فضای آزمایشگاهی مقیاس پذیر: زمان بازنگری در نحوه حمایت از نوآوری است

زمان مطالعه: 4 دقیقه

انجی رینولدز، رئیس پارک تحقیقاتی بیرمنگام در دانشگاه بیرمنگام اینترپرایز، توضیح می‌دهد که چرا فضای آزمایشگاهی برای حمایت از نوآوری فناوری پزشکی بسیار مهم است.

در میان آشفتگی‌های اقتصادی سال‌های اخیر، می‌توان فکر کرد که بخش‌های بسیار کمی در حال حاضر خوب کار می‌کنند – اما یک استثنا از این قاعده وجود دارد. Medtech، و علوم زیستی به طور کلی، در حال شکوفایی هستند.

با این حال، خطر این موفقیت، تورم بالاتر یا عدم اطمینان تجارت جهانی نیست، بلکه کمبود ملی فضای آزمایشگاهی موجود و مقرون به صرفه است.

اگر قرار است اکوسیستم نوپا ما قوی بماند و به توسعه نوآوری های فردا ادامه دهد، باید به طور جدی در مورد فضا فکر کنیم و چگونه نیازهای کسب و کارهای علوم زیستی در مراحل اولیه را با منابع موجود هماهنگ کنیم.

قربانی موفقیت خودمان؟

بریتانیا هم خانه یک اکوسیستم نوپا پر جنب و جوش و هم مقر جهانی چندین کسب و کار علوم زیستی چند میلیارد پوندی است.

دولت بارها اهمیت این بخش را از طریق “چشم انداز علوم زندگی” برجسته کرده است.[1] و اخیراً از طریق بیانیه پاییز، جایی که صدراعظم علوم زیستی را به عنوان یکی از پنج صنعت کلیدی رشد نامید.[2].

وست میدلندز به عنوان یک مرکز منطقه ای برای این نوآوری سلامت و موفقیت در علم زندگی در حال ظهور است. من فکر می کنم سه دلیل کلیدی برای این وجود دارد.

اولاً، بهبود دسترسی به سرمایه که برای تبدیل استارت‌آپ‌ها به SME حیاتی است. برنامه اقدام بازیابی وست میدلندز بر 137 میلیون پوند سرمایه گذاری عمومی در نوآوری مراقبت های بهداشتی نظارت دارد.[3]. هشت دانشگاه پژوهشگر در منطقه میدلندز در پروژه وسیله نقلیه سرمایه‌گذاری میدلندز (MIV) همکاری کرده‌اند و پتانسیل یک شرکت سرمایه‌گذاری جدید را برای حمایت از دانشگاه‌ها و کسب‌وکارهای منطقه‌ای غنی از IP با سرمایه بیمار بررسی می‌کنند (شبیه به تازگی تأسیس شده شمالی Gritstone در شمال ). اینها تا حدودی به رفع شکاف مالی بین «مثلث طلایی» و مناطقی که میدلندز ۱۱ درصد از کسب و کارهای با رشد بالای بریتانیا در سال‌های ۲۰۲۰-۲۱ را تشکیل می‌دهند، کمک می‌کند، اما تنها ۵ درصد از سرمایه‌گذاری را تشکیل می‌دهند.[4].

ثانیا، دانشگاه ها نقش بزرگ تری در ارتباط و تسهیل نوآوری ایفا می کنند. دانشگاه ها به عنوان مراکزی عمل می کنند که کسب و کار، NHS و پره های سرمایه گذاری را به یکدیگر متصل می کنند تا توسعه اکوسیستم های بسیار تخصصی و کارآمد را تسهیل کنند. در بیرمنگام، ما از قابلیت های تحقیقاتی و تخصص دانشگاهی خود برای کمک به توسعه و تجاری سازی فناوری های نوآورانه استفاده می کنیم. یکی از راه‌های انجام این کار، ایجاد اسپین‌آوت است، همانطور که با Healome Therapeutics انجام شد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  هزینه های کاربر بیش از 4000٪ در برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی افزایش می یابد

در نهایت، وست میدلندز مقرون به صرفه است – با بسیاری از شرکت‌ها که اکنون فراتر از جنوب شرق به دنبال مکان‌هایی هستند که به خوبی در ارتباط هستند، جایی که کارکنان بتوانند به راحتی هزینه زندگی خود را داشته باشند.

فقط کمی فضا به من بده!

کمبود قابل توجه فضای آزمایشگاهی در سراسر کشور وجود دارد[5]. این مشکلی نیست که بتوانیم به راحتی یا بلافاصله آن را برطرف کنیم.

تقاضای بالا و عرضه محدود به طرز شگفت انگیزی منجر به افزایش قیمت ها شده است. این متأسفانه انگیزه هایی را برای ارائه دهندگان فضای آزمایشگاهی ایجاد کرده است تا مشاغل پایدار و کم خطر را که برای مستاجران سودآور ایجاد می کنند، در اولویت قرار دهند.

این خبر خوبی برای صاحبخانه هاست اما خبر بدی برای استارت آپ هاست که ذاتا ریسک بالاتری دارند. همچنین خبر بدی برای بیماران و اقتصاد است. استارت‌آپ‌ها برای توسعه فناوری‌ها و نوآوری‌های آینده که نتایج بیماران را بهبود می‌بخشد و شغل‌هایی را در مناطق ایجاد می‌کند، حیاتی هستند. حقیقت این است که همه ما برای موفقیت به آنها نیاز داریم.

با این حال، استارت آپ های medtech با سایر مشاغل متفاوت هستند. مشخصات پرخطر آنها و اتکا به کمک های بلاعوض در مرحله قبل از درآمد، به این معنی است که جریان نقدی یک مسئله واقعی است. این کسب‌وکارها باید هزینه‌ها را محدود کنند و تصمیم‌های خود را در مورد فضا کاهش دهند، اما گزینه‌هایی را نیز روی میز (یا نیمکت!) نگه دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در حین پیشرفت، مقیاس‌شان را افزایش دهند. به زبان ساده، آنها به فضای آزمایشگاهی مقیاس‌پذیر نیاز دارند – اکنون مقرون به صرفه است، اما در آینده قابل انعطاف است.

فضا +

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین فیلتر اینستاگرام و زمان استفاده از آنها در سال 2023

انکوباتورهای موثر چیزی فراتر از ارائه دهندگان فضا هستند. موفقیت نیازمند حمایت همتایان، نزدیکی به پزشکان و سازمان‌های NHS و ارتباط با سرمایه‌گذاران و تحقیقات دانشگاهی است. ما به ویژه خوش شانس هستیم زیرا وست میدلندز از طریق رویدادهایی مانند نمایشگاه نوآوری Med-Tech، که در NEC مستقر است و مخاطبان ملی را جذب می کند، هم پیوندهای حمل و نقل قوی و هم اتصال صنعتی عالی دارد.

ارائه دهندگان باید در مورد نحوه توسعه و تخصیص فضا تر باشند. در دانشگاه بیرمنگام، ما ابتکار جدیدی را به‌ویژه برای کسب‌وکارهای اولیه پزشکی به نام واحد 9 ایجاد کرده‌ایم. با بودجه مشترک دانشگاه بیرمنگام، مرکز رشد GBSLEP و اداره ترکیبی West Midlands، فضا، تجهیزات و امکانات را برای استارت‌آپ‌ها فراهم می‌کند. که هنوز بودجه لازم برای به دست آوردن فضای بلند مدت را ندارند.

در واحد 9، ما به امکانات و فضا به عنوان ابزاری برای باز کردن قفل نوآوری فکر می کنیم. این پروژه آزمایشی فضای آزمایشگاهی موقت و قابل تنظیم را می بیند که با هزینه کم در مدل پله برقی همراه با پشتیبانی فعال برای مستاجران برای ارتباط آنها با همکاران، تامین کنندگان و مشتریان بالقوه ارائه می شود.

کسب‌وکارهایی که واحد 9 پشتیبانی می‌کند، متنوع است و شامل Clean Bio Tech Limited، شرکتی است که یک سیستم بیوراکتور پرفیوژن مداوم 100 لیتری انقلابی را طراحی و تولید کرده است، و QuestMeat، یک راه‌اندازی مواد تشکیل دهنده گوشت کشت‌شده با مأموریت بهبود پایداری گوشت.

دکتر ریچارد ویلیامز، مدیرعامل Healome Therapeutics، گفت: “واحد 9 راه حلی فوق العاده برای مشکلی است که بسیاری از استارت آپ ها با آن روبرو هستند: یافتن فضای آزمایشگاهی مناسب در یک اکوسیستم توسعه یافته با هزینه و شرایط مناسب. برای کمک به ما در تمرکز بر اهداف اولیه توسعه کسب و کار و در عین حال به حداقل رساندن مسئولیت در هر کجا که ممکن است بسیار ارزشمند بوده است.

این مدل در غرب میدلندز به خوبی کار می کند، اما نیاز به تکرار آن در سراسر کشور وجود دارد.

زمان آن فرا رسیده است که درباره نحوه تخصیص و استفاده از فضای آزمایشگاهی برای حمایت بهتر از نوآوری های فردا تجدید نظر کنیم.


[1]https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1013597/life-sciences-vision-2021.pdf

[2] https://www.gov.uk/government/speeches/the-autumn-statement-2022-speech

[3] https://content.knightfrank.com/research/2315/documents/en/west-midlands-2021-8436.pdf

[4] https://www.birmingham.ac.uk/documents/partners/enterprise/uobe-annual-review-2021-22.pdf

[5] https://www.chemistryworld.com/news/uk-firms-face-critical-lab-space-shortage/4016403.article

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/cvbBDg
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *