مفهوم پیل سوختی هیدروژنی هیوندای به آینده برند پرفورمنس N اشاره دارد •

زمان مطالعه: 3 دقیقه

فقط نگویید که از DeLorean الهام گرفته شده است

هیوندای روز پنجشنبه رونمایی کرد یک خودروی مفهومی هیبریدی پیل سوختی هیدروژنی به نام N Vision 74 که به گفته این شرکت، چشم انداز این برند فرعی را برای الکتریکی سازی نشان می دهد.

زیربرند هیوندای N، بازوی متمرکز بر عملکرد این خودروساز، از زمان تأسیس آن در سال 2015 در طیف وسیعی از خودروهای تولیدی از هیوندای Veloster N و Elantra N تا Kona N استفاده شده است.

نام تجاری N، نامی الهام گرفته از پیست اتومبیلرانی مشهور آلمان در نوربرگ رینگ و جایی که هیوندای این مدل ها را آزمایش می کند، برندهای عملکردی لوکس مانند BMW M، مرسدس AMG، آئودی RS و کادیلاک سری V را با برند N خود هدف قرار داده است.

N Vision 74 خطرات را افزایش می دهد. فقط نگویید که از DeLorean الهام گرفته شده است.

نگاهی دقیق تر به N Vision 74

زاویه جانبی هیوندای n 74

اعتبار تصویر: ابیگیل باست

هیوندای N Vision 74 را “آزمایشگاه نورد” می نامد – یک بستر آزمایشی برای محصولات آینده. اگرچه برخی از تاریخچه هیوندای پونی کوپه نیز در آنجا وجود دارد.

N Vision 74 ادای احترام به کانسپت هیوندای پونی کوپه از سال 1974 است که توسط طراح افسانه ای اتومبیل، جورجتو جوجارو، که همچنین دلوریان را طراحی کرده بود، ساخته شد. (DeLorean اولین خود را در سال 1981 پس از Pony Coupe انجام داد.) این جزئیاتی است که سانگ یوپ لی، مرکز طراحی جهانی هیوندای و معاون اجرایی شرکت هیوندای موتور به سرعت به آن اشاره کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بررسی Lucid Air Touring: برخی از رزروها

لی در طول کنفرانس مطبوعاتی گفت: «نگویید که آنها شبیه هم هستند، زیرا ما ابتدا این کار را انجام دادیم.

N Vision 74 دارای معماری هیبرید هیدروژنی و باتری الکتریکی منحصر به فرد است. زیربنای مفهوم N Vision 74 هم یک پشته پیل سوختی و هم یک بسته باتری قرار دارد. پشته پیل سوختی در جلو 85 کیلووات (حداکثر 95 کیلووات) تولید می کند، در حالی که باتری 62.4 کیلووات ساعتی در عقب قرار دارد.

سلول سوختی هیدروژن W برای شارژ باتری 62 کیلووات ساعتی، هیدروژن را به الکتریسیته تبدیل می کند. این خودرو همچنین دارای موتورهای مستقل نصب شده در عقب در هر چرخ است تا مجموع قدرت خروجی 500 کیلووات و نزدیک به 670 اسب بخار قدرت و 663 پوند فوت گشتاور تولید کند. هیوندای می‌گوید که این امکان را به مهندسان می‌دهد تا توزیع نیرو را بین چرخ‌های چپ و راست تنظیم کنند و N Vision 74 را به‌طور بهینه تنظیم کنند تا انواع مختلف مسیرها را کنترل کند.

مفهوم N Vision 74 دارای قابلیت شارژ دوگانه است. به لطف پلت فرم E-GMP معماری 800 ولتی، می توان آن را با هیدروژن پر کرد یا با DC شارژ کرد. هیوندای می گوید می تواند تا 372 مایل برد و حداکثر سرعت 155 مایل در ساعت داشته باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین پاور بانک باریک برای Galaxy Z Flip 5

البته سوال اینجاست که آیا این فناوری هیبریدی پیل سوختی هیدروژنی به خودروی تولیدی هم می رسد؟

هیوندای نمی گوید که آیا این نوع پیشرانه به تولید می رسد یا خیر. با این حال، لی سخنرانی خود را به پایان رساند و بیان کرد که “کانسپت N Vision 74 دارای DNA و طراحی غیرقابل انکاری هیوندای است که به عنوان قطب نما برای هدایت آینده ما عمل می کند.”

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/adF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *