متا در راه اندازی رمزگذاری کامل پیام رسانی در مسنجر

زمان مطالعه: 4 دقیقه

متا این فرآیند را برای ادغام ابزار پیام رسانی خود تحت فشار قرار داده است که به کاربران امکان می دهد از طریق مسنجر، دایرکت و از هر یک از این سه برنامه پیام ارسال کنند. رمزگذاری پیشرفته آن در حال گسترش آزمایش پیام های رمزگذاری شده در برنامه مسنجر خواهد بود. به زودی برخی از کاربران های مسنجر خود را به رمزگذاری کامل منتقل خواهند کرد. ابتکار جدید همچنین امکان کنترل پیام های ناپدید شده را به کاربران می دهد.

رسول توضیح داد – “ما می دانیم که افراد با ارتقاء آنها به پیام های رمزگذاری شده خودکار سوالاتی خواهند داشت. در پیام شخصی به آنها اطلاع داده خواهد شده در حالی که آنها ارتقا می یابند. از این رو، این یک فرآیند تصادفی خواهد بود. ما این را تصادفی کرده‌ایم زیرا زیرساخت ما و تجربه کاربر تحت تأثیر منفی قرار نمی‌گیرد. این به رمزگذاری جدید اجازه می دهد تا تجربه ای سریع، غنی و قابل اعتماد را در مسنجر به کاربر ارائه دهد.”

متا

متا در ژانویه گذشته شروع به آزمایش رمزگذاری انتها به انتها در چت گروهی مسنجر کرد – و این آخرین مرحله ای است که متا ابتکار رمزگذاری خود را تکمیل می کند. از سال 2016، متا رمزگذاری را برای چت های متنی یک به یک ارائه کرده است، اما اکنون به حتی تماس ها نیز گسترش خواهد یافت. در چند سال گذشته، تعداد تماس‌های تلفنی و تماس‌های ویدیویی با بیش از 150 تماس در روز افزایش یافته است. میگویند – “رمزگذاری مانند یک قفل و کلید است که به محافظت از چت و اطلاعات شما در برابر مجرمان سایبری و هکرها کمک می کند.”

با این حال، برخی می گویند که این فرصت بزرگی را برای مجرمان سایبری فراهم می کند تا فعالیت خود را پنهان کنند – به این معنی که از آنها محافظت می شود تا هیچ کس، از جمله متا، نتواند تبادلات روی سرور را ردیابی کند. از این رو، آنها قادر به انجام فعالیت های غیرقانونی خواهند بود بدون اینکه هرگز گرفتار شوند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اشتباه نمی کنید - اکنون وب سایت ها ردیاب های بیشتری دارند

پریتی پاتل در راه اندازی رمزگذاری کامل متا

در سپتامبر، پریتی پاتل، وزیر سابق امور داخلی بریتانیا از متا خواست تا طرح رمزگذاری را حذف کند. این می تواند مانع از توانایی پلیس برای تحقیق و جلوگیری از کودک آزاری شود. همچنین، او ابتکار رمزگذاری کامل را “فاجعه‌آمیز” نامید.

اگر به طور کامل در مورد این موارد فکر کنید، این موضوع می تواند نگران کننده باشد زیرا به احتمال زیاد هر جنایت یا فعالیت مجرمانه ای را پنهان می کند. بنابراین، تشخیص آن غیرممکن است. این نگرانی ها راه اندازی رمزگذاری کامل را به تاخیر انداخته است.

پاسخ ضدپژوهش به پروتکل متا ایمنی

از سوی دیگر، تحقیقات متقابل نشان داده است که می تواند ایمنی آنلاین را برای همه – به ویژه کودکان و مشاغل – تقویت کند. در اینجا، حالت رمزگذاری کامل می تواند قرار گرفتن در معرض تهدیدات ناشی از افشای اطلاعات کسب و کار آنها را کاهش دهد و با کاهش قرار گرفتن در معرض تهدیدات آنلاین، ایمنی کودکان را تضمین کند.

متا

با تمام تحقیقات متقابل، مسئله حفاظت از مجرمان سایبری همچنان باقی است و چندین طرف از طرفداران نگرانی در مورد این طرح ابراز کرده اند.

حتی برخی می گویند که معرفی رمزگذاری انتها به انتها ابزارهای متا را به هم متصل می کند و در صورت انجام هرگونه بررسی ضد انحصار، تقسیم شرکت دشوارتر می شود. FTC همچنان در حال پیگیری متا برای خرید اینستاگرام و واتس اپ با تهدید احتمالی جدایی اجباری است. با این حال، بعید به نظر می رسد که این اتفاق بیفتد زیرا همه ابزارها در یک پلتفرم ادغام شده اند و شکست شرکت را دشوارتر می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه یک پیام واتس اپ را بدون باز کردن آن حذف کنیم؟

با تمام این اتفاقات، متا همچنان با ابتکار طرح رمزگذاری E2E که پیام های شما را به سمت پیام های رمزگذاری شده تغییر می دهد، پیش می رود.

برای افزایش تجربه کاربر، متا همچنین برخی از عناصر را به مسنجر اضافه می کند، مانند تم های جدید چت برای شخصی سازی جعبه چت شما، ایموجی های چت سفارشی، پیش نمایش لینک، وضعیت فعال، و افزودن یا تغییر تصاویر نمایه گروهی.

این موارد همراه با پیشرفت مداوم راه‌اندازی رمزگذاری برای رمزگذاری کامل مسنجر اضافه می‌شوند، که علیرغم تلاش برخی افراد برای مخالفت با راه‌اندازی، متا را جلوتر می‌برد. با این حال، خوب یا بد بودن رمزگذاری به نظر شخصی شما بستگی دارد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/oeA
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *