.

شارژ بی سیم معکوس چگونه کار می کند

گوشی با شارژ بی سیم معکوس دارای سیم پیچی است که جریان AC را حمل می کند. این جریان یک میدان مغناطیسی در اطراف آن ایجاد می کند. دستگاهی که می خواهید به صورت بی سیم شارژ کنید نیز سیم پیچ مشابهی دارد.

بنابراین، هنگامی که دو سیم پیچ را در تماس قرار می دهید، میدان مغناطیسی سیم پیچ های شارژر بی سیم (تلفن با شارژ بی سیم معکوس) جریان الکتریکی را در سیم پیچ دستگاه ایجاد می کند که می خواهد به صورت بی سیم شارژ شود – این سیم پیچ به باتری متصل است. که جریان به آن جریان می یابد و از این رو، دوباره شارژ می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه غیرفعال کردن پخش خودکار در برنامه Apple TV در iPhone، iPad و Mac
منبع تصویر: موشی

چه زمانی می توانم از شارژ بی سیم معکوس استفاده کنم؟

با استفاده از شارژ بی سیم معکوس، می توانید گوشی، تبلت، ایرفون بلوتوث و هر دستگاهی که از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند، شارژ کنید. با این حال، هدف پشت شارژ بی سیم معکوس این است که می توانید دستگاه خود را در شرایط سخت به منبع برق تبدیل کنید.

از آنجایی که تلفن شما فقط مقدار محدودی انرژی دارد، ایده آل است که آن را با استفاده از شارژ بی سیم معکوس فقط برای افزایش سریع باتری به دستگاه دیگری منتقل کنید. برای شارژ لوازم جانبی بی سیم شما مناسب است.

اکنون که ما از اصول اولیه آگاه هستیم، ممکن است بپرسید شارژ بی سیم معکوس چقدر سریع است و آیا حتی ارزش آن را دارد؟ اجازه دهید بیشتر بدانیم.

شارژ بی سیم معکوس چقدر سریع است

بحث های زیادی در مورد اینکه آیا شارژ بی سیم معکوس یک ویژگی موثر است یا حقه دیگری برای افزایش فروش وجود دارد. ما مطمئن هستیم که دومی نیست. با این حال، برخی ممکن است استدلال کنند که این واقعا یک حقه است زیرا در مقایسه با استفاده از منبع برق از پریز دیواری به اندازه کافی سریع نیست.

خوب، به اندازه کافی سریع نیست، اما مقایسه منصفانه ای نیز نیست. شارژ بی سیم معکوس به هیچ وجه جایگزین یا حتی جایگزینی برای استفاده از شارژ بی سیم در پریز برق دیواری نیست.

منبع تصویر: سامسونگ

برای پاسخ به این سوال، سرعت شارژ بی سیم معکوس در اکثر دستگاه ها حدود 4.5 تا 5 وات است. با این حال، دستگاه های جدیدتر از شارژ بی سیم معکوس تا 10 وات پشتیبانی می کنند. بنابراین، شارژ سریع گوشی به سختی کافی است. با این وجود، همانطور که قبلا ذکر شد، شارژ لوازم جانبی که نیاز به انرژی کمتری دارند، ایده آل است.

اکنون به دستگاه هایی که از شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند نگاهی بیاندازیم.

گوشی هایی که از شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می کنند

شارژ بی سیم معکوس به دو دستگاه نیاز دارد – یکی که می تواند شارژ بی سیم معکوس را ارائه دهد و دیگری که می تواند همان را بپذیرد. دستگاهی که از شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کند، برای دریافت انرژی از تلفن هوشمند دیگر از طریق شارژ بی‌سیم معکوس نیز سازگار است.

بنابراین، دستگاه‌های دارای شارژ بی‌سیم برای شارژ بی‌سیم از تلفن دیگری که از شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند، سازگار هستند.

منبع تصویر: OnePlus

با این حال، همه دستگاه‌هایی که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند نمی‌توانند از طریق شارژ بی‌سیم معکوس برق را به صورت بی‌سیم تامین کنند.

در اینجا جدولی از تمام دستگاه هایی که در حال حاضر از شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می کنند آورده شده است. متأسفانه دستگاه های اپل از دست می دهند زیرا در حال حاضر هیچ آیفونی از شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی نمی کند. با این حال، آیفون را می توان به صورت بی سیم از گوشی دیگری که از شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می کند، شارژ کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه برنامه ریزی پیام ها در Slack در موبایل و دسکتاپ
سامسونگ Galaxy S21، S21+ و S21 Ultra
Note20 5G و Note20 Ultra 5G
Galaxy Note10، Note10+ و Note10+ 5G
Galaxy Fold و Z Fold2
Galaxy Z Flip و Galaxy Z Flip 5G
Galaxy S20 5G، S20+ 5G، S20 Ultra 5G و S20 FE
Galaxy S10e، S10، S10+ و S10 5G
وان پلاس OnePlus 9 Pro
OnePlus 8 Pro
OnePlus 10 Pro
اوپو Oppo Find X2 Pro
Oppo Find X3 Pro
Oppo Find X6 Pro
Oppo Find X5 Pro
Oppo Reno5 Pro+ 5G
Oppo Ace2
نسخه محدود Oppo Ace2 EVA
Vivo Vivo X Note
Vivo X70 Pro +
Vivo X90 Pro +
Vivo X90 Pro
Vivo X80 Pro
Vivo X70 Pro +
ویوو ایکس فولد
Vivo X Fold +
من واقعی Realme GT
Realme GT Master Edition
Realme GT Explorer Master Edition
Realme 8 Pro
Realme 7 Pro
شیائومی شیائومی 11 اولترا
شیائومی 12 و می 12 پرو
شیائومی 13
شیائومی 13 پرو
شیائومی 10 اولترا
شیائومی 10 پرو
شیائومی 10
شیائومی 9 پرو 5G
پیکسل پیکسل 7
پیکسل 7 پرو
پیکسل 6 پرو
پیکسل 6
پیکسل 5
هیچ چی گوشی هیچی 1

اینها همه دستگاه های محبوبی هستند که از شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می کنند. با این حال، بسیاری از دستگاه های بیشتری از آن پشتیبانی می کنند، بنابراین برگه مشخصات دستگاه را در نظر بگیرید. در نهایت، اجازه دهید نگاهی به نحوه فعال کردن شارژ بی‌سیم معکوس در صورتی که دستگاه شما از آن پشتیبانی می‌کند، بیاندازیم.

شارژ بی سیم معکوس را در تلفن های هوشمند اندرویدی خود فعال کنید

در اینجا دستورالعمل هایی برای فعال کردن شارژ بی سیم معکوس در دستگاه اندرویدی شما وجود دارد. ما از دستگاه OnePlus برای نشان دادن این فرآیند استفاده کرده‌ایم. با این حال، مراحل برای سایر دستگاه های اندرویدی نیز یکسان است.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید.

گام 2: روی Battery ضربه بزنید.

مرحله 3: روی «شارژ بی‌سیم معکوس» ضربه بزنید.

مرحله 4: کلید «شارژ بی سیم معکوس» را روشن کنید.

همچنین گزینه ای برای غیرفعال کردن خودکار شارژ بی سیم معکوس در صورت کاهش سطح باتری به زیر یک سطح مشخص وجود دارد. با این حال، حداقل درصد باتری مورد نیاز برای شارژ یک دستگاه دیگر به صورت بی سیم 25 درصد است. اما این حداقل نیاز می تواند با توجه به دستگاه های مختلف متفاوت باشد.

همچنین بخوانید: نحوه رفع عدم کارکرد اشتراک برق بی سیم در گوشی های Samsung Galaxy.

این همه چیزهایی است که باید در مورد نحوه استفاده از شارژ بی سیم معکوس در دستگاه اندرویدی خود بدانید. با این حال، اگر سؤال دیگری در مورد آن دارید، می توانید به بخش سؤالات متداول ما در زیر نگاهی بیندازید.

سوالات متداول در مورد شارژ معکوس بی سیم

1. آیا آیفون 14 از شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می کند؟

خیر، آیفون 14 از شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی نمی کند. با این حال، می توانید آیفون خود را از طریق شارژ بی سیم معکوس از دستگاه پشتیبانی دیگری شارژ کنید.

2. شارژ بی سیم معکوس چند وات است؟

شارژ بی سیم معکوس در اکثر دستگاه ها از 4.5 تا 10 وات متغیر است.

3. آیا سری گلکسی اس 23 سامسونگ از قابلیت Powershare پشتیبانی می کند؟

آره. Samsung Galaxy S23، S23 Plus و S23 Ultra از شارژ بی سیم معکوس از طریق Samsung Powershare پشتیبانی می کنند.

4. آیا شارژ بی سیم معکوس به باتری آسیب می زند؟

از آنجایی که توان خروجی کم است و از توانایی دستگاه شما فراتر نمی رود، شارژ بی سیم معکوس به باتری آسیب نمی رساند.

به راحتی از شارژ بی سیم معکوس استفاده کنید

امیدواریم این مقاله به شما در درک شارژ معکوس بی سیم و نحوه استفاده از آن در صورت پشتیبانی دستگاه شما کمک کرده باشد.

با این حال، ما هیجان‌زده هستیم که ببینیم اپل چگونه شارژ بی‌سیم دوطرفه را در آیفون بعدی معرفی می‌کند. این می تواند به بسیاری از کاربران آیفون کمک کند تا اپل واچ و ایرپاد را در کنار خود حمل کنند، بنابراین می تواند به افزایش سریع قدرت کمک کند!



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/xvHLnz
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *