متداول ترین سوالات در مورد بازاریابی وابسته

زمان مطالعه: 6 دقیقه

متداول ترین سوالات در مورد بازاریابی وابسته

سوالات زیادی در مورد نحوه عملکرد بازاریابی وابسته، چه کاری باید انجام داد و چه کاری نباید انجام داد در مورد راه اندازی یک کسب و کار وجود دارد. با ابهامات زیادی که در مورد جنبه های شخصی و تجاری بازاریابی وابسته وجود دارد. در این پست به متداول ترین سوال در مورد بازاریابی وابسته پاسخ خواهیم داد

فهرست مطالب این مقاله

1. بازاریابی وابسته چیست؟

بازاریابی وابسته راهی برای کسب درآمد از طریق تبلیغ محصولات و خدمات افراد و شرکت های دیگر است. شما نیازی به ایجاد محصول یا خدمات خود ندارید، فقط محصولات موجود را تبلیغ کنید. به همین دلیل است که شروع کار با بازاریابی وابسته بسیار آسان است. حتی می توانید بدون بودجه شروع کنید!

2. برنامه وابسته چیست؟

یک برنامه وابسته مجموعه ای از اطلاعات است که شما برای محصول خود ایجاد می کنید و سپس در اختیار ناشران بالقوه قرار می گیرد. این برنامه معمولاً شامل جزئیات مربوط به محصول و ارزش خرده فروشی آن، سطوح کمیسیون و مواد تبلیغاتی است. بسیاری از برنامه های وابسته از طریق یک شبکه وابسته مانند ShareASale مدیریت می شوند که به عنوان یک پلتفرم برای اتصال ناشران و تبلیغ کنندگان عمل می کند، اما امکان ارائه مستقیم برنامه شما نیز وجود دارد.

3. شبکه وابسته چیست و شبکه های وابسته چگونه کسب درآمد می کنند؟

شبکه های وابسته ناشران را به تبلیغ کنندگان متصل می کنند. شبکه های وابسته با دریافت هزینه از بازرگانی که با آنها تبلیغ می کنند، درآمد کسب می کنند. این تجار به عنوان تبلیغ کننده شناخته می شوند. درصدی از هر فروش که تبلیغ‌کننده می‌پردازد، بین تاجر و شبکه وابسته مذاکره می‌شود.

4. تفاوت بین بازاریابی وابسته و dropshipping چیست؟

Dropshipping روشی برای فروش است که به شما امکان می دهد یک فروشگاه آنلاین را بدون نیاز به انبار کردن محصولات راه اندازی کنید. شما محصولات را طوری تبلیغ می کنید که گویی مالک آنها هستید، اما زمانی که شخصی سفارشی می دهد، یک سفارش تکراری با توزیع کننده با قیمت کاهش یافته ایجاد می کنید. توزیع کننده از طرف شما از پست و بسته بندی مراقبت می کند. از آنجایی که بازاریابی وابسته بر اساس ارجاعات است و این نوع حمل و نقل مستلزم هیچ سرمایه‌گذاری در موجودی نیست، زمانی که مشتری از طریق پیوند وابسته خرید می‌کند، بدون رد و بدل کردن پول.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 رفع اصلی خطای «عملیات ناموفق» در Microsoft Outlook برای ویندوز

5. آیا می توان بازاریابی وابسته و بازاریابی عملکرد را یکسان دانست؟

بازاریابی عملکردی روشی از بازاریابی است که برای عملکرد هزینه می کند، مانند زمانی که یک فروش انجام می شود یا روی تبلیغ کلیک می شود، این می تواند شامل روش هایی مانند PPC (پرداخت به ازای کلیک) یا تبلیغات نمایشی باشد. بازاریابی وابسته یکی از انواع بازاریابی عملکردی است که در آن هنگام کلیک کردن بر روی پیوند وابسته خود و انجام خرید یا اقدام، کمیسیون بر اساس عملکرد به شرکت‌های وابسته پرداخت می‌شود.

6. آیا امکان تبلیغ پیشنهادات وابسته در دستگاه های تلفن همراه وجود دارد؟

تلفن‌های هوشمند اساساً ‌های کوچکی هستند، بنابراین ناشران می‌توانند همان وب‌سایت‌ها و پیشنهادهایی را که در رایانه شخصی در دسترس هستند، نمایش دهند. اما موبایل‌ها ابزارهای خاصی را نیز ارائه می‌دهند که در رایانه‌ها در دسترس نیستند، و می‌توان از این ابزارها برای تأثیرگذاری خوبی برای ناشران استفاده کرد. ناشران می توانند تبلیغات خود را برای کاربران تلفن همراه با سهولت دسترسی این مخاطبان به آنها بهینه کنند. ناشران همچنین می توانند از پیام های متنی و فوری برای تبلیغ پیشنهادات خود به خوبی استفاده کنند. از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود بازار موبایل در آینده 80 درصد ترافیک را تشکیل دهد، ناشرانی که در دستگاه‌های تلفن همراه تبلیغ نمی‌کنند، فرصت بزرگی را از دست می‌دهند.

7. ناشران واجد شرایط را کجا پیدا کنم؟

بهترین راه برای یافتن ناشران وابسته در شبکه های معتبری مانند ShareASale Cj (Commission Junction)، Awin و Impact radius است. این شبکه‌ها دارای فرآیند سخت‌گیری درخواست و بررسی‌های انطباق هستند، به این معنی که همه شرکت‌های وابسته قابل اعتماد هستند.

8. بیانیه افشای وابسته چیست؟

بیانیه افشای وابسته به خواننده نشان می‌دهد که ممکن است پیوندهای وابسته در یک وب‌سایت وجود داشته باشد، که در صورت دنبال کردن این پیوندها و خرید، ممکن است کمیسیونی به ناشر پرداخت شود.

9. آیا فعالیت رسانه های اجتماعی نقش مهمی در بازاریابی وابسته دارد؟

ناشران برنامه های خود را از طریق روش های مختلف از جمله وبلاگ ها، وب سایت ها، بازاریابی ی و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک تبلیغ می کنند. رسانه های اجتماعی مخاطبان تعاملی زیادی دارند و این پلتفرم را به منبع خوبی از ترافیک بالقوه تبدیل می کند.

10. سوپر وابسته چیست؟

یک شرکت فوق العاده یک شریک وابسته است که به طور مداوم اکثریت زیادی از فروش را از هر برنامه ای که تبلیغ می کند، در مقایسه با سایر شرکای وابسته درگیر در آن برنامه، هدایت می کند. شرکت های وابسته از بازاریابی وابسته پول زیادی به دست می آورند پت فلین در سال 2013 بیش از 50000 دلار از بازاریابی وابسته به دست آورد.

11. چگونه فعالیت فروش ناشر را دنبال کنیم؟

ناشران را می توان با شناسه ناشر آنها شناسایی کرد، که در ردیابی کوکی ها برای تعیین اینکه کدام ناشران فروش ایجاد می کنند، استفاده می شود. سپس فعالیت در داشبورد شبکه مشاهده می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  دستورات دولت افشای منافع مادی برای تأییدیه‌ها توسط تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی

12. آیا می توانیم یک برنامه وابسته در چندین کشور راه اندازی کنیم؟

از آنجایی که اینترنت بسیار گسترده است، برنامه های وابسته را می توان در هر کشوری تبلیغ کرد. استراتژی‌های وابسته که در سطح بین‌المللی تنظیم می‌شوند باید متناسب با زبان کشور هدف تنظیم شوند.

13. چگونه بازاریابی وابسته می تواند به کسب و کار من کمک کند؟

بازاریابی وابسته می تواند به شما در رشد کسب و کارتان از راه های زیر کمک کند:

  • این به شما امکان می دهد در زمان و هزینه بازاریابی خود صرفه جویی کنید، که شما را آزاد می کند تا روی جنبه های دیگر کسب و کار خود تمرکز کنید.
  • شما به بازاریابان دوستانه ای دسترسی پیدا می کنید که مشتاق کمک به موفقیت شما هستند.
  • همچنین به شما کمک می کند تا محصولات خود را با اشتراک گذاری لینک ها و بنرها با مخاطبان جدید تبلیغ کنید.
  • این ROI (بازده سرمایه گذاری) بالا را ارائه می دهد و مقرون به صرفه است.

14. چگونه ناشران با کیفیت را پیدا کنم؟

یکی از بهترین راه ها برای کار با وابستگان واجد شرایط، استخدام یک آژانس بازاریابی وابسته است که با تمام شبکه ها کار می کند. شرکت‌های وابسته با دقت انتخاب می‌شوند و فرآیند درخواست سخت‌گیری را برای گنجاندن در شبکه طی می‌کنند.

15. چگونه می توانیم پیوندهای وابسته را تبلیغ کنیم؟

بازاریابی وابسته به طور کلی با وب سایت ها مرتبط است، اما راه های دیگری برای تبلیغ پیوندهای وابسته شما وجود دارد، از جمله:

  • یک وب سایت یا وبلاگ
  • از طریق ایمیل مارکتینگ و خبرنامه
  • رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام یا .
  • در وبلاگ ها یا انجمن ها نظر بدهید.
  • یک کتاب الکترونیکی یا محصول دیجیتال دیگری بنویسید.
  • یوتیوب

16. آیا برای ثبت نام در یک برنامه وابسته باید هزینه پرداخت کنید؟

برای ایجاد کسب و کار بازاریابی وابسته خود، لازم نیست در ابتدا پول سرمایه گذاری کنید. می توانید به صورت رایگان در هر شبکه وابسته ثبت نام کنید و فوراً شروع به تبلیغ مارک های آنها کنید.

17. نرخ کمیسیون چیست؟

نرخ کمیسیون معمولا بر اساس درصدی از کل فروش است و در برخی موارد نیز می تواند یک کارمزد ثابت برای هر معامله باشد. نرخ ها توسط بازرگان تعیین می شود.

چه کسی برنامه وابسته شما را مدیریت می کند؟

برخی از بازرگانان برنامه های وابسته خود را به صورت داخلی اجرا می کنند، در حالی که برخی دیگر تصمیم می گیرند مدیریت را به یک شبکه یا یک آژانس خارجی واگذار کنند.

18. کوکی چیست؟

کوکی ها قطعات کوچکی از داده ها هستند که با مرورگرهای وب کار می کنند تا اطلاعاتی مانند تنظیمات برگزیده کاربر، داده های ورود یا ثبت نام و محتویات سبد خرید را ذخیره کنند. هنگامی که شخصی روی پیوند وابسته شما کلیک می کند، یک کوکی در رایانه یا دستگاه تلفن همراه کاربر قرار می گیرد. از آن کوکی برای به خاطر سپردن لینک یا تبلیغی که بازدیدکننده روی آن کلیک کرده است استفاده می شود. حتی اگر کاربر سایت شما را ترک کند و یک هفته بعد برای خرید بازگردد، همچنان برای فروش اعتبار دریافت خواهید کرد و پورسانتی دریافت خواهید کرد که بستگی به مدت کوکی های سایت دارد.

19. ماندگاری کوکی ها چقدر است؟

تاجر مدت یک کوکی را تعیین می کند که به عنوان “عمر کوکی” نیز شناخته می شود. متداول ترین طول برای یک برنامه وابسته 30 روز است. اگر شخصی روی پیوند وابسته شما کلیک کند، اگر ظرف 30 روز پس از کلیک خرید کند، کمیسیونی به شما پرداخت می شود.

گفتار پایانی

اکثر شرکت های وابسته جدید مشتاق شروع تجارت بازاریابی وابسته خود هستند. متأسفانه، اطلاعات بد زیادی وجود دارد که می تواند شرکت های وابسته بی تجربه را به بیراهه بکشاند. امیدواریم پاسخ به سوال شما در مورد نحوه عملکرد بازاریابی وابسته و مشکلاتی که می توانید از آن اجتناب کنید، شفافیت ارائه دهد. مهمتر از همه، به خاطر داشته باشید که موفقیت در بازاریابی وابسته مدتی طول می کشد. اگر فوراً در حال فروش یا کسب درآمد نیستید، ناامید نشوید. اکثر شرکت های وابسته جدید ماه ها طول می کشد تا درآمد تمام وقت داشته باشند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/iuCVRi
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *