معیارهای مناسب را برای بهبود تجربه کاری توسعه دهندگان خود دنبال کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم معیارهای مناسب را برای بهبود تجربه کاری توسعه دهندگان خود دنبال کنید
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

در حالی که گذشته چند سالی شاهد حرکت بزرگی به سمت مراقبت از کارمندان بودیم، در ماه‌های گذشته شاهد چرخش آونگ در جهتی دیگر بودیم. صنعت فناوری توسط اخراج و عدم اطمینان اقتصادی آسیب دیده است – و این به طور مستقیم بر روحیه و رفاه کارکنان فعلی تأثیر می گذارد که به نوبه خود بر بهره وری آنها تأثیر می گذارد.

ابزارهای دیجیتال سلامت، درمان بهتر سلامت روان و روزهای سلامت روان گام های بسیار خوبی هستند، اما آنها به طور مستقیم به برخی از علل ریشه ای نارضایتی مهندس نرم افزار در محل کار نمی پردازند. برای مقابله با این روند کاهش بهره وری، شرکت ها باید بیشتر به تجربه توسعه دهندگان (DX) فکر کنند. DX به طور قابل توجهی متفاوت از رفاه عمومی کارکنان است.

تجربه توسعه‌دهنده بیشتر به این است که توسعه‌دهندگان نرم‌افزار چه احساسی نسبت به کاری که روزانه انجام می‌دهند، دارد و این به طور مستقیم تحت تأثیر ابزارها و فرآیندهایی است که استفاده می‌کنند. این بدان معناست که به تجربه تیم خود از روز کاری، منابعی که استفاده می‌کنند و کارایی گردش کارشان نگاه کنید. مزیت بهینه سازی این عناصر نه تنها توسعه دهندگان راضی تر است، بلکه مستقیماً به نتایج تجاری بهتری تبدیل می شود.

رهبران مهندسی می توانند این کار را با نظارت موثرتر بر رضایت و عملکرد مهندس انجام دهند تا عواملی را که به تجربه تیم مهندسی شما آسیب می زند، شناسایی کنند. آنها باید معیارهای جدید و کل نگر را بپذیرند و یاد بگیرند که چگونه به آنها پاسخ دهند. در اینجا مراحلی وجود دارد که هر شرکت فناوری می تواند برای درک بهتر و بهبود تجربه توسعه دهندگان خود انجام دهد.

ریشه مشکلات در محل کار را پیدا کنید

از هر 4 توسعه‌دهنده نرم‌افزار خیره‌کننده در سراسر جهان، فرسودگی شغلی را در طول عمر خود تجربه کرده‌اند، و رهبران مهندسی در همه جا باید از خود بپرسند که چرا. یکی از مشکلات این است که ما اساساً زندگی مهندسان را بیش از آنچه لازم است دشوار می کنیم. ما ابزارهایی برای بهینه‌سازی بهتر گردش کار و منابعی داریم که توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به صورت روزانه استفاده می‌کنند – که تجربه روزانه آنها را بهبود می‌بخشد و به کاهش خطر فرسودگی شغلی کمک می‌کند. با این حال، ممکن است فرصت‌هایی را برای انجام این پیشرفت‌ها از دست بدهیم، زیرا معیارهای مناسبی را در مورد نحوه کار تیم‌های مهندسی خود دنبال نمی‌کنیم یا به اندازه کافی درباره تجربه‌شان با آنها صحبت نمی‌کنیم.

مشکل دیگر این است که ما به توسعه دهندگان نرم افزار اجازه نمی دهیم تا در وظایف کامل تر شرکت کنند. گزارش 2019 State of DevOps نشان داد که توسعه‌دهندگان نرم‌افزار اغلب فقط 30 تا 40 درصد از زمان خود را صرف ایجاد ویژگی‌ها می‌کنند، در حالی که بیشتر وقت آن‌ها با تأخیر و کار مدیریت مصرف می‌شود. رفع این وظایف وقت گیر و کم پاداش می تواند منجر به پیشرفت شغلی و رضایت شغلی بیشتر شود.

ابزارهایی که به رهبران مهندسی این داده ها را رصد می کنند به طور گسترده در دسترس هستند و می توانند تجربه توسعه دهندگان را به شدت بهبود بخشند. اگر آنها را مهار کنیم، هر کسب و کار می تواند شروع به شناسایی دلایل ریشه ای منحصر به فرد خود برای نارضایتی توسعه دهندگان در محل کار کند.

نحوه بهبود تجربه توسعه دهنده: به آن فضا بدهید

دو چیز وجود دارد که رهبران مهندسی باید به آن توجه کنند: بهترین معیارها برای به دست آوردن بینش واقعی در مورد DX و نحوه استفاده از آن اطلاعات برای بهبود احساس توسعه دهندگان نرم افزار در کار.

تعداد فزاینده ای از شرکت ها برای اندازه گیری عملکرد توسعه نرم افزار به معیارهای DORA روی می آورند.

اینها شاخص های حیاتی هستند که اساساً چابکی و کیفیت را اندازه گیری می کنند. با این حال، آنها تصویر کامل را ارائه نمی دهند. در واقع، همان تیمی که چهار معیار کلیدی DORA را ایجاد کرد، یک قدم جلوتر رفت و سیستم متریک SPACE جامع‌تر را ایجاد کرد. اینها همه معیارهای DORA را در بر می گیرند، در حالی که به جنبه انسانی یا احساسی کار مهندسان نرم افزار (یا “رضایت و رفاه”) نیز نگاه می کنند.

در اینجا یک تفکیک از SPACE است:

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ZAT
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *