مدل‌های غیر پرو آیفون 15 به سرعت USB 2.0 محدود می‌شوند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

فقط آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس انتقال داده با سرعت بالا را از طریق پروتکل USB-C ارائه می‌کنند و مدل‌های غیرپرو محدود به سرعت USB 2.0 هستند.

عکسی متمرکز بر کابل لایتنینگ به USB-C اپل که جلوی دوربین گرفته شده است، با آیفونی که روی میز در پس‌زمینه تار شده است.
  • چه اتفاقی می افتد؟ آیفون بعدی لایتنینگ را کنار گذاشته و از USB-C استفاده می کند، اما فقط آیفون 15 پرو از سرعت انتقال بسیار بالاتری پشتیبانی می کند.
  • چرا مراقبت؟ خریداران بالقوه آیفون‌های غیر پرو باید توجه داشته باشند که با وجود داشتن درگاه USB-C، تفاوت قابل توجهی در سرعت انتقال احساس نخواهند کرد.
  • چه باید کرد؟ به بررسی شایعات اپل ادامه دهید.

سرعت انتقال اطلاعات آیفون 15 پرو با استفاده از اتصال سیمی ممکن است به طور قابل توجهی بهبود یابد، اگر تحلیلگر قابل اعتماد Ming-Chi Kuo درست باشد.

کو در توییتر آخرین پیش بینی خود را برای سری آیفون های 2023 اپل به اشتراک گذاشت. به گفته منابع وی در زنجیره تامین اپل، همه آیفون‌های 2023 لایتنینگ را کنار گذاشته و USB-C را به کار خواهند گرفت، اما تنها مدل‌های دارای برند Pro از سرعت انتقال بالا توسط USB-C پشتیبانی می‌کنند. خواندن: چگونه پسوردهای وای فای را از آیفون به به اشتراک بگذاریم

او گفت که مدل‌های معمولی (غیر پرو) آیفون 15 به سرعت USB 2.0 محدود می‌شوند.

به عبارت دیگر، شما باید مدل آیفون 15 پرو یا آیفون 15 پرو مکس را برای انتقال فایل ها از طریق سیم بسیار سریعتر از آنچه با لایتنینگ می توانستید انتخاب کنید. ما هیچ دلیلی برای به چالش کشیدن پیش‌بینی Kuo در این مورد نداریم، زیرا آی‌پد نسل دهم نیز با وجود پذیرش USB-C به سرعت داده USB 2.0 محدود شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  توییتر برای برچسب زدن توییت هایی که به دلیل نقض خط مشی سخنان مشوق نفرت پراکنی از رتبه پایین می گیرند

سرعت انتقال: Lightning در مقابل USB 3.2 در مقابل Thunderbolt 3

کو می نویسد: «پیش بینی می کنم که آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس حداقل از USB 3.2 یا تاندربولت 3 پشتیبانی کنند. اگر درست باشد، انتظار داشته باشید که انتقال سیمی و خروجی ویدیو به میزان قابل توجهی بهبود یافته باشد. او توضیح می دهد: “این ارتقاء مشخصات به این معنی است که تجربه کاربر انتقال سیمی و خروجی ویدئو به طور قابل توجهی بهبود می یابد.”

تمام آیفون‌های لایتنینگ به سرعت انتقال USB 2.0 تا 480 مگابیت بر ثانیه محدود می‌شوند که به شصت مگابایت در ثانیه می‌رسد. می‌توانید این را آزمایش کنید که آیفون خود را به رایانه وصل کنید و یک فایل یک گیگابایتی را از طریق اتصال سیمی به تلفن منتقل کنید – حداکثر بیست ثانیه طول می‌کشد تا انتقال به پایان برسد.

در مقایسه، USB 3.2 حداکثر سرعت 20 گیگابایت بر ثانیه یا حداکثر 2.5 گیگابایت در ثانیه را دارد. انتقال همان فایل یک گیگابایتی از طریق USB 3.2 کمتر از یک ثانیه طول می کشد. Thunderbolt 3 سرعت انتقال را دو برابر می کند و به 40 گیگابیت بر ثانیه یا پنج گیگابایت در ثانیه می رساند. به عبارت دیگر: Thunderbolt 3 می تواند پنج فایل یک گیگابایتی را تنها در یک ثانیه انتقال دهد.

همانطور که خودتان می بینید، تغییر به پروتکل پرسرعت USB 3.2 یا حتی Thunderbolt 3 باید به iPhone 15 Pros برتری نسبت به دستگاه های رقیب بدهد – در دنیای اندروید، تقریباً همه دستگاه ها فقط از USB 2.0 پشتیبانی می کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  10 بهترین راه برای رفع مشکل یا عدم نمایش دوستیابی فیس بوک

چرا اپل لایتنینگ را کنار می گذارد؟

اپل کانکتور اختصاصی لایتنینگ را بیش از یک دهه پیش معرفی کرد. به عنوان بخشی از گواهی Apple Made for iOS، سازندگان برای استفاده از لایتنینگ در محصولات خود هزینه ای را به اپل می پردازند، بنابراین Lighting در این زمینه سودآور بوده است.

این به نفع اپل است که تا زمانی که ممکن است لایتنینگ را نگه دارد، کاری که انجام داده است. اگر قوانین جدید در اتحادیه اروپا نبود، اپل سال‌ها با پذیرش USB-C به کار خود ادامه می‌داد.

بر اساس قوانین جدید، سازندگان لوازم الکترونیکی مصرفی که محصولات خود را در اروپا به فروش می‌رسانند باید تا پایان سال 2024 استاندارد شارژ مشترک (USB-C) را برای ساده‌تر کردن زندگی مصرف‌کننده و کمک به کاهش میزان زباله‌های الکترونیکی اتخاذ کنند.

بعید است که اپل شود و فروش آیفون‌های USB-C را در اروپا و لایتنینگ در بقیه نقاط جهان آغاز کند. Lightning عملکرد خوبی داشت، اما USB-C استاندارد صنعتی است که آیفون‌ها را با اکثر شارژرها سازگار می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/MvVaaF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *