غول نرم افزاری استرالیایی نمی گوید آیا مشتریان تحت تأثیر هک قرار گرفته اند یا خیر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم غول نرم افزاری استرالیایی نمی گوید آیا مشتریان تحت تأثیر هک قرار گرفته اند یا خیر
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

شرکت نرم افزاری سازمانی استرالیایی TechnologyOne پس از تایید حمله سایبری، تجارت خود را متوقف کرد.

در یک بایگانی در بورس اوراق بهادار در روز چهارشنبه، سازنده نرم افزار مستقر در بریزبن گفت که تشخیص داده است “یک شخص ثالث غیرمجاز برای دسترسی به سیستم داخلی 365 به طور غیرقانونی عمل کرده است.”

TechnologyOne گفت که پلتفرم مواجهه با مشتری این شرکت به سیستم آسیب‌دیده مایکروسافت 365 متصل نیست و «بنابراین تحت تأثیر قرار نگرفته است»، اما پس از رسیدن به آن، این شرکت نمی‌گوید که آیا به داده‌های مشتری یا کارمند در نتیجه گسترده‌تر دسترسی پیدا کرده است یا خیر. حادثه.

برندان آلتادونا، که نماینده TechnologyOne به نمایندگی از یک آژانس روابط عمومی شخص ثالث است، از پاسخ دادن به سوالات دیگر TechCrunch خودداری کرد. آلتادونا گفت که این شرکت تنها زمانی قادر به ارائه جزئیات بیشتر خواهد بود که تحقیقاتش پیشرفت کند.

ماهیت این حادثه مشخص نیست.

برت کالو، تحلیلگر تهدید در Emsisoft، به TechCrunch گفت که اگرچه جزئیات این حادثه مبهم است، TechnologyOne ممکن است قربانی باج افزار شده باشد. کالو گفت: «از نظر آماری، محتمل‌ترین توضیحات یا حمله باج‌افزار یا آفلاین شدن سیستم‌ها برای جلوگیری از حمله باج‌افزار پس از شناسایی نفوذ است.»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ۱۱ روش برای رفع عدم پخش آهنگ Spotify در موبایل یا رایانه شخصی

این حمله سایبری هنوز توسط هیچ یک از گروه های اصلی باج افزار ادعا نشده است. غیر معمول نیست که گران باج افزار اطلاعات سرقت شده را به عنوان بخشی از تلاش برای اخاذی از قربانیان منتشر کنند.

TechnologyOne ادعا می‌کند که بزرگترین شرکت نرم‌افزاری استرالیا است و می‌گوید فناوری «عمیق یکپارچه» آن توسط بیش از 1300 سازمان، از جمله سازمان‌های دولتی، شوراهای محلی و دانشگاه‌ها استفاده می‌شود. محصول شاخص برنامه ریزی منابع سازمانی مبتنی بر ابر (ERP) این شرکت به مشتریان شرکتی کمک می کند تا عملیات تجاری خود را مدیریت کنند.

TechnologyOne جدیدترین شرکت فناوری استرالیایی است که در ماه‌های اخیر، پس از سیل حملات سایبری پرمخاطب که اطلاعات شخصی میلیون‌ها شهروند را به خطر انداخته، نقض را تأیید کرده است.

در ماه سپتامبر، غول مخابراتی استرالیا Optus گفت که اطلاعات مشتریان فعلی و سابق – از جمله شماره گواهینامه رانندگی و گذرنامه – در پی حمله سایبری به سیستم‌هایش قابل دسترسی است. تا ماه نوامبر، مدیبانک، غول بیمه سلامت استرالیا تایید کرد که هکرها اطلاعات شخصی 9.7 میلیون مشتری و اطلاعات ادعاهای سلامتی تقریباً 500000 نفر را به سرقت برده اند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/yJouUQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *