فین‌تک کره‌ای کاکائو پی برای تصاحب اکثریت سهام شرکت کارگزاری سیبرت آمریکا

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم فین‌تک کره‌ای کاکائو پی برای تصاحب اکثریت سهام شرکت کارگزاری سیبرت آمریکا
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

Kakao Pay، سرویس پرداخت آنلاین غول پیام‌رسانی و اینترنتی کره جنوبی Kakao، اعلام کرد که سهامی در Siebert Financial، یک شرکت کارگزاری مستقر در نیویورک، به دست آورده است. کاکائو 17 میلیون دلار برای این معامله هزینه کرد و این شرکت اکنون 19.9 درصد از سهام Siebert را در اختیار دارد.

این تنها اولین گام است زیرا Kakao Pay قصد دارد 31.1 درصد از سهام Siebert را بسته به تأیید سهامداران و تنظیم مقررات به دست آورد. در صورت تصویب، کاکائو پی بزرگترین سهامدار سیبرت خواهد شد و در مجموع 51 درصد از سهام را در اختیار خواهد داشت. گلوریا گبیا، سهامدار کنترل و عضو هیئت مدیره Siebert، به TechCrunch گفت که انتظار می رود معامله دوم در سه ماهه اول سال 2024 بسته شود.

Kakao Pay اولین بار در سال 2014 سرویس پرداخت تلفن همراه خود را راه اندازی کرد. این سرویس در سال 2017 از Kakao Corp جدا شد و اکنون یکی از گران اصلی پرداخت تلفن همراه در کره جنوبی است. شرکت فین‌تک کره‌ای، پرداخت‌های آنلاین و آفلاین، انتقال پول، رتبه‌بندی اعتبار، بیمه و خدمات وام را به حدود ۴۰ میلیون کاربر ثبت‌شده در کره جنوبی ارائه می‌دهد. Siebert Financial، شرکت کارگزاری و مشاوره مالی مستقر در ایالات متحده، و شرکت های تابعه آن بیش از 50 سال است که خدمات مالی ارائه می دهند. یکی از شرکت های تابعه آن، موریل سیبرت و شرکت (MSCO) بیش از 100000 مشتری دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  به‌روزرسانی Venmo به شما کمک می‌کند شادی تعطیلات را از طریق بخش خیریه جدید پخش کنید

خرید امروز نشان دهنده اولین معامله M&A Kakao Pay در خارج از بازار داخلی آن است. این بخشی از یک استراتژی بزرگتر است زیرا شرکت قصد دارد همزمان به بازار ایالات متحده گسترش یابد و واحد کارگزاری خود Kakao Securities را تقویت کند.

گیبیا گفت: Kakao Pay “برنامه ایجاد یک راه حل جدید معاملات سهام در خارج از کشور را دارد که ترکیبی از MTS (خدمات انتقال پول) کاربر محور Kakao Securities با زیرساخت کارگزاری Siebert است که می تواند به شرکت های فین تک خارجی از جمله آنهایی که در جنوب شرقی آسیا هستند گسترش یابد. TechCrunch.

گیبیا گفت که Kakao Pay تخصص فناوری خود را در خدمات مالی Siebert به عنوان بخشی از مشارکت استراتژیک ادغام می کند تا “تجربه کاربری پیشرفته را از طریق دسترسی گسترده به بازار به اوراق بهادار ایالات متحده، کارمزدهای معاملاتی اوراق بهادار کمتر و موارد دیگر ارائه دهد.”

مدیر اجرایی Kakao Pay Won-Keun Shin در بیانیه ای گفت: “کاکائو پی با سرمایه گذاری استراتژیک در سیبرت، شرکتی با بیش از 55 سال سابقه و تجربه، به فرصتی عالی برای گسترش تجارت مالی خود در خارج از کشور دست یافته است.”

Kakao Pay در حال حاضر خدمات پرداخت را در کره جنوبی، ژاپن، ماکائو، سنگاپور، فرانسه و چین ارائه می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 روشی که شایعه شده فناوری هوش مصنوعی اپل می تواند آیفون بعدی شما را تقویت کند

تیم مدیریت فعلی سیبرت به رهبری خانواده گبیا در راس این شرکت باقی خواهد ماند. این دو شرکت به TechCrunch گفتند که تیم 120 کارمند پس از بسته شدن معامله باقی خواهند ماند. گبیا گفت: «ما انتظار نداریم که این معامله بر مشاغل روزمره تأثیر بگذارد و به فعالیت کسب و کار به گونه‌ای ادامه می‌دهیم که منجر به موفقیت بلندمدت برای مشتریان و کارمندان ما شود».

به گفته سخنگوی Kakao Pay تیمی 1130 نفره دارد.

گبیا در بیانیه‌ای گفت: «همکاری با Kakao Pay منابع مالی قابل توجهی را برای سرمایه‌گذاری فرصت‌طلبانه در خطوط تجاری کلیدی خود در اختیار ما قرار می‌دهد و در عین حال از تخصص و قابلیت‌های فن‌آوری Kakao Pay استفاده می‌کنیم تا دامنه دسترسی خود را گسترش دهیم و ارائه‌های فناوری خود را ارتقا دهیم.»

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/DajQbi
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *