شرکت “عصای هوشمند” WeWALK 2 میلیون پوند سرمایه گذاری بیشتری دریافت می کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

WeWALK، شرکت سازنده «عصای هوشمند» متصل به برای افراد کم بینا، یک دور سرمایه‌گذاری ۲ میلیون پوندی را برای کمک به تکامل فناوری و رشد حضور خود در بازار جهانی اعلام کرده است.

این دور توسط Nesta Impact Investments رهبری شد و KHP Ventures، APY Ventures و Vestel Ventures به آن پیوستند. سرمایه گذاران فرشته ای که شامل مردم از طریق افزایش Crowdcube و فوتبالیست بین المللی منچستر سیتی و آلمانی İlkay Gündoğan بودند، به آنها پیوستند.

اولین محصول WeWALK که در سال 2019 عرضه شد، یک عصای هوشمند مجهز به GPS بود که به یک برنامه تلفن هوشمند متصل می‌شود تا ناوبری را برای 253 میلیون نفر در سراسر جهان که دارای اختلال بینایی هستند، آسان‌تر، ایمن‌تر و در دسترس‌تر کند. عصای هوشمند می‌تواند موانع را شناسایی کرده و به لرزش در بیاید تا به کاربر کمک کند از آنها اجتناب کند، اعلان‌های ناوبری را ارائه دهد و کاربران را با جزئیات کلیدی مانند زمان‌بندی اتوبوس و قطار یا رستوران‌های نزدیک به‌روز کند. به طور اساسی نحوه حرکت افراد دارای نقص بینایی در مکان های عمومی را تغییر می دهد. این عصا یکی از بهترین اختراعات مجله TIME در سال 2019 نامیده شد و در حال حاضر هزاران کاربر در بیش از 59 کشور جهان دارد.

با این بودجه، تیم WeWALK در حال برنامه‌ریزی است تا قابلیت‌های ابزارهای خود را بیش از این افزایش دهد.

این تیم با همکاری امپریال کالج لندن و موسسه ملی سلطنتی افراد نابینا (RNIB)، از این سرمایه گذاری برای توسعه قابلیت های “بینایی کامپیوتری” برای عصای هوشمند استفاده خواهد کرد. به کاربران این امکان را می دهد تا اطلاعات بسیار بیشتری در مورد آنچه در مقابل آنها قرار دارد داده شود. این سرمایه گذاری 2 میلیون پوندی به دنبال جایزه 1.7 میلیون پوندی کمک مالی است که اخیراً توسط کنسرسیوم از چالش طراحی شده برای پیری Innovate UK تأمین شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه غیرفعال کردن رسید خواندن برای iMessage در iPhone، iPad و Mac

هدف این است که ابزارهای حرکتی پیشرفته ای ایجاد کنیم که بتواند علائم جاده را بخواند، شماره اتوبوسی را که قرار است سوار شود به کاربر بگوید، به او اطلاع دهد که چه اشیایی در مسیرشان قرار دارد، از فناوری تشخیص چهره استفاده کند تا از کاربر مطلع شود که آیا کسی را می شناسد. به آنها نزدیک می شود و با طیف گسترده ای از فناوری های شهر هوشمند ادغام می شود.

تیم WeWALK، که بسیاری از آنها تجربه ی زنده ای از اختلال بینایی داشته اند، همچنین قصد دارند از این فناوری برای کمک به گروه های دیگر استفاده کنند، مانند ایجاد وسایل کمکی حرکتی سازگار (مانند عصا یا قاب) برای افراد مسن یا توسعه ابزارهای ناوبری برای کمک به آنها. افراد مبتلا به زوال عقل در امان بمانند

WeWALK یک همکاری مداوم با مایکروسافت دارد که به پیشرفت قابلیت‌های نرم‌افزار آنها کمک می‌کند.

گوخان مریچلیلر، بنیانگذار و مدیر عامل WeWALK گفت: «محصولات WeWALK در حال حاضر با بهبود تحرک افراد کم بینا، زندگی افراد کم بینا را متحول کرده است، اما کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد. ما می‌خواهیم کسب‌وکارمان را به گونه‌ای توسعه دهیم که به مخاطبان جهانی بیشتری دست یابد و فناوری خود را برای ارائه اطلاعات بهتر و معنادارتر به افراد کم بینا، افراد مسن و هر کسی که با چالش‌های حرکتی مواجه است، ارائه دهیم. این دور مبتنی بر VC ما را قادر می‌سازد تا مرحله بعدی توسعه را باز کنیم و تحرک میلیون‌ها نفر را متحول کنیم.»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  دستیابی به نوآوری از طریق ارزش کل سیستم

Tolly Humphreys، مدیر سرمایه گذاری Nesta Impact Investments، سرمایه گذاران تاثیر اجتماعی که این دور را رهبری کردند، افزود: “یکی از ماموریت های اصلی ما در Nesta این است که به مردم کمک کنیم زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشند – و همراه با Innovate UK، ما می توانیم این کار را انجام دهیم. هم سرمایه‌گذاری کمک مالی و هم سرمایه‌گذاری در برخی از هیجان‌انگیزترین شرکت‌هایی که با سلامتی در زندگی بعدی مقابله می‌کنند. ما از تحسین‌کنندگان بزرگ تیم WeWALK هستیم و واقعاً در مورد پتانسیل این محصول برای غنی‌سازی زندگی افراد دارای اختلالات بینایی هیجان‌زده هستیم. ما به دنبال آن هستیم. مشتاق همکاری با آنها برای ارائه محصولات خود به مخاطبان بسیار گسترده تر است.”

شریک مدیریت مشترک KHP Ventures، دانیل دیکنز، اظهار داشت: “ما هیجان زده هستیم که از تیم مؤسس چشمگیر WeWalk در ماموریت خود برای کمک به همه افراد در جامعه کم بینای کمک کنیم تا تحرک بهتری را تجربه کنند. به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک از یکی از بزرگترین سیستم های مراقبت های بهداشتی در بریتانیا، ما مشتاقانه منتظر حمایت WeWALK برای تسریع نیروی کشش و پایگاه شواهد خود هستیم، زیرا آنها در سال های آینده به رشد خود ادامه می دهند.”

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/QFLPzg
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *