غول نرم‌افزار روابط عمومی Cision، Factmata، استارت‌آپ اخبار جعلی را که به نظارت بر انواع روایت‌های آنلاین متمرکز بود، خریداری کرد •

زمان مطالعه: 4 دقیقه

اخبار جعلی و شناسایی و ریشه‌کن کردن آن، مدت‌هاست که به عنوان حوزه فعالیت پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در نظر گرفته می‌شود، جایی که بسیاری از آن تمایل به اشتراک‌گذاری دارند. امروزه، یکی از جاه‌طلبانه‌ترین استارت‌آپ‌های فناوری در زمینه مبارزه با اخبار جعلی در حال خرید است – نه توسط یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی، بلکه توسط یکی از طرف‌های دیگر که از اطلاعات نادرست سود و زیان زیادی می‌برد، یا حداقل. بد مطبوعات: روابط عمومی

Factmata – که توسط متخصصان با هدف ساخت موتوری برای تشخیص زمانی که اخبار جعلی و سایر اطلاعات نادرست به اشتراک گذاشته می شود، تأسیس شد، اما اخیراً به استفاده از فناوری خود برای تجزیه و تحلیل اجتماعی روی آورده است – توسط Cision، ارائه دهنده رسانه خریداری شده است. نظارت و توزیع خدمات و محصولات برای صنعت روابط عمومی با حدود 100000 مشتری.

هر دو شرکت به من می گویند شرایط مالی معامله فاش نمی شود. Cision – که اکنون پس از خروج از بازار عمومی با ارزش 2.74 میلیارد دلار در سال 2019 به صورت خصوصی نگهداری می شود – یکی از شرکت های بزرگ در زمینه خدمات روابط عمومی است که دارای برندهایی مانند PR Newswire و مدیریت پایگاه های داده ارائه شده به متخصصان روابط عمومی برای هدف قرار دادن بهتر آنها است. زمین ها (یا نه، همانطور که اغلب به نظر می رسد). با گذشت زمان، فراتر از تعامل و عمیق‌تر به حوزه‌هایی مانند نظارت بر رسانه‌ها گسترش یافته است و تعدادی خرید برای تقویت آن انجام داده است، مانند خرید برند واچ در بریتانیا در سال 2021 به مبلغ 450 میلیون دلار.

بسیار بعید است که این معامله چیزی نزدیک به آن باشد. فکتماتا در مجموع حدود 4 میلیون دلار جمع آوری کرده بود و سرمایه گذاران آن شامل تعدادی از افراد برجسته در دنیای اخبار، اطلاعات آنلاین و رسانه ها از جمله بیز استون، کریگ نیومارک و مارک کوبان بودند. این شرکت تنها هفت نفر پرسنل دارد و به نظر می‌رسد شامل IP Factmata و همچنین همه آنها، از جمله مدیر عامل آنتونی کازینز، که همگی به Cision می‌پیوندند تا ابزارهای موجود خود را به عنوان بخشی از اتوماسیون و هوش مصنوعی بزرگ‌تر بسازند. ای که Cision دنبال می کند.

این خرید به چند دلیل قابل توجه است.

اولین مورد این است که به ما یک لحظه فرصت می دهد تا نبض اعتدال رسانه های اجتماعی و نحوه مقابله با آن را بررسی کنیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  10 روش برتر برای رفع عدم کارکرد صدای Android TV

بررسی حقایق و تعدیل رسانه‌های اجتماعی برای سال‌ها موضوع داغ بوده است. اما با اخراج‌ها در پلتفرم‌های بزرگی مانند و فیس‌بوک که مهندسان و تیم‌های تعدیل محتوا را تحت تأثیر قرار می‌دهد، یک سوال بزرگ مطرح شده است: این شرکت‌ها و سایر شرکت‌ها چقدر در تجزیه و واکنش به امواج محتوای تحریک‌شده توسط انتخابات و سایر رویدادهای بزرگ مؤثر خواهند بود – به خصوص از زمانی که توانایی آنها برای جلوگیری از موج پست های خشونت آمیز، آزاردهنده و گمراه کننده هرگز برای شروع عالی نبود؟

خوب یا بد، بسته به اینکه چگونه به آن نگاه می‌کنید، یک گشایش ایجاد کرده است – یا یک مسئولیت: سازمان‌ها یا افرادی که می‌خواهند بفهمند دنیا در مورد آنها چگونه صحبت می‌کند و جلوی موج گفتگوهای بد را بگیرند، بیرون می‌روند. وجود دارد و خودشان متوجه می شوند.

به نوبه خود، Factmata زمانی که برای اولین بار توسط Dhruv Gulati، Sebastian Riedel و Andreas Vlachos تأسیس شد، امید زیادی داشت (هیچ یک از آنها اکنون با شرکت کار نمی کنند: گولاتی که مدیرعامل و سپس رئیس هیئت مدیره در Onfido بود؛ Riedel – که همچنین یکی دیگر از استارت‌آپ‌های تشخیص اخبار Bloomsbury AI را به فیس‌بوک تاسیس و فروخت – در Deepmind است و Vlachos یک دانشگاهی در کمبریج است.

این شرکت قصد دارد موتوری بسازد تا اخبار جعلی را به طور خودکار پیدا کند و به آنها پاسخ دهد، با کاربران بالقوه نه تنها آن پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، بلکه مصرف‌کنندگان. در نقطه‌ای، شرکت با سازندگان AdBlock Plus قراردادی را منعقد کرد تا از آنها سرمایه‌گذاری کند و عملیات پلاگین Chrome آنها را Trusted News برعهده بگیرد: ایده این بود که این به Factmata کمک می‌کند تا استراتژی خود را برای ورود به بازار توسعه دهد. ، با کمک به دریافت اطلاعات بیشتر جعلی (و اخبار قابل اعتماد) و همچنین داشتن یک خط مستقیم به کاربران.

اما کازنز به من می گوید که این بینش در طول زمان تکامل یافته است.

کازینز گفت که این تا حدی به این دلیل بود که متوجه شد هدف قرار دادن چند شرکت رسانه‌های اجتماعی به اندازه یک مدل تجاری مقیاس‌پذیر نیست که جهان گسترده‌تر برندها و مشاغل را هدف قرار دهد.

همچنین به این دلیل بود که Factmata دریافت که در بسیاری از محتواها تفاوت‌های ظریف زیادی وجود دارد، و در نهایت، در حالی که یک سیستم هوش مصنوعی در ظاهر کردن خوشه‌های فعالیت و روندهای در حال تحول، یا روایت‌هایی که شرکت آنها را توصیف می‌کند، بسیار بهتر است، یک انسان در حلقه وی گفت: باید مشخص شود که کدام یک از اینها قابل اقدام و کدام پرچم های دروغین هستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بالاخره می توانید تلویزیون OLED 83 اینچی سامسونگ را که مدت ها انتظارش را می کشید بخرید

او گفت: «ما روی ساخت فناوری تمرکز کردیم که بتواند روایتی پیدا کند، اما سپس به کاربران اجازه دادیم خودشان قضاوت کنند که آیا آن روایت ارزش تماشا را دارد یا خیر. “این مقیاس پذیر و مناسب است که انسانی تصمیم نهایی را بگیرد.”

این همان چیزی است که Factmata کشف کرد، و این همان چیزی است که بسیاری از افراد دیگر در این زمینه نیز معتقدند که احتمالاً مسیر درست رو به جلو است. اکنون، جالب است که ببینیم این کار برای شرکت‌هایی که اکنون تیم‌های تعدیل محتوا را به دلیل کاهش هزینه حذف می‌کنند، چگونه عمل می‌کند.

یکی دیگر از دلایل قابل توجه خرید Factmata به دلیل زمینه گسترده تر استارتاپ است.

از آن‌چه که می‌دانیم، استارت‌آپ جذب پول در شرایط فعلی را یک چالش می‌دانست، با توجه به اینکه رشد کمی داشت، اما کافی نبود، و به پایان ذخایر نقدی خود نزدیک می‌شد.

این شرکت با تعدادی از شرکت‌های مطرح و آژانس‌های آن‌ها کار می‌کند تا تشخیص خودکار «روایت» خود را در فعالیت‌های نظارتی گسترده‌تر خود بگنجاند، و به گفته Cousins، تا آوریل سال جاری «نیمه‌های راه حل» بود.

او ادامه داد: «اما این شواهد کافی برای VC ها نبود. آنها باید شواهدی از رشد شش تا نه ماهه را ببینند. بنابراین کافی نبود و ما یک سال دیگر باند فرودگاه را نداشتیم.»

این احتمالاً یک تقاطع است که تعدادی از استارت‌آپ‌های دیگر نیز به آن خواهند رسید، اما همه آنها خریدارانی نخواهند داشت که در پایان آن فناوری و تیم‌هایشان را جذب کنند.

جی وبستر، CPO و CTO Cision و همچنین رئیس Cision Comms Cloud گفت: از طرف Cision، این شرکت در ابتدا ابزارهای Factmata را به تجارت نظارت بر رسانه خود اضافه کرده و آنها را در اختیار مشتریان اصلی خود قرار خواهد داد.

او گفت: “در ابتدا، ما بر روی دنیای متخصصان ارتباطات در سراسر برندها و آژانس ها تمرکز خواهیم کرد.” اما در درازمدت او معتقد است که نه تنها در فلک ها بلکه در هک ها نیز فرصت هایی وجود دارد – یعنی ساخت ابزارهای بیشتر برای روزنامه نگاران و سازمان های خبری که شامل فناوری هایی مانند Factmata می شود. او اضافه کرد که شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک در این دیدگاه گسترده‌تر به احتمال زیاد شریک هستند تا مشتری.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/qvNZdw
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *