فهمیدن همه چیز | TechCrunch

زمان مطالعه: 9 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم فهمیدن همه چیز | TechCrunch
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

اولین و بیشتر مهمتر از همه: من در نهایت به مدالیون نقره ای دلتا برای سال 2024، به لطف سفر هفته گذشته به خلیج، رسیدم. من نیز مانند بسیاری از شما، در طول سال‌های قرنطینه با یک مورد بد هوس سرگردانی مواجه شدم و نمی‌توانستم صبر کنم تا به جاده برگردم. ناگهان به سطح سفر قبل از همه‌گیری برگشتم، که در عین حال عالی است و یک شوک کامل برای سیستم.

روز یکشنبه، برای اولین سفرم به دیترویت باید به JFK برگردم. من رویای هفته ای را در سر می پرورانم که در آن زمان برای رفتن به موزه موتاون، موسسه هنرهای دیترویت و یک بازی ببرها داشته باشم، اما در مورد زمان آزاد در اطراف Automate خیلی کم پیش بینی می کنم. ProMat دو ماه پیش برای من و Actuator آنقدر موفقیت مهیج بود که به نظر غیرممکن بود.

من به سختی زمان برای برنامه ریزی برای نمایش خود داشته ام، اما متوجه شده ام که چگونه یک نمایش خوب به عنوان یک مسیر تصادفی عالی برای گوشه هایی از جهان عمل می کند. من با کمی دانش در مورد صنعت رباتیک وارد ProMat شدم و با بینشی از سمت مشتری بیرون آمدم: چیزی که عمدتاً با استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران صحبت می‌کند همیشه به شما امکان نمی‌دهد.

شماره هفته گذشته با دو مصاحبه اختصاصی همراه شد، که به این معنی بود که من وقت زیادی برای بحث در مورد آنچه در خلیج جنوبی داشتم نداشتم. این احتمالاً برای بهترین بود، با توجه به اینکه هفته قبل به شدت روی گوگل متمرکز بود. ما بخشی از آن را در نسخه این هفته نیز داریم، بنابراین امیدوارم از آن استراحت لحظه ای لذت برده باشید. همه می دانستیم که دوام نخواهد داشت.

در طول هفته نیز مقداری زمان غیر Google را در نظر گرفتم. روز پنجشنبه، برای یک بازی A در اوکلند کولیزیوم (فیشر تیم را به فروش می‌رساند) با چند دوست قدیمی برای یک بازی A آشنا شدم و بخشی از تعطیلات آخر هفته را دور از فناوری در سانتا کروز گذراندم. فناوری همه چیز خوب و خوب است، اما گاهی اوقات لازم است فقط بنشینید و به اقیانوس خیره شوید و با دقت در انتخاب های زندگی خود تجدید نظر کنید، با تایم اوت های کوتاه برای بازی جدید Zelda.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

من همچنین سه جلسه در خلیج جنوبی برگزار کردم. اولین مورد سفر به ویترین فروشگاه InOrbit در مرکز شهر Mountain View بود. این استارت‌آپ یکی از بی‌شماری در منطقه خلیج است که توسط یکی از کارکنان سابق Willow Garage تأسیس شده است. این کمی انه از تبلیغات ویروسی در دنیای واقعی در خیابان اصلی، خیابان کاسترو است، که در طول همه‌گیری همه‌گیر به یک پیاده‌روی فقط برای عابر پیاده تبدیل شد. از بیرون، فضا شبیه یک ویترین فروشگاهی استاندارد است که در آن منطقه پیدا می‌کنید، به جز همه ربات‌هایی که به خیابان می‌ریزند.

در ماه فوریه زمانی که برای بازدید از دانشگاه تحقیقاتی تویوتا در شهر بودم، از کنار آن رد شدم. من هم مثل همه تعجب کردم که داخلش چه خبر است، اما دیر شده بود، مغازه بسته بود و من ناامیدانه دنبال جایی برای خوردن می گشتم. گمان اولیه من این بود که این مرکز نوعی مرکز آموزش STEM است. بسیاری از سرنخ‌های زمینه‌ای برای کودکان وجود داشت که به آن جهت اشاره می‌کردند.

همه چیز در واقع یک تبلیغ بزرگ برای یک پلت فرم مدیریت رباتیک ابری است. «فروشگاه» در واقع فضایی است که ربات‌های صنعتی در آن به گردش می‌پردازند، شبیه به کاری که در یک انبار انجام می‌دهند. این شرکت تعداد زیادی قفسه با کالا دارد و زمانی که شخصی محصولی را به صورت آنلاین از فروشگاه Square خود خریداری می کند، ربات به سمت آن می رود تا آن را بازیابی کند. در همین حال، تصویری از رابط InOrbit و ایده مناسبی در مورد نحوه عملکرد سیستم با قابلیت همکاری دریافت می کنید – در این مورد چند ربات مختلف از تولید کنندگان مختلف در یک فضای کوچک زندگی می کنند.

فلوریان پستونی، بنیانگذار و مدیرعامل، می گوید:

ما رویدادی را در اینجا انجام دادیم که بسیاری از جامعه رباتیک را درگیر کرد. فقط دعوت بود، اما اینجا مرکز شهر است، بنابراین مردم این فعالیت را دیدند، می خواستند وارد شوند، بنابراین ما به نوبت به عنوان جهش انتخاب می شدیم. در یک نقطه، یکی از افراد سعی کرد وارد شود و ما می گوییم، “ببخشید، رویداد خصوصی”. می پرسد ما چه کار می کنیم؟ ما به او می‌گوییم که ما ربات‌ها را هماهنگ می‌کنیم و او می‌گوید، “اوه، من در ناسا ایمز کار می‌کنم و یک روباتیک هستم.” خط من این است: حتی دروازه بان ها هم رباتیک هستند.

لوگوی سونی

اعتبار تصویر: بهروز مهری/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

پس از آن، به سمت شمال به پردیس 450000 فوت مربعی در سن متئو رفتم تا با آستین نورونا، مدیر عامل صندوق نوآوری سونی در ایالات متحده ملاقات کنم. این شرکت یکی از سرمایه‌گذاران کلیدی Agility بود، اما من از زمانی که Digit چندین نمایشگاه CES را برگزار می‌کرد تا معامله‌ای با فورد را تبلیغ کند که به لطف چرخش ربات به انبار در حال حاضر مرده است، با کسی در آنجا صحبت نکرده بودم. بخش

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Stellantis حدود یک سوم از سرمایه 300 میلیون یورویی خود را در 10 استارتاپ سرمایه گذاری کرده است.

این صندوق همچنین در اسپین‌آوت ETH زوریخ، Rapyuta Robotics، که مانند InOrbit، راه‌حل‌های مدیریت رباتیک ابری را ایجاد می‌کند، سرمایه‌گذاری کرد. همچنین از Embodied، شرکت پشتیبان ربات کودکان Moxie، و Botrista که سیستم کیوسک نوشیدنی، DrinkBot را می‌سازد، حمایت کرد.

زاویه سرمایه گذاری شرکتی همیشه جالب است. ما کمی در مورد همکار سرمایه‌گذار Agility، صندوق نوآوری صنعتی آمازون صحبت کردیم، که به‌عنوان راه‌حل‌هایی موثر در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند روزی در جریان کاری خود گنجانده شود. به‌نظر می‌رسد خریدها نیز روی میز هستند، اگرچه شرکت در این مورد خیلی کمتر پیش‌رو بود.

بنابراین، سونی در تمام این موارد چه چیزی را به دست خواهد آورد؟ پر نورونا:

علاوه بر سرمایه ای که اکنون به ارمغان می آوریم – مرحله اولیه و اواخر – همه ما در داخل اکوسیستم سونی عمیق هستیم، بنابراین همه BU ها به خوبی به هم متصل هستند. ما اعتبار و دسترسی به این واحدهای تجاری را داریم، حتی اگر آنها مشغول باشند. هر یک از شرکت‌های پرتفویی که علاقه‌مند هستند و آماده هستند، ما آنها را وارد BUs می‌کنیم و به آنها کمک می‌کنیم.… ممکن است در حال تولید باشند. در بخش فین تک، ما یک شرکت به نام Arkose Labs داریم که احراز هویت است. پلی استیشن آنها را پذیرفته است که برای این شرکت بسیار مهم است.

اعتبار تصویر: شکل

من مقدار زیادی از صبح جمعه را در مرکز مرکزی فیگور سانی ویل گذراندم. این یک ساختمان اداری غیر توصیفی است که در میان پارک های اداری واقع شده است. هنوز هیچ علامتی در بیرون وجود ندارد، به دلیل قوانین مختلفی که باید رعایت شود. در داخل، یک قفس رباتیک بزرگ وجود دارد که شبیه یک انبار است. این منطقه تا کنون بلااستفاده مانده است – این تا حد زیادی به این دلیل است که این شرکت اولین تولد خود را این شنبه جشن می گیرد.

برای بزرگداشت این مناسبت، این استارتاپ جوان تلاش می کند تا ربات انسان نما Figure 01 را بلند کند و قبل از آن راه برود. توصیه می کنم تمام قطعه را بررسی کنید، و نه فقط به این دلیل که آن را نوشتم (بیشتر آن، اما نه به طور کامل). این یک شرکت جذاب و جاه طلب در یک دسته داغ اما تا حد زیادی اثبات نشده است.

برت ادکاک موسس به من گفت: «ما دوست داریم این را برای بازی بزرگ بسازیم. 20 یا 30 سال آینده. این کار از اینجا شروع می‌شود، انجام کارهای اساسی در جهان، و سپس از آنجا از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری فراتر از هوا، به چیزهای بیشتری می‌رسد. بنابراین، می توانید یک کامیون بارگیری کنید. ممکن است پالت‌سازی و ذخیره‌سازی قفسه‌ها و تمیز کردن کف‌ها باشد. سپس می‌تواند در نهایت وارد تولید به خرده‌فروشی شود، و سپس با گذشت زمان، شاید 15 سال دیگر بتواند از سالمندان مراقبت کند و کارهای مهم را انجام دهد.»

اعتبار تصویر: Sanctuary AI

یکی از رقبای اصلی آنها، Sanctuary AI، این هفته از انسان نما خود رونمایی کرد. فونیکس 5'7 اینچی 155 پوندی قادر است 55 پوند وزن را بلند کند. قرار است نسل های قبلی را با خلبانی در دنیای واقعی دنبال کند.

جوردی رز، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما فینیکس را به‌عنوان غنی‌ترین انسان‌نمای دارای حسگر و از لحاظ فیزیکی تواناترین انسان‌نما طراحی کردیم که تا کنون ساخته شده است و هوش رو به رشد کربن را قادر می‌سازد تا گسترده‌ترین مجموعه‌ای از وظایف کاری ممکن را انجام دهد. ما آینده‌ای را می‌بینیم که در آن ربات‌های همه‌منظوره مانند ماشین‌ها در همه جا حضور دارند و به مردم کمک می‌کنند تا کارهایی را انجام دهند که نیاز به انجام دارند، در مواردی که افراد کافی برای انجام آن کار وجود ندارند.

وندی تان وایت مدیر عامل Intrinsic

اعتبار تصویر: ذاتی

در مورد موضوع گوگل که در بالا به آن اشاره کردم، این هفته بزرگی برای فارغ التحصیل Alphabet X، Intrinsic بود که به تازگی Flowstate را راه اندازی کرد. این پلتفرم برای کمک به غیر رباتیک‌ها در ایجاد گردش کار و تکرار بر روی سیستم‌ها طراحی شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 روش برتر برای رفع خطای رخ داده در هنگام به روز رسانی ویندوز

وندی تان وایت مدیر عامل شرکت به من گفت: “اولین محصول ما یک راه حل ساز است.” با Intrinsic Flowstate، آنچه ما می گوییم این است که می توانید آن را طراحی کنید، بسازید و به کار بگیرید. ما بسیار آگاه هستیم که جهان هنوز در مهارت های در دسترس است. آنها را می توان در این گردش کاری که ما ارائه می دهیم کنار هم قرار داد. ما هم اجازه می دهیم [third-party] مهارت ها نیز در دسترس باشد. ما می خواهیم اکوسیستم وسیع تری شروع به درگیر شدن کند. یکی از مزایای بیرون آمدن از Alphabet برخی از مهارت‌های پیچیده‌تر مانند بینایی و بازخورد نیرو است که در آن به یادگیری ماشینی یا حتی یادگیری تقویتی عمیق نیاز دارید. ما توانسته ایم برخی از این مهارت ها را نیز ایجاد کنیم. چیزی که در Flowstate پیدا خواهید کرد فقط خود سازنده راه حل نیست، بلکه کتابخانه ای از مهارت هاست که امروزه وجود برخی از آنها وجود ندارد یا دسترسی به آنها آسان نیست.”

ما همچنین به جزئیاتی در مورد اینکه چگونه شرکت تحت تأثیر اخراج و بازسازی قرار گرفت، و همچنین نحوه بازی Open Robotics که اخیراً خریداری شده است، در همه این موارد می پردازیم.

برایان گرکی، مدیر اجرایی Open Robotics که اکنون به عنوان مدیر Open Robotics فعالیت می کند، می گوید: “کاری که ما با خرید انجام دادیم این است که تیم مهندسی اصلی که قبلاً تحت OSRF (بنیاد رباتیک منبع باز) کار می کردند، اکنون در Intrinsic کار می کنند. در Intrinsic. «شما باید Intrinsic را به عنوان یکی از مهم‌ترین، اما در واقع تنها یک بازیکن در اکوسیستم ROS در نظر بگیرید. اتفاقاً ما تعدادی مهندس را استخدام می‌کنیم و متعهد شده‌ایم که از آنها برای توسعه و کمک به جامعه ROS حمایت کنیم.»

اعتبار تصویر: آمازون

در مورد تغییرات شرکت‌ها، اوضاع در بخش روباتیک مصرف‌کننده آمازون کمی بدتر به نظر می‌رسد. از آنجایی که خرید iRobot پیشنهادی این شرکت به دلیل تمام بررسی‌های نظارتی به حالت کهربایی در حالت تعلیق باقی می‌ماند، معاون لوازم الکترونیکی مصرفی، کن واشنگتن آخرین روز خود را در حالی که صحبت می‌کنیم، ترک می‌کند تا «یک فرصت خارجی را دنبال کند».

من در طول این سال ها چندین بار با مدیر عامل سابق فورد ملاقات کرده ام. او یک مدافع بزرگ برای روباتیک مصرف کننده به طور کلی و Astro به طور خاص بوده است. این خبر پس از گزارش‌هایی منتشر می‌شود که شرکت به دنبال ارتقای این ربات با ویژگی‌های مولد است که مهارت‌های مکالمه‌ای را در سیستمی که در حال حاضر مانند R2-D2 ارتباط برقرار می‌کند، تقویت می‌کند.

واشنگتن در خلال گفتگوی ما در Re:Mars سال گذشته خاطرنشان کرد:

ما واقعاً به این فکر می کردیم که در 5 تا 10 سال آینده در رباتیک چه چیزی صادق است. آیا قرار است در هر خانه یک ربات وجود داشته باشد؟ ما اینطور فکر کردیم، بنابراین باید روی آن کار کنیم. هیچ کس قبلا آن را نکشیده بود. مردم تلاش کرده بودند، اما نمی‌توانستند قیمت مناسب یا عملکرد درست را دریافت کنند، بنابراین ما می‌دانستیم که باید اختراعات زیادی انجام دهیم تا اقتصاد و کارکرد درست را داشته باشیم. ادغام با الکسا به عنوان یک کار طبیعی ظاهر شد.

در همین حال آمازون اصرار دارد که به ربات کوچک متعهد باقی بماند.


فراخوانی همه استارت آپ های در مراحل اولیه! برای پیوستن به گروه Startup Battlefield 200 در TechCrunch Disrupt 2023 درخواست دهید. همه فینالیست ها آموزش های تخصصی، شبکه VC، غرفه ای در Disrupt و شانس رقابت برای 100000 دلار سرمایه بدون سهام را دریافت می کنند. برنامه ها در 31 مه بسته می شوند. همین امروز درخواست دهید.


اعتبار تصویر: Bryce Durbin/TechCrunch

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/YRQChL
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *