متا با جریمه هنگفتی برای افشای اطلاعات کاربر مواجه شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

متا با جریمه 265 میلیون یورویی حفاظت از داده ها از سوی کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند به دلیل ادعاهایی که این شرکت حریم خصوصی کاربرانش را نقض کرده است، محکوم شده است.

ناظر حفظ حریم خصوصی ادعا کرد که شرکت مادر و در محافظت از داده های بیش از نیم میلیارد کاربر شکست خورده اند و به طور بالقوه تعداد زیادی از کاربران را در معرض خطر کلاهبرداری هایی مانند سرقت هویت بیشتر قرار داده است.

این خبر پس از آن منتشر شد که یک محقق امنیتی فاش کرد که اطلاعات بیش از 533 میلیون کاربر فیس بوک از 106 کشور به بیرون درز پیدا کرده است که از این تعداد حدود 32 میلیون نفر از ایالات متحده و 11 میلیون نفر از بریتانیا بودند که شامل شماره تلفن، تاریخ تولد، آدرس بود. ، و مکان ها

رگولاتوری که به دلیل داشتن دفتر مرکزی اروپایی خود در این کشور بر متا اختیار دارد، در بیانیه ای گفت. () متا تعهد GDPR را برای “محافظت از داده ها توسط طراحی و پیش فرض” نقض کرده است.

علاوه بر جریمه هنگفت، تصمیم تنظیم‌کننده متا را مجبور می‌کند «با انجام طیفی از اقدامات اصلاحی مشخص شده در یک بازه زمانی خاص، پردازش خود را مطابقت دهد». این گزینه همچنان برای استیناف متا برای جریمه در دادگاه ایرلند باقی است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 روش برای افزودن مخاطب به واتس اپ در آیفون

در اظهار نظر در مورد این خبر، سخنگوی متا گفت که این شرکت تغییراتی را در «سیستم‌های خود در مدت زمان مورد بحث، از جمله حذف قابلیت خراش دادن ویژگی‌های ما به این روش با استفاده از شماره تلفن» ایجاد کرده است.

آنها افزودند: «خراش داده‌های غیرمجاز غیرقابل قبول و برخلاف قوانین ما است و ما به همکاری با همتایان خود در این چالش صنعت ادامه خواهیم داد.

متا با جریمه های هنگفت تنظیم کننده های اتحادیه اروپا بیگانه نیست. واتس اپ به دلیل نقض شفافیت در سپتامبر 2021 با جریمه 225 میلیون یورویی مواجه شد.

در سپتامبر 2022، اینستاگرام با جریمه سنگین تری به مبلغ 405 میلیون یورو در ارتباط با نحوه مدیریت این پلت فرم رسانه های اجتماعی با داده های متعلق به کودکان مواجه شد.

در مارس 2022، متا توسط کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC) به دلیل یک سری نقض‌های تاریخی که به سال 2018 بازمی‌گردد، 17 میلیون یورو جریمه شد.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/olsJyx
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *