فرزندپروری مدرن – سوالات اصلی شما پاسخ داده شده است (قسمت 2)

زمان مطالعه: 5 دقیقه

ما با قسمت دوم این مجموعه دو قسمتی بازگشته‌ایم که در آن به مهم‌ترین سؤالات والدین امروزی در مورد فناوری و خانواده‌هایشان پاسخ می‌دهیم. همه سؤالات توسط والدین در رویدادهای Family Tech Talk Night که چندین سال است به عنوان بخشی از طرح «ایمنی اینترنت برای کودکان و خانواده‌ها» Trend Micro اجرا می‌کنیم، پرسیده شد. شرکت در رویدادها – که به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی برگزار می شود – کاملا رایگان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها و نحوه شرکت کردن، اینجا را کلیک کنید.

توجه: اگر قسمت اول را نخوانده اید، حتما این کار را با کلیک کردن اینجا انجام دهید.

شماره 6 – از کجا می توانم کلمات عامیانه آنلاین / اختصارات مختلف را که نوجوانان امروزه استفاده می کنند یاد بگیرم؟

برخی از کلمات عامیانه/مخفف هایی که نوجوانان امروزه استفاده می کنند ممکن است زبانی کاملاً متفاوت به نظر برسد. برای والدین، این امر می تواند مشکلاتی را برای اطمینان از ایمن بودن فرزندانشان در برابر قلدرها و شکارچیان آنلاین ایجاد کند. در زیر برخی از مهم ترین مواردی که باید از آنها آگاه باشید آورده شده است.

  • Bae – شریک مهم دیگر/عاشقانه یک نفر
  • BF/GF – دوست پسر/دوست دختر
  • DTF – پایین تا f*ck
  • KMS – خود را بکش (KYS یعنی خودت را بکش)
  • نتفلیکس و آرامش – با کمک نتفلیکس ارتباط برقرار کنید
  • TDTM – با من کثیف صحبت کن
  • WTF – چه قدر

برای دریافت 50 عامیانه آنلاین برتر که والدین باید بدانند، اینجا را کلیک کنید.

برای لیستی از عامیانه آنلاین مخصوص بازی، اینجا را کلیک کنید.

راهنمای عامیانه اینستاگرام و هشتگ ها را می توانید در اینجا پیدا کنید.

شماره 7 — چگونه می توانم حساب های آنلاین فرزندم را ایمن کنم؟

بهترین کاری که می توان برای ایمن کردن یک حساب آنلاین انجام داد، فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای (2FA) است. احراز هویت دو مرحله‌ای – که احراز هویت چند مرحله‌ای (MFA) نیز نامیده می‌شود – امنیت حساب‌های آنلاین فرزند شما را با ملزم به ارائه دو شکل جداگانه شناسایی برای ورود به سیستم، تقویت می‌کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه خاموش کردن تماس Wi-Fi در هر تلفن اندرویدی

به طور معمول، برای ورود به یک حساب آنلاین، یک نام کاربری و رمز عبور مورد نیاز است (رمز عبور اولین فرم / عامل شناسایی است). با این حال، وقتی 2FA روشن است، قبل از اینکه بتواند به حساب خود وارد شود، از فرزند شما خواسته می‌شود که یک فرم شناسایی اضافی، مانند کدی که به شماره تلفن او ارسال می‌شود، ارائه دهد. طبق گفته گوگل، 2FA از طریق پیامک به “100٪ ربات های خودکار، 96٪ حملات فیشینگ انبوه و 76٪ از حملات هدفمند” کمک می کند.

دستورالعمل‌های فعال کردن 2FA بسته به حساب کاربری کمی متفاوت است، اما معمولاً می‌توان آن را در بخش امنیت/حریم خصوصی منوی تنظیمات انجام داد.

وقتی نوبت به آموزش اهمیت امنیت آنلاین، حریم خصوصی و رفاه به کودکان می‌رسد، برای انبوهی از منابع آموزشی کاملاً رایگان، از جمله ویدیوها، آزمون‌ها و برگه‌های فعالیت، باید آکادمی سایبری Trend Micro را بررسی کنید. در حال حاضر ماژول هایی در مورد 2FA، گذرواژه ها، امنیت آنلاین و بسیاری موارد دیگر وجود دارد که به طور مداوم ماژول های اضافی اضافه می شود.

8 – آیا قبل از اینکه به فرزندم اجازه استفاده از تلفن هوشمند/تبلت را بدهم باید کاری انجام دهم؟

در اینجا چند کار وجود دارد که باید قبل از دادن تلفن هوشمند یا تبلت به فرزندتان انجام دهید/به آن فکر کنید:

  • تنظیمات را برای جلوگیری از خریدهای غیرمجاز فروشگاه برنامه پیکربندی کنید. می‌توانید ‌ها/آی‌پدها/دستگاه‌های Android را طوری تنظیم کنید که به رمز عبور نیاز داشته باشند – که با فرزندتان به اشتراک نمی‌گذارید – برای اجازه خرید از فروشگاه برنامه. برای دستورالعمل های دقیق برای / یا اینجا برای Android اینجا را کلیک کنید.
  • یک پین/رمز عبور تنظیم کنید. انجام این کار باعث می شود افراد دیگری به جز فرزندتان نتوانند از دستگاه خود استفاده کنند. اطمینان حاصل کنید که اهمیت به اشتراک گذاشتن پین/رمز عبور با دیگران را به فرزندتان آموزش دهید.
  • Trend Micro Family را نصب کنید. Trend Micro Family که به صورت کاملا رایگان در دسترس است، تنها ابزاری است که والدین برای ایمن نگه داشتن فرزندانشان به صورت آنلاین 24/7 به آن نیاز دارند. این برنامه می‌تواند تصاویر و ویدیوهای نامناسب با سن را مسدود کند، به شما نشان دهد که فرزندتان چه چیزی را آنلاین جستجو می‌کند/می‌بیند، اطمینان حاصل کند که تنظیمات حریم خصوصی رسانه‌های اجتماعی او به درستی پیکربندی شده‌اند، و موارد دیگر. برای آشنایی با نحوه شروع به کار Trend Micro Family اینجا را کلیک کنید.
Trend Micro Family_Doenload Now_Horizontal_5 ثانیه
  • در مورد انتظارات زمان نمایش صحبت کنید. هیچ والدینی نمی‌خواهد فرزندش بی‌وقفه به دستگاهش بچسبد، بنابراین قوانین/انتظارات را در مورد اینکه چه زمانی می‌تواند یا نمی‌تواند از آن استفاده کند، تنظیم کنید. علاوه بر این، می‌توانید محدودیت‌های زمان صفحه نمایش را در دستگاه آنها پیکربندی کنید. این کار را می توان به صورت بومی در دستگاه های اپل انجام داد (برای دستورالعمل ها اینجا را کلیک کنید) و با استفاده از Trend Micro Family در دستگاه های Android.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  به حداقل رساندن خطرات در آزمایش اندوتوکسین: راه حل های پیپت هوشمند

#9 – برخی از برنامه‌ها/وب‌سایت‌هایی که والدین باید درباره آن‌ها بدانند چیست؟

در اینجا لیستی از برنامه ها/وب سایت های محبوبی وجود دارد که والدین باید از آنها آگاه باشند:

  • اسنپ ​​چت – یک برنامه پیام رسانی فوری چند رسانه ای. عکس ها ویدیوهایی هستند که در اسنپ چت ارسال می شوند معمولاً فقط برای مدت زمان کوتاهی در دسترس هستند.
  • TikTok – یک پلت فرم رسانه اجتماعی که توسط جوانان برای ایجاد، اشتراک گذاری و تماشای ویدیوهای کوتاه استفاده می شود.
  • اینستاگرام – یک پلتفرم رسانه اجتماعی بسیار محبوب بین نوجوانان/جوانان.
  • Tinder – یک برنامه دوستیابی.
  • Kik Messenger – یک برنامه پیام رسانی که به ویژه در بین نوجوانان محبوب است.
  • Tumblr – یک وب سایت میکروبلاگینگ و رسانه های اجتماعی محبوب بین نوجوانان.
  • 4chan – یک وب سایت تصویری ناشناس که بیشتر توسط نوجوانان و جوانان استفاده می شود.

10- چگونه می توانم به فرزندم بیاموزم که بیش از حد آنلاین را به اشتراک نگذارد؟

یک بار دیگر، آکادمی سایبری Trend Micro برای این کار عالی است. آزمون‌ها، برگه‌های فعالیت و ویدیوهای متحرک آن، یادگیری را سرگرم‌کننده می‌کند. همه ماژول ها عالی هستند، اما برای آموزش بچه ها در مورد حفظ حریم خصوصی و امنیت آنلاین، ماژول های زیر عالی هستند: امنیت، حریم خصوصی و تنظیمات ایمنی.

شب های گفتگوی فنی خانوادگی Trend Micro

تربیت فرزندان در عصر دیجیتال کار ساده‌ای نیست، پس چرا در یکی از جلسات مجازی Family Tech Talk – همانطور که در NBC10Boston دیده می‌شود – به ما نپیوندید و از همه چیزهایی که والدین امروزی نیاز دارند بدانند، کم‌کمک شوید؟ ما رویدادهایی را در طول سال تحصیلی ارائه می دهیم، بنابراین شما و جامعه مدرسه خود را تشویق می کنیم که همراه باشید!

Family Tech Talk_LOGO

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شب‌های گفتگوی فناوری خانوادگی و ثبت‌نام در یک رویداد، اینجا را کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/gPq
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *