محتوای تولید شده توسط کاربر: چیست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

محتوای تولید شده توسط کاربر، همچنین به عنوان UGC یا محتوای تولید شده توسط مصرف کننده شناخته می شود، به عنوان هر محتوای مرتبط با نام تجاری شما که توسط نماینده غیر رسمی کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی ارسال می شود، تعریف می شود.

این محتوای اصلی خواهد بود که توسط مشتری ایجاد شده است. انواع محتوا می تواند متفاوت باشد، با این حال عمدتا بر تبلیغ، بررسی یا ارائه گواهی برای محصول یا خدماتی که کسب و کار شما ارائه می دهد تمرکز دارد.

امروزه بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی دوست دارند قبل از خرید محصولات یا خدمات، نظرات و نظرات شخصی خود را در مورد آنها بشنوند. همچنین، این می تواند نام تجاری شما را به زمین بیاورد و به مخاطبان مختلف اجازه دهد تا از کسب و کار شما آگاه شوند. اما، ممکن است تعجب کنید، بازاریابی UGC چگونه کار می کند و آیا برند من باید در این امر سهیم باشد؟ به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید.

ارزش بازاریابی UGC

از آنجایی که محتوای UGC از یک فرد غیروابسته می آید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه کار می کند؟ خوب اجازه دهید به شما بگویم، این با همکاری های بازاریابی معمولی و محتوا بسیار متفاوت است. در واقع، محتوای UGC بسیار متفاوت از محتوای حمایت شده است.

UGC یک خیابان دو طرفه است که به برند و طرفداران اجازه می دهد آگاهی را افزایش دهند، درگیر بمانند و روابط ایجاد کنند. این پست‌های بدون پول و بدون حمایت، به هر طرفداری اجازه می‌دهد به برند شما بپیوندد و از برند شما خوشحال شود. UGC همچنین یک تجربه خرید معتبر و راهی بدون فیلتر برای تبلیغ محصولات شما ایجاد می کند.

بیایید صادق باشیم، همه به بازاریابان اعتماد ندارند و اغلب در مورد اینکه آیا به آنها اعتماد کنند یا نه شک دارند. بنابراین، اینجا جایی است که محتوای تولید شده توسط کاربر وارد می شود و به کاربران اجازه می دهد تا نسبت به برند شما اطمینان بیشتری پیدا کنند. اما این اتفاق یک شبه و البته نه بدون یک استراتژی مشخص و استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی.

چگونه یک استراتژی UGC ایجاد کنیم

قبل از شروع به برقراری ارتباط با طرفداران و کاربران برای محتوا، برخی گام‌های اساسی وجود دارد که برند شما برای ایجاد استراتژی UGC باید انجام دهد و قانون کلی در هنگام ورود به دنیای محتوای تولید شده توسط کاربر.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه محتوای صریح را برای برنامه های آیفون کودک خود خاموش کنیم

مرحله 1: پلت فرم UGC را انتخاب کنید

قبل از اینکه وارد کمپین UGC خود شوید، مهم است که پلتفرم مناسب را هم برای خود و هم برای مخاطبانتان انتخاب کنید. اگر به دنبال یک پلتفرم رسانه اجتماعی هستید، توجه داشته باشید که هر شبکه متفاوت است و از نظر مخاطب و نوع محتوا متفاوت است.

اگر می‌خواهید تصاویر با وضوح بالا یا ویدیوهای کوتاه ارسال کنید، اینستاگرام می‌تواند گزینه شما باشد. با این حال، اگر به دنبال بررسی، آموزش یا پشت صحنه هستید، شاید بهترین باشد. اگر می‌خواهید دستورالعمل‌های کلی برای پست کردن محتوا برای هر شبکه اجتماعی را بدانید، در اینجا یک محدوده وجود دارد:

  • اینستاگرام: تصاویر و فیلم های با کیفیت بالا.
  • : فیلم ها، پیوندها، رویدادها
  • : لینک ها، گیف ها، فیلم ها، عکس ها، میم ها، اخبار
  • TikTok: اطلاعاتی، روندها، داستان سرایی، جذاب
  • لینکدین: مشاغل، پیوندهای حرفه ای، اخبار کسب و کار/شرکت
  • پینترست: اینفوگرافیک، راهنمای گام به گام، عکس، فیلم آموزشی کوتاه

اما، ما به شما نمی گوییم چه کاری انجام دهید زیرا در پایان روز، شما مخاطبان خود را بهتر می شناسید. برای این نوع کمپین با پلتفرمی بروید که در آن بیشتر احساس اطمینان و راحتی می کنید.

مرحله 2: اهداف کمپین خود را مشخص کنید

پس از انتخاب پلتفرم، اینجا جایی است که می خواهید اهداف و اهداف کمپین را ایجاد کنید. اینها می‌توانند شبیه به اهدافی باشند که برای کمپین‌های گذشته ایجاد کرده‌اید، اما شما می‌خواهید مطمئن شوید که زیر هدف کلی موارد خاصی وجود دارد.

در اینجا برخی از اهداف رایج کمپین آورده شده است:

  • آگاهی از برند را افزایش دهید: رسانه های اجتماعی منبع اصلی برای کاربران است تا از برند شما آگاه شوند و بفهمند شما چه کاری انجام می دهید. UGC می تواند با اجازه دادن به جوامع جدید برای دیدن برند شما و آگاهی از شخصیت شما به این امر کمک کند.
  • افزایش فروش: اگر به دنبال افزایش فروش هستید، خوش شانس هستید، زیرا پرداخت مستقیم از طریق رسانه های اجتماعی در حال حاضر آسان تر از همیشه است. از UGC برای نمایش محصولات جدید، ارائه اطلاعات در مورد محصول و انجام بررسی یا آموزش استفاده کنید.
  • افزایش تعامل با برند: وقتی صحبت از فعال بودن در رسانه های اجتماعی به میان می آید، ارتباط ماندن با مخاطبان سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. محتوای تولید شده توسط کاربر یک راه عالی برای به دست آوردن فالوورها، لایک ها و منشن های جدید است. فقط مطمئن شوید که برای دستیابی به این هدف در برقراری ارتباط با مخاطبان خود ثابت قدم هستید.
  • ایجاد اعتماد در بین کاربران: همانطور که قبلا ذکر شد، اعتماد به برندها برای کاربران دشوار است، به خصوص در مورد فروش یک محصول یا خدمات. بنابراین، با داشتن محتوای ارگانیک از UGC، این امر به ایجاد اعتبار نزد مصرف کنندگان کمک می کند.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  هکرها سایت پارلمان اتحادیه اروپا را در حمله DDoS آشکار کردند

مرحله 3: آنچه را که می خواهید بخواهید

اینجا قسمت سرگرم کننده است، زمانی که شما واقعاً می توانید به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید و محتوایی را بخواهید که بتوانید به اشتراک بگذارید! اینجاست که شما آن خلاقیت را فعال می‌کنید و یک پیام جریان‌دار برای کمپین ایجاد می‌کنید. این می تواند از طریق درخواست از کاربران برای پاسخگویی با استفاده از یک هشتگ، شرکت در یک مسابقه رسانه های اجتماعی یا ارسال تصاویر یا ویدیوها باشد. هر مسیری که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که برند و خلاقانه است.

سعی کنید آن را از طریق جایزه، کارت هدیه، آزمایش رایگان، ذکر در صفحه خود، “تصرف” و غیره تشویق کنید تا کاربران علاقه بیشتری به مشارکت داشته باشند. همچنین، به هدف خود نگاه کنید و مطمئن شوید که همه چیز برای موفقیت برند شما هماهنگ است.

مرحله 4: در طول کمپین درگیر بمانید

مهمترین بخش در مورد این کمپین این است که در حین انجام آن با مخاطبان خود درگیر بمانید و زمانی که تصمیم می گیرید با کدام موارد ارسالی بروید. این می تواند به معنای تشکر از کاربران برای مشارکت، تبریک به برندگان، اعتبار دادن به نویسندگان و درخواست مجوز برای محتوا باشد.

ثابت بودن در شبکه های اجتماعی در این مدت به کاربران نشان می دهد که درگیر و متعهد هستید. با کمپین خود داستانی بسازید و برای مخاطبان خود معتبر بمانید.

مرحله 5: نتایج کمپین خود را اندازه گیری کنید

این برای اندازه گیری میزان موفقیت کمپین شما، عملکرد خوب و آنچه می توانید برای دفعه بعد تغییر دهید ضروری است. با Metricool، می توانید از ما استفاده کنید ویژگی تجزیه و تحلیل برای اندازه گیری حساب های خود با معیارهای عمیق. با این اعداد و خلاصه، می توانید از آنها برای بهبود استراتژی خود و ادامه رشد استفاده کنید.

اکنون که همه چیز را در مورد محتوای تولید شده توسط کاربر، نحوه عملکرد آن، نحوه ایجاد استراتژی محتوای UGC و بهترین شیوه ها برای این همکاری های ارگانیک می دانید. مصرف کنندگان جذب می شوند واقعی مردم. اگر طرفداران شما به آنها اجازه دهید به بیان داستان شما کمک خواهند کرد.

آیا تا به حال UGC را امتحان کرده اید؟ نظرات خود را در نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/avrLgf
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *