صدای فضایی در نتفلیکس چیست

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از صدای فضایی در نتفلیکس چیست
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

نتفلیکس پشتیبانی از Dolby Atmos را در اختیار مشترکین طرح Premium خود قرار داده است. اگر تجهیزات مناسبی در خانه خود دارید که از Dolby Atmos پشتیبانی می کند، می توانید چندین عنوان را در نتفلیکس پخش کنید تا از تجربه صدای فراگیر لذت ببرید. اما در مورد کسانی که محتوا را با خود تماشا می کنند چه می شود؟ یا کسانی که به جدیدترین سیستم های صدای فراگیر چند کاناله دسترسی ندارند؟

نتفلیکس متوجه شد که بسیاری از کاربرانی که محتوای خود را در ، تلفن های هوشمند، تبلت و رایانه تماشا می کنند، از تجربه Dolby Atmos بی بهره هستند. نتفلیکس ویژگی Spatial Audio را برای مشترکین خود معرفی می کند تا بهترین و شبیه سینما را در هر دستگاهی تجربه کنند. این پست توضیح خواهد داد که صدای فضایی در نتفلیکس چیست.

صدای فضایی در نتفلیکس چیست؟

فرض کنید ترجیح می‌دهید Netflix را روی لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند خود با گوشی‌های متصل به برق تماشا کنید. در این صورت، صدای فضایی به شبیه‌سازی یک تجربه صدای فراگیر پیشرفته در حین تماشای محتوا در پلتفرم کمک می‌کند. این همچنین برای کاربرانی که نتفلیکس را روی تلویزیون خود با تنظیم بلندگوی استریو بدون پشتیبانی از Dolby Atmos تماشا می‌کنند، صدق می‌کند. این شرکت این ویژگی را برای مشترکین طرح Premium خود معرفی کرده است که برای بهره مندی از ویژگی های بیشتری مانند پشتیبانی از Dolby Vision و دستگاه های دانلود بیشتر، ماهانه 19.99 دلار پرداخت می کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از YouTube Connect در آیفون و اندروید

نتفلیکس با شرکت صوتی Sennheiser مستقر در آلمان همکاری کرده است تا فناوری مجازی سازی صدای فراگیر AMBEO 2-Channel را به عنوان Spatial Audio در پلتفرم خود معرفی کند. این اولین همکاری در نوع خود، فناوری صوتی فضایی را به بیش از 700 عنوان در نتفلیکس می رساند. Spatial Audio یک تجربه استریو بهبود یافته را در دستگاه شما که دارای یک سیستم بلندگوی 2 کاناله معمولی است، ارائه می دهد.

نتفلیکس برای سهولت یافتن عنوان پشتیبان Spatial Audio، لوگوی Spatial Audio را در کنار عنوان نشان می‌دهد.

مزایای صوتی فضایی چیست؟

فرض کنید نتفلیکس را با استفاده از بلندگوهای تلویزیون، بلندگوهای USB متصل به لپ‌تاپ یا هدفون‌های متصل به گوشی هوشمند خود تماشا می‌کنید. Spatial Audio با ارائه ترکیبی فراگیر 2 کانالی به عنوان جایگزینی برای استریو، تجربه صوتی شما را بهبود می بخشد. لازم نیست این ویژگی را جداگانه فعال کنید. اگر از تنظیم بلندگوهای استریو 2 کاناله استفاده می کنید، صدای فضایی به طور خودکار فعال می شود.

توجه داشته باشید که این مورد برای نوارهای صوتی با صدای فراگیر 5.1 یا پشتیبانی از Dolby Atmos صدق نمی کند. اگر می‌خواهید از صدای فضایی با ردیابی سر استفاده کنید، باید از دستگاه سازگاری مانند Apple TV، ، iPad یا تلفن Google Pixel با ردیابی سر استفاده کنید. با Spatial Audio، برای لذت بردن از صدای فراگیر، نیازی به سرمایه‌گذاری روی یک گیرنده صوتی جدید یا نوار صوتی Dolby Atmos ندارید. صدای فضایی می‌تواند خروجی صدای فراگیر مجازی مشابه، اگر دقیق نباشد، شبیه‌سازی کند که با Dolby Atmos از آن لذت می‌برید.

نحوه دریافت صدای فضایی در تلویزیون هوشمند

اگر از تلویزیون هوشمندی استفاده می‌کنید که از Dolby Atmos یا صدای فراگیر 5.1 پشتیبانی می‌کند، همچنان می‌توانید با تغییر چند تنظیمات صدا، صدای فضایی را در Netflix فعال کنید. ما از Android TV به عنوان مثال برای نشان دادن مراحل به شما استفاده می کنیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Samsung Galaxy Watch شما در حال دریافت 3 خوراکی جدید با عرضه Watch 6 است

مرحله 1: با استفاده از کنترل از راه دور، تنظیمات Android TV را با استفاده از دکمه منو باز کنید. اگر دکمه منوی اختصاصی روی کنترل از راه دور شما وجود دارد، از آن استفاده کنید.

گام 2: از لیست گزینه های موجود در گوشه پایین سمت راست گزینه More را انتخاب کنید.

مرحله 3: صدا را انتخاب کنید.

مرحله 4: به پایین بروید و SPDIF Type را انتخاب کنید.

مرحله 5: PCM را به عنوان نوع SPDIF انتخاب کنید.

مرحله 6: منو را ببندید و Netflix را در Android TV خود باز کنید.

اکنون لوگوی Spatial Audio را در کنار عنوان پخش خواهید دید.

اگر تلویزیون اپل را مستقیماً به تلویزیون خود وصل کرده باشید، همین امر صادق است. برای مشاهده لوگوی صوتی فضایی در Netflix، باید صدای PCM را در تلویزیون خود فعال کنید.

از صدای فضایی در نتفلیکس استفاده کنید

Spatial Audio افزودنی خوبی برای مشترکین Premium Netflix است که نمی‌خواهند روی تنظیمات صوتی با مشخصات بالا برای تماشای محتوا سرمایه‌گذاری کنند. اما مهمتر از همه، طرح Premium به شما امکان دسترسی به محتوای Dolby Vision و HDR را در پلتفرم می دهد. اگر تماشای Netflix را در تلویزیون خود ترجیح نمی دهید، می توانید محتوای HDR را از پلت فرم استریم در مک خود تماشا کنید. اما برخی از کاربران شکایت دارند که با وجود اشتراک در طرح Premium و پرداخت به موقع هزینه اشتراک، به نظر نمی رسد HDR در نتفلیکس در مک آنها کار کند. بنابراین اگر شما نیز با همین مشکل مواجه هستید، راهنمای ما را برای رفع عدم کارکرد HDR در Netflix در مک بخوانید.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/aybZZT
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *