مراقب باشید – کلاهبرداران در این جمعه سیاه جعل هویت DHL و DPD هستند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پیام‌های متنی جعلی با جعل هویت شرکت‌های تحویل کالا به سرعت در هفته‌های اخیر افزایش یافته‌اند و انتظار می‌رود که کلاهبرداران از ولگردی و قانونی خرده‌فروشی جمعه سیاه آینده نهایت استفاده را ببرند.

شرکت امنیت سایبری Proofpoint اخیراً افزایش قابل توجهی در کلاهبرداری های پیامکی – معروف به “smishing” – گزارش کرده است که وانمود می کنند از طرف شرکت های تحویل قانونی، به ویژه DHL و DPD هستند.

در سه ماهه چهارم سال 2020، Proofpoint دریافت که پیام‌های پیک متقلبانه 16 درصد از کل کلاهبرداری‌های کلاهبرداری را تشکیل می‌دهند، در حالی که در مدت مشابه سال 2021، 56 درصد از پیام‌های پیک را تشکیل می‌دهند. به طور کلی، حملات کوبنده بریتانیا تنها در یک سال 105 درصد افزایش یافته است، بنابراین رویداد جمعه سیاه امسال می تواند حتی تهدیدهای بیشتری را شاهد باشد.

چگونه کار می کند

پیام‌های smishing معمولاً شامل اطلاع رسانی به قربانی می‌شود که «بسته» او تحویل داده نمی‌شود، و اینکه تحویل باید دوباره برنامه‌ریزی شود، یا اینکه بسته‌ای نگهداری می‌شود و برای آزاد کردن آن باید هزینه‌ای پرداخت شود.

این پیام حاوی پیوندی است که با کلیک روی آن، قربانی را به یک صفحه فیشینگ می برد – نسخه جعلی شرکت تحویل واقعی – جایی که مجرمان سایبری می توانند آسیب هایی مانند نصب بدافزار وارد کنند یا از قربانیان بخواهند جزئیات کارت را وارد کنند و سپس سرقت کنند. .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  کوچک شدن تک شاخ ها و خجالت سکه های میم

اسکرین شات از کلاهبرداری DPD SMS

(اعتبار تصویر: Proofpoint)

چنین کلاهبرداری‌هایی می‌توانند کاملاً مؤثر باشند، زیرا مردم معمولاً در جمعه سیاه و فصل تعطیلات سفارش‌های زیادی می‌دهند و لزوماً نمی‌دانند که از کدام شرکت تحویل استفاده می‌شود. شرکت‌های تحویل اغلب پیام‌های کوتاه کوتاه مشروع را نیز برای مشتریان خود ارسال می‌کنند، که تشخیص بین چیز واقعی و کلاهبرداری را دشوار می‌کند.

با این حال، یک علامت مشخص این است که به پیوند وب نگاه کنید: همانطور که تصویر نشان می دهد، آنها اغلب حاوی کاراکترها یا کلمات عجیب و غریب هستند و به اندازه همتایان قانونی خود ساده نیستند، مانند “[]'. هیچ دلیلی وجود ندارد که یک وب سایت قانونی چنین شخصیت هایی داشته باشد.

جای تعجب نیست که بسیاری از کلاهبرداری ها در آستانه جمعه سیاه شروع شده اند. Bitdefender دریافت که کلاهبرداری های فیشینگ فعلی در حال حاضر در حال پخش است شامل مواردی است که تخفیف هایی را بر روی کالاهای طراحان ارائه می دهند، کارت های هدیه جعلی برای فروشگاه های محبوب و نظرسنجی های جعلی که نویدبخش جدیدترین تلفن های ی پس از تکمیل هستند.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/wKLBaa
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *