طرح محتوای رسانه های اجتماعی: چگونه آن را انجام دهیم

زمان مطالعه: 8 دقیقه

ایجاد یک برنامه محتوای رسانه های اجتماعی فقط در مورد پست کردن نیست، شما باید آنچه را که پست می کنید، چه زمانی، مخاطبان هدف خود را تجزیه و تحلیل کنید … و مهمتر از همه، چرا، مطابق با مطالب خود. بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی طرح.

رسانه‌های اجتماعی مجموعه‌ای از پلتفرم‌ها هستند که در آن افراد به صورت آنلاین معاشرت می‌کنند. این شبکه‌ها به کاربران اجازه می‌دهند در تماس باشند، که به شرکت‌ها مکان‌های عالی برای برند یا محصولشان می‌دهد.

با برنامه ریزی پست های رسانه های اجتماعی خود، متوجه می شوید که استرس کمتری دارید، اعتماد به نفس بیشتری دارید و آماده هستید.

اگر هدف نهایی شما این باشد، پست های حرفه ای منظم، جامعه شما را رشد می دهد، دید و تعامل و در نتیجه فروش را افزایش می دهد.

در این پست، 10 مرحله ساده برای ایجاد یک برنامه محتوای رسانه های اجتماعی را خواهید آموخت.

بیایید به آن برسیم!

https://www.youtube.com/watch?v=9CyO-7uwtU0

طرح محتوا چیست؟

طرح محتوا یک است راهنمایی در مورد اینکه چه محتوایی پست شود، در کدام کانال و چرا.

این به شما کمک می کند محتوا، تصاویر و ویدیوهای نوشته شده را ایجاد و به اشتراک بگذارید تا برند، محصولات یا خدمات خود را به مخاطبان هدف خود برسانید.

طرح محتوا مشکلات مخاطبان شما را شناسایی کرده و راه حل هایی ارائه می دهد. این یک نقشه راه است که همه کارهایی را که باید انجام دهید را مشخص می کند.

این به شما کمک می کند تا ببینید چه نوع محتوایی برای شرکت شما بهتر عمل می کند.

بر اساس گزارش سالانه IAB 2019، درصد بالای کاربران در این شبکه ها آنها را به کانالی عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه تبدیل می کند. بنابراین، داشتن یک برنامه محتوای سازمان‌یافته به شما کمک می‌کند زندگی شما را آسان‌تر کند، چه یک مدیر انجمن آزاد یا یک آژانس بازاریابی باشید.

چگونه یک برنامه محتوا برای رسانه های اجتماعی بسازیم

بیایید قدم به قدم پیش برویم و با یک شروع کنیم تحلیل SWOT اولیه و فهرست کوتاهی از مهمترین نکاتی که قرار است به آنها بپردازیم. بدیهی است که این یک سند زنده است که باید بر اساس نتایجی که می بینید آن را به روز کنید.

1. وضعیت اولیه را تجزیه و تحلیل کنید

2. یک شخصیت خریدار ایجاد کنید

3. اهداف برنامه محتوا را تعیین کنید

4. انواع محتوای رسانه های اجتماعی

5. از کدام شبکه ها استفاده کنید و هر چند وقت یکبار پست کنید

6. طرح ارتقاء

7. اندازه گیری طرح محتوای رسانه های اجتماعی

1 وضعیت اولیه را تجزیه و تحلیل کنید

ابتدا باید تحلیل کنیم وضعیت فعلی ما، از کجا شروع می کنیم و همچنین تحلیل می کنیم رقابت ما.

ما باید بدانیم که در هر پلتفرم چه تعداد فالوور و چه میزان رشد می‌بینیم، و همین‌طور برای رقابت، به علاوه زمان و تعداد پست‌ها، که محتوای پست‌شده قبلی بیشترین دسترسی را داشت، آیا رقابت از تبلیغات فیس‌بوک استفاده می‌کند و غیره.

برای انجام این، متریکول یک ابزار همه جانبه عالی است. نحوه استفاده از آن را در بند 7 این پست به شما خواهیم گفت.

آنالیز SWOT اولیه

این تجزیه و تحلیل به ما نشان می‌دهد که کجا هستیم و کمک می‌کند تا استراتژی‌ای را تنظیم کنیم که به نتیجه برسد.

❇️ نقاط قوت: عوامل داخلی که به شما مزیت رقابتی می دهد و به شما در غلبه بر تهدیدها کمک می کند.

مثال: شما به تازگی کمک مالی دریافت کرده اید و می توانید فردی را استخدام کنید و شرایط را بهبود ببخشید.

❇️ نقاط ضعف: عوامل داخلی که ما را در مضیقه قرار می دهد.

مثال: شما ویدیوها را پست نمی کنید.

❇️ فرصت ها: عوامل خارجی که می تواند به شما مزیت رقابتی بدهد.

مثال: قرار است فردی را برای ساختن ویدیو استخدام کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  شایعه شده است که همه مدل های آیفون 15 با فناوری باتری انباشته وارد بازار می شوند

❇️ تهدیدات: عوامل بیرونی که می تواند شما را در رسیدن به اهدافتان دچار مشکل کند.

مثال: رقابت شما هفته ای دو ویدیو ارسال می کند و شما این کار را نمی کنید.

این به ما درک بهتری از مهمترین جنبه های شرکتمان می دهد تا بتوانیم تصمیم بگیریم که چه کاری انجام دهیم.

2. یک شخصیت خریدار ایجاد کنید

شخصیت خریدار نشان دهنده مشتری ایده آل شما است. مراقب باشید: این با مخاطبان هدف شما که همان جایگاهی است که شما هدف قرار داده اید، یکسان نیست. در آن جایگاه، شما یک یا چند شخصیت خریدار دارید.

به عنوان مثال، الف مخاطب هدف می توانند زنان 30 تا 45 ساله در گرانادا باشند که دوست دارند ورزش کنند.

و شخصیت خریدار بسیار خاص تر خواهد بود. ماریا، 37 ساله، نیمه وقت کار می کند و می خواهد بعدازظهرها به باشگاه برود.

بنابراین، ایجاد شخصیت خریدار دسترسی به آنها و ایجاد برنامه محتوای مناسب رسانه های اجتماعی را آسان تر می کند.

3. اهداف برنامه محتوا را تعیین کنید

من همیشه وقتی با یک مشتری جدید کار می کنیم خنده دار می دانم و در جلسه توجیهی اولیه می گویند:

نه، هدف نیست، من فقط می خواهم بفروشم!

این زمانی است که توضیح می دهیم که برای فروش بیشتر، ابتدا باید روی دید و استقرار کار کنیم اهداف واقعی و قابل اندازه گیری تا بتوانیم کار کنیم و جلو برویم.

بنابراین، یک هدف واقعی جذب مشتریان بیشتر در سال آینده خواهد بود و اقدامی که به ما در انجام آن کمک می کند افزایش فروش در فروشگاه آنلاین تا 20 درصد در مدت شش ماه است. برای این کار باید ببینیم با کدام نوع محتوا و در کدام شبکه اجتماعی کار کنیم.

این عمدتا به بودجه. بودجه ما تعیین می کند که چه نوع اقدامات بازاریابی را می توانیم انجام دهیم. بهترین کار این است که مشتریان تحصیل کرده ای داشته باشیم، به این معنی که آنها به قیمت خدمات ما اهمیت می دهند و به قیمت خدمات ما نگاه می کنند، که کار ما را آسان تر و سودآورتر می کند.

4. انواع محتوای رسانه های اجتماعی

نوع محتوایی که بیشتر در هر طرح محتوایی مورد استفاده قرار می گیرد، پست های وبلاگ با پیوندهایی به رسانه های اجتماعی است تا به انتشار آنها کمک کند. به یاد داشته باشید، صحبت کردن در مورد محصولات شما برای دستیابی به مخاطبان کافی نیست… گوش دادن فعال را تمرین کنید تا بدانید مشتریان و خوانندگان شما به چه چیزهایی علاقه دارند. طرح محتوا.

این می تواند باشد آموزش ها، راهنماها، رتبه بندی ها، نظرسنجی ها، داستان های موفقیت، چگونه، چرا یا چند مقاله، و می توانند شامل شوند عکس، فیلم، اینفوگرافیک، پادکست، مصاحبه ویدیویی و غیره.

به عنوان مثال، یک گزینه آسان این است که هفته ای یک بار در مورد نوعی فعالیت شاد یا سرگرم کننده پست بگذارید که می تواند صبح را برای حرفه ای هایی که محتوای شما را می خوانند روشن کند. و از #شاد و روز هفته استفاده کنید.

حتی اگر، در و داستان هایی که در آن هستید حالت شرکت یا روی برندسازی شخصی، همچنین می توانید لحظات غیر کاری را به اشتراک بگذارید: لحظات فراغت یا موقعیت های غیرمنتظره. مانند مثال، عکسی از من و آریل، حیوان خانگی همسایه‌ام. این در مورد درخواست است داستان سرایی به محتوای شما برای دادن ارزش افزوده به آن.

همانطور که قبلا ذکر کردیم، نظرسنجی هایی برای تشویق گوش دادن فعال. ممکن است در مقطعی بخواهید نظر مخاطبان خود را جلب کنید. به عنوان مثال، فرض کنید شرکت شما به راه اندازی خط جدیدی از لوازم آرایشی فکر می کند و می خواهد به تحقیقات بازار عمیق تر بپردازد. می توانید علاقه مند باشید که یک نظرسنجی کوتاه در فیس بوک ارسال کنید و به 100 مشتری اول که آن را تکمیل می کنند 50٪ تخفیف بدهید.

با این حال، محتوا در لینکدین حرفه ای تر است و باید جدیت و اعتبار را منتقل کند. یک نمونه مصاحبه کوتاهی است که ما در کنفرانسی که توسط Andalucía Emprende برگزار شد انجام دادیم.

در لینکدین، علاوه بر به اشتراک گذاری پست های وبلاگ خود، باید واقعاً محتوای وبلاگ های دیگر را در مورد موضوع خود به اشتراک بگذارید و ارزش افزوده ای برای جامعه خود فراهم کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه نمایش رابط تماس تمام صفحه در آیفون

آزمایش کنید با افزودن فرمت های جدید پست، ایجاد اینفوگرافیک، برگزاری مسابقات فیس بوک و … پس از تحقیق در مورد مخاطبان و رقابت خود. و مهمتر از همه آن را سرگرم کننده و اصلی کنید.

الهام گرفته با استفاده از محتوای شرکت‌های دیگر در بخش شما که در حال حاضر موقعیت خوبی دارند، با استفاده از محتوای منابع منتشر شده توسط شرکت‌ها در کشورهای دیگر… و وقتی این کار را انجام دادید، سعی کنید محتوای موجود را بهبود ببخشید. سعی کنید زیاد کپی نکنید، هرچند، محتوای اصلی همیشه بهتر است. الهام بگیرید، اما در حد اعتدال.

51 درصد از بازاریابان B2B ایجاد دارایی های بصری را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای خود در اولویت قرار می دهند. (HubSpot، 2019)

5. از کدام شبکه ها استفاده کنید و هر چند وقت یکبار پست کنید

فیس بوک پرکاربردترین شبکه اجتماعی باقی می ماند و ترافیک اجتماعی زیادی را به وبلاگ شما هدایت می کند. به اشتراک گذاشتن پست های وبلاگ خود در صفحه فیس بوک و در گروه های مرتبط با موضوع خود بسیار عالی است. هر چند وقت یکبار به محصول و هدف شما بستگی دارد. به طور متوسط ​​سه یا چهار بار در هفته خوب است. اگرچه، برای برخی از محصولات یا در ابتدای کمپین، بهتر است روزانه پست کنید.

ارسال یک محتوای یکسان در ساعات مختلف روز بسیار رایج است توییتر، زیرا برنامه ریزی میانگین سه تا پنج توییت در روز، خود ما و برخی از وبلاگ نویسان مرتبط، واقعا به افزایش ترافیک به وبلاگ ما کمک می کند. در توییتر، باید روزانه توییت کنید تا متوجه تفاوت شوید.

تبلیغات بسیار ارزان هستند و می توانند به ما کمک کنند تا در موقعیت پست های خود و تقویت تصویر برند خود جذب شویم.

در لینکدین، از LinkedIn Pulse به نفع خود استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می کند خود را با محتوایی که تجربه، آموزش و غیره شما را منعکس می کند غنی کنید. این محتوا در نمایه شما باقی می ماند و برای بسیاری از افراد قابل مشاهده است و به بهبود موقعیت شما در Google کمک می کند زیرا قبل از محتوا ایندکس شده است. همچنین ترافیک واجد شرایط را به وبلاگ شما هدایت می کند.

اینستاگرام محتوای بصری تر است و اگرچه آزمایشات ما نشان نداده است که ترافیک زیادی را به وبلاگ ما هدایت می کند، اما باعث بهبود تصویر برند و تعامل شما می شود.

بر کسب و کار من را گوگل کنید، باید مواردی را پست کنید که به سئوی محلی شما کمک کند. منتظر نمانید تا گوگل به شما اطلاع دهد که پست شما منقضی می شود. فعال باشید و چند بار در هفته پست کنید، از جمله عکس، متن، URL و هشتگ.

6. طرح ارتقاء

برای تبلیغات، بهترین کار ایجاد یک ارسال تقویم برای زمان بندی محتوا تنها کاری که باید انجام دهید این است که بر اساس تاریخ، نوع محتوا، کانال و فرکانس سازماندهی کنید. با همه چیز سازماندهی شده، ترویج و اندازه گیری آن بسیار آسان تر است و آن را مؤثرتر می کند.

اینجاست که تبلیغات پولی وارد می‌شوند. ممکن است به جای اینکه صرفاً محتوای خود را به صورت ارگانیک تبلیغ کنیم، علاقه مند به پرداخت هزینه برای دریافت سرنخ یا مشتریان باشیم. بر تبلیغات فیس بوکبه عنوان مثال، کمپین ها از زمان بسیار موثر هستند CPC (هزینه هر کلیک) بسته به محصول، ارزان تر از تبلیغات گوگل است.

7. اندازه گیری طرح محتوای رسانه های اجتماعی

بدون معیارها یا نظارت، نمی‌دانیم چه چیزی بهترین کار را انجام داده است، بنابراین می‌توانیم به انجام آن ادامه دهیم یا تاکتیک‌ها را تغییر دهیم.

ابزارهایی مانند Google Analytics، Metricool… و بسیاری دیگر گزارش بازاریابی آنلاین و کار متخصصان این بخش را بسیار آسان‌تر می‌کنند.

متریکول ابزار قدرتمندی است

ما توضیح خواهیم داد که چرا و چگونه استفاده از آن باعث موفقیت محتوای دیجیتال شما می شود. می‌توانید به وب/وبلاگ، توییتر، فیس‌بوک، تبلیغات فیس‌بوک، لینکدین، اینستاگرام، Google my Business و Google Ads پیوند دهید.

معیارهای بسیار جالب در پست‌ها، از جمله: تعداد دنبال‌کنندگان، دسترسی به پست و تعامل، انواع محتوایی که بهترین کار را انجام می‌دهند و تعاملات… شما همچنین می‌توانید رقبای خود را اضافه کنید و گزارش‌هایی را برای مشتریان خود دانلود کنید.

طرح محتوای رسانه های اجتماعی: تجزیه و تحلیل با متریکول

نتیجه گیری

طرح محتوای رسانه های اجتماعی نقشه راهی است که محتوایی را که قرار است در هر شبکه اجتماعی استفاده کنیم را مشخص می کند.

آیا این پست را دوست دارید؟ فکر می کنید چیز مهمی وجود دارد که ما به آن اشاره نکردیم؟

آن را در نظرات بگذارید و ما آن را اضافه خواهیم کرد! ??

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/MLlATB
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *