علی بابا واحد پیام رسان ابری، هوش مصنوعی و تجاری خود را جدا می کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم علی بابا واحد پیام رسان ابری، و تجاری خود را جدا می کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

هفت هفته پس از آن که علی بابا برنامه بازسازی تاریخی خود را برای تقسیم خود به شش شرکت مستقل اعلام کرد، این جوگرنوت خود را آماده می کند تا گروه اطلاعاتی خود را از بین ببرد.

علی بابا در سال 2014 در نیویورک عرضه شد و بزرگترین عرضه اولیه اولیه سهام در آن زمان بود. اندکی پس از اینکه هنگ کنگ قوانین مربوط به ساختارهای دو طبقه را کاهش داد، که به بنیانگذاران اجازه می دهد تا کنترل خاصی را در حین باز کردن شرکت برای سرمایه گذاری خارجی حفظ کنند، در سال 2019، علی بابا به دنبال یک فهرست ثانویه در شهر بود. افزایش تنش بین ایالات متحده و چین همچنین باعث شد بسیاری از شرکت های چینی از NASDAQ و NYSE در سال های اخیر عقب نشینی کنند.

«ما در حال برداشتن گام‌های مشخصی برای باز کردن ارزش کسب‌وکارهایمان هستیم و خوشحالیم که اعلام کنیم که هیئت مدیره ما یک انشعاب کامل از Cloud Intelligence Group را از طریق توزیع سود سهام بین سهامداران تأیید کرده است، با این هدف که این گروه به یک شرکت مستقل در فهرست عمومی تبدیل شود. دانیل ژانگ، رئیس و مدیر اجرایی گروه علی بابا، در گزارش سود شرکت امروز اعلام کرد. ژانگ همچنین یکی از هیئت مدیره بازوی ابری است.

علی بابا قصد دارد تا در 12 ماه آینده این اسپین آف را تکمیل کند و قصد دارد سرمایه گذاران استراتژیک خارجی را از طریق تامین مالی خصوصی وارد گروه کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  استودیوی هوش مصنوعی Azure مایکروسافت به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که «کپیلوت» هوش مصنوعی خود را بسازند.

کسب و کار ابری در سه ماهه اول 2.7 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد که 9 درصد از کل درآمد علی بابا را تشکیل می دهد. (همکار من الکس یک بررسی عمیق مالی در اسپین اوت ابر دارد. منتظر داستان باشید.)

ازدواج با هوش مصنوعی و ابر

ممکن است با گروه هوش ابری علی‌بابا آشنا نباشید، اما خطوط تولید اصلی آن را تقریباً «AWS+Slack+OpenAI» در نظر بگیرید.

تجارت ابری آن علی بابا کلود بر بازار چین تسلط دارد. به گفته شرکت تحقیقات بازار گارتنر، Alibaba Cloud در سال 2021 سومین ارائه‌دهنده خدمات ابری عمومی زیرساخت‌ها (IaaS) بود. به گفته یکی دیگر از شرکت‌های بینش بازار، گروه تحقیقاتی Synergy، پلتفرم به‌عنوان سرویس (PaaS) و ابر خصوصی را به ترکیب اضافه کنید، علی‌بابا در سه‌ماهه چهارم 2021 چهارم شد.

این شرکت پیش از این اعلام کرده بود که Dingtalk علی‌بابا، یک برنامه سازمانی و پلتفرم بهره‌وری، از 600 میلیون کاربر تا سه ماهه سوم 2022، با 15 میلیون کاربر فعال روزانه و 23 میلیون کاربر سازمانی فراتر رفته است.

Tongyi Qianwen، پرچم‌دار مدل زبان بزرگ علی‌بابا، در حال حاضر به قدرت و نفوذ فناوری GPT-3 نزدیک نیست، اما یکی از امیدوارکننده‌ترین جایگزین‌های چین برای هوش مصنوعی تولیدکننده متن است. همچنین این مزیت را دارد که در مجموعه ای از محصولات علی بابا اعمال می شود. در واقع، ادغام، ابتدا با یک نسخه دوم برای Dingtalk آغاز شده است.

منطقی است که علی بابا کسب و کار ابری و تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی خود را زیر یک چتر گروه بندی کند زیرا این دو دست به دست هم می دهند. با هر پیشرفت جدید در هوش مصنوعی، میزان توان محاسباتی مورد نیاز برای آموزش داده ها به طور تصاعدی افزایش می یابد – به همین ترتیب هزینه نیز افزایش می یابد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چرا medtech انگلستان قرار است روند فعالیت M&A را کاهش دهد

جالب اینجاست که علی بابا در گزارش فصلی خود اشاره کرده است که در تلاش است تا رایانش ابری را «در دسترس تر و مقرون به صرفه تر» کند.

ما یک خانواده نمونه جدید را معرفی کردیم که همان سطح ثبات را فراهم می کند و تا 40٪ صرفه جویی در هزینه ارائه می دهد. برای محصولات موجود، ما قیمت برخی از محصولات اصلی خود از جمله محاسبات، ذخیره سازی، شبکه و محصولات امنیتی را تا 50 درصد کاهش دادیم.

زمان بندی مناسب به نظر می رسد. در اوایل این هفته، پکن پیش‌نویس خط‌مشی را رونمایی کرد که از ارائه‌دهندگان خدمات ابری می‌خواهد تا با شرکت‌های هوش مصنوعی همکاری نزدیک‌تری داشته باشند و از آنها با تمام منابع محاسباتی مورد نیازشان پشتیبانی کنند.

علی بابا گفت: «ما معتقدیم این حرکت‌ها به مشتریان ما کمک می‌کند تا پذیرش ابر عمومی در چین را افزایش دهند و همچنین فرصت‌های نوظهور را برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای شرکت‌ها باز کنند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/WeP
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *