فیگور 70 میلیون دلار برای ساخت ربات‌های انسان‌نما جمع‌آوری می‌کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم فیگور 70 میلیون دلار برای ساخت ربات‌های انسان‌نما جمع‌آوری می‌کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

در بازدید اخیر از خلیج جنوبی، مدتی را در دفاتر Figure's Sunnyvale گذراندم. این شرکت در حال حاضر در آن مرحله نیمه ناخوشایند است که در آن آماده است در مورد آنچه که روی آن کار می کند صحبت کند – اما فقط تا یک نقطه. این بدان معناست که چیزهایی مانند روند و برنامه های آن روی میز است، در حالی که در واقع نشان می دهد ربات آن نیست.

زمانی که شرکت در ماه مارس از مخفی کاری خارج شد، رندرهایی دریافت کردیم، اما فراتر از آن، ربات Figure 01 فراتر از دیوارهای دفتر خود حرکت نکرده است. با دیدن یک مدل پیش از کار، می توانم جاه طلبی کل پروژه را تأیید کنم، اما همانطور که هفته گذشته در مقاله طولانی خود نوشتم، شایستگی کار مانند این باید در هر مرحله ارزیابی شود.

با این حال، این شرکت با TechCrunch تأیید کرد که ربات مونتاژ شده آن (نیمه پایین + نیمه بالایی) اولین قدم خود را قبل از یک سالگی خود برداشته است. وی خاطرنشان می کند: “ما معتقدیم که این سریع ترین جدول زمانی در صنعت تا به امروز است.”

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  شرکت "عصای هوشمند" WeWALK 2 میلیون پوند سرمایه گذاری بیشتری دریافت می کند

امروز صبح، شرکت رای اعتماد قابل توجهی را در قالب یک سری A 70 میلیون دلاری اعلام کرد. دور توسط Parkway Venture Capital رهبری می شود و Aliya Capital، Bold Ventures، Tamarack Global، FJ Labs و Till Reuter، مدیر عامل بازوی صنعتی در آن حضور دارند. سازنده، Kuka Robotics. این به دنبال سرمایه 100 میلیون دلاری موسس و مدیر عامل برت ادکاک است تا همه چیز را راه اندازی کند.

Jesse Coors-Blankenship از Parkway Venture Capital در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما بر سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی متمرکز شده‌ایم که در فناوری پیشگام هستند و معتقدیم که ربات‌های انسان‌نمای خودمختار این پتانسیل را دارند که اقتصاد نیروی کار را متحول کنند». ما تحت تاثیر پیشرفت سریعی هستیم که برت و تیم متخصصان صنعت در Figure در سال گذشته به دست آورده‌اند و از اینکه شریک مالی برای ارائه منابع برای تسریع تجاری‌سازی شکل 01 هستیم، هیجان‌زده هستیم.

اینها در واقع دورهای بزرگی هستند. یک لحظه قبل از همه گیری بود که دورهای اولیه در حال افزایش بودند، اما عوامل اقتصادی بسیاری از آنها را به زمین بازگردانده است. اما روبات ها گران هستند. منظورم این است که سخت افزار به طور کلی گران است، اما روبات ها در سطح بعدی هستند. این به ویژه در مورد (1) یک عامل شکل نسبتاً اثبات نشده و (2) مفهوم سیستم های “هدف عمومی” صادق است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه هوش مصنوعی بیومارکر صوتی می تواند تشخیص های اولیه بیماری را تغییر دهد

دلیلی وجود دارد که درباره انسان نماهای هدفمند مطالعه نمی کنید: راه های بسیار کارآمدتری برای ساخت ربات هایی وجود دارد که کارها را به خوبی انجام می دهند. وقتی سیستمی را می خواهید که بتواند کارهایی را که یک انسان می تواند انجام دهد، شروع به کاوش در چیزی مانند یک ربات انسان نمای دوپا می کنید.

فیگور هنوز کاملاً جوان است و اولین تولد خود را در 20 می جشن گرفت، اما به شدت استعدادهایی را از مکان‌هایی مانند Boston Dynamics، Tesla، و خودروسازان استخدام کرده است. با این حال، علیرغم تکرارهای سریع، ما تا کنون در مسیر جدول زمانی این شرکت ندیده ایم.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/zIqRkL
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *