مقایسه دوربین OnePlus 11 و Google Pixel 7: نزدیک‌تر از چیزی که فکر می‌کنید

زمان مطالعه: 12 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از مقایسه دوربین OnePlus 11 و Google Pixel 7: نزدیک‌تر از چیزی که فکر می‌کنید
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

هیچ چیز مانند گوشی هوشمند قلب یک عکاس نوظهور را به تپش نمی‌اندازد. ما این را می گوییم، زیرا محدوده پیکسل این شرکت در حال حاضر برای یک دقیقه داغ معیاری است که در صحنه عکاسی ی پیشی گرفته است. به عنوان مثال، Google Pixel 7 یکی از بهترین تلفن‌های دوربین عکاسی و فراموش کردن آن‌ها در حال حاضر است.

وان پلاس 11 در مقابل پیکسل 7

همانطور که گفته شد، مناظر به زودی ممکن است تغییر کند زیرا OnePlus اخیراً پرچمدار VFM خود را نیز معرفی کرد. البته ما در مورد OnePlus 11 صحبت می کنیم که از جمله موارد دیگر، یک آرایه دوربین جامد برای راه اندازی دارد.

بنابراین، اگر به دنبال یک جدید هستید و می‌خواهید ببینید کدام دستگاه روی عکس‌های بهتر کلیک می‌کند، خوش شانس هستید. ما مدتی را با تلفن ها گذرانده ایم و در اینجا نحوه عملکرد دوربین های آنها است.

مشخصات دوربین

قبل از هر چیز، اجازه دهید نگاهی دقیق تر به مشخصات دوربین دو رقیب خود بیندازیم. با شروع گوگل پیکسل 7، این دستگاه دارای سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.85 و FoV 84 درجه است. دوربین اصلی در کنار یک دوربین فوق عریض با FoV 114 درجه و دوربین سلفی 10.8 مگاپیکسلی کار می کند.

از سوی دیگر، OnePlus 11 با سنسور تصویربرداری 50 مگاپیکسلی سونی IMX890 عرضه می شود که در کنار سنسور Tele-Portrait 32MP و دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی کار می کند. برای عکس های سلفی، دستگاه از یک دوربین 16 مگاپیکسلی در جلو بهره می برد.

نور روز HDR

در حالی که مشخصات دوربین در دسترس نیست، بیایید نگاهی دقیق تر به برخی از تصاویر گرفته شده با تلفن ها در روز روشن بیندازیم. اکنون، قبل از هر چیز، باید بدانید که OnePlus 11 روی عکس‌ها با لحن گرم‌تری کلیک می‌کند. علاوه بر این، در حالی که گوشی روی تصاویر کمی واضح‌تر از Pixel 7 از کلمه Go کلیک می‌کند، می‌توانید با استفاده از حالت داخلی با وضوح بالا روی عکس‌های دقیق‌تر کلیک کنید.

با انجام این کار، گوشی هوشمند روی یک تصویر 50 مگاپیکسلی کلیک می کند که برای زمانی که روی مناظر کلیک می کنید ایده آل است.

پیکسل 7 همچنین با یک سنسور 50 مگاپیکسلی عرضه می‌شود اما فقط به کاربران اجازه می‌دهد تا روی تصاویر پیکسل‌بندی شده کلیک کنند. در نتیجه، برای هدف این مقاله، عکس‌هایی با پیکسل‌بندی از این دو گوشی گرفته‌ایم.

اکنون، همانطور که قبلاً گفته شد، عکس‌های تلفن‌ها دارای اختلاف دمای رنگی فاحشی هستند. به عنوان مثال، اگر به عکس ضمیمه شده در بالا نگاه کنید، متوجه خواهید شد که خروجی OnePlus به نفع رنگ‌های گرم‌تر تغییر می‌کند. به عنوان مثال، علامت آتش قرمز، در عکس بسیار پر جنب و جوش به نظر می رسد.

در عین حال، گوشی هوشمند اطلاعات را از سایه ها نیز بهتر بیرون می آورد. در مقابل، پیکسل 7 تمایل دارد سایه ها را تیره کند تا صحنه را دراماتیک تر کند.

اگر روی سدان خاکستری به سمت پشت علامت آتش زوم کنید، همین امر مشهود است. در اینجا، متوجه خواهید شد که دو لاستیک جلو واضح تر به نظر می رسند و جزئیات بیشتری را در عکس OnePlus ارائه می دهند.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که تنظیم هاسلبلاد OnePlus تمایل دارد شاخ و برگ ها را زرد کند که ایده آل نیست. به عنوان مثال، درختی که در پشت ساختمان قرار دارد، دارای رنگ زردی است که دست کم عجیب به نظر می رسد.

همین امر در این عکس نمونه بعدی نیز مشهود است. در اینجا، OnePlus 11 یک بار دیگر روی یک عکس گرم‌تر کلیک کرده است که اگر به گلدان‌های قرمزتر از معمول نگاه کنید، مشخص است. علاوه بر این، چمن در عکس زرد نیز به نظر می رسد.

نکته مثبت این است که وضوح گوشه تصویر کمی بهتر از آن چیزی است که با پیکسل 7 دریافت می کنید. در واقع، با برش 100 درصدی، واحدهای AC که در سمت راست ساختمان قرار دارند، در ترکیب بندی OnePlus 11 کمی واضح تر به نظر می رسند. .

به طور مشابه، در این عکس مقایسه بعدی، مشاهده خواهید کرد که OnePlus 11 یک بار دیگر رنگ ها را تقویت کرده است. اگر به چراغ‌های عقب خودروی هاچ‌بک که اکنون از بین رفته نزدیک ساختمان پارک شده‌اند، یا به رنگ برگ‌ها نگاه کنید، همین امر مشهود است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین لوازم جانبی برای Steam Deck برای بهبود تجربه بازی شما

اما با نگاهی نزدیک تر، ترکیب OnePlus 11 واضح تر و دقیق تر است. در واقع، با برش ۱۰۰ درصدی، می‌توانید به وضوح در عکس وان پلاس، ژنراتور سبز رنگ به سمت پشت را تشخیص دهید.

از سوی دیگر، عکس‌های پیکسل طعمه دست ساخته‌های عجیب و غریب شده است. به طور خلاصه، پیکسل 7 عکس های دقیق تری از رنگ می گیرد، در حالی که وان پلاس 11 عکس های دقیق تری را به ترکیب می آورد.

نمای نزدیک

هنگام کلیک کردن روی نمای نزدیک با تلفن‌ها نیز، منظره بدون تغییر باقی می‌ماند. برای این منظور، متوجه خواهید شد که در حالی که هر دو گوشی روی عکس‌های با جزئیات زیاد کلیک می‌کنند، OnePlus 11 تمایل دارد تا رنگ‌ها را کمی جذاب‌تر کند. همین امر در عکس گل پرتقال نیز مشهود است که از لنز OnePlus به‌طور خاص به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، در یک محصول 100 درصدی، متوجه خواهید شد که گلبرگ‌های گل ظاهراً در یکدیگر ادغام می‌شوند. از سوی دیگر، خروجی پیکسل 7 رنگ نارنجی تند را به خوبی نمایان کرده است و ترکیب بندی فاقد هرگونه لکه رنگی است.

همین موضوع در مورد عکس بعدی گل سرخ نیز صدق می کند. در اینجا، گلبرگ‌ها در عکس Pixel متمایز و ساختار یافته به نظر می‌رسند، در حالی که پردازش فوق‌العاده OnePlus بر روی برخی جزئیات دقیق‌تر دیده می‌شود. ما را اشتباه نگیرید – هر دو تصویر به یک اندازه دلپذیر به نظر می رسند و فید IG شما را به خوبی نمایش می دهند. همانطور که گفته شد، پیکسل پیکس ترکیب پیکسل را در اینجا کمی بهتر خواهد یافت.

فوق عریض

OnePlus 11 تا آنجایی که به تصاویر فوق عریض مربوط می شود، حاشیه کمی دارد. ما این را می گوییم، زیرا دستگاه می تواند روی تصاویر 48 مگاپیکسلی UW کلیک کند که وضوح بهتری را در برش نزدیک تر ارائه می دهند. گفتنی است، اگر می‌خواهید خود را به نمونه‌های پیکسل‌بند محدود کنید، می‌توانید یکی یا دیگری را انتخاب کنید.

به عنوان مثال، در نمونه عکس پیوست شده در بالا، هر دو گوشی جزئیات قابل ستایشی را در اطراف مرکز قاب به تصویر کشیده اند. تصاویر نیز حاشیه‌های قابل توجهی را نشان نمی‌دهند و عکس‌ها دارای جزئیات زیادی در اطراف لبه‌های ترکیب هستند. در هر صورت، عکس OnePlus دارای رنگ های واضح تر و FoV کمی بزرگتر است. به عبارت دیگر، می توانید صحنه بیشتری را در اسنپ OnePlus 11 مشاهده کنید.

موضوع انسانی

هر دو گوشی روی عکس های زرق و برق دار سوژه های انسانی نیز کلیک می کنند. گفته می شود، هر دستگاه طعم خاص خود را به اسنپ ها معرفی می کند تا آنها را بسیار بیشتر متمایز کند.

به عنوان مثال، OnePlus 11 تمایل دارد تا چهره سوژه را روشن کند. همچنین روی عکس‌هایی با رنگ‌های کمی گرم‌تر کلیک می‌کند، بنابراین متوجه خواهید شد که اشیاء در حاشیه تمایل به رنگ‌های غنی و پر جنب و جوش دارند.

از سوی دیگر، پیکسل 7 روی عکس‌ها با رنگ‌های کمی سردتر کلیک می‌کند. این گوشی هوشمند همچنین ساختار مشخصی را در اطراف صورت سوژه اضافه می‌کند تا آن‌ها را بیشتر کند. علاوه بر این، ما دوست داشتیم که چگونه گوشی هوشمند در محیط‌های به ویژه روشن عکس می‌گیرد.

برای این منظور، اگر به نمونه دوربین پیوست شده در بالا نگاه کنید، متوجه خواهید شد که هر دو عکس جزئیات فوق العاده ای را در اطراف صورت سوژه ارائه می دهند. گفته می‌شود، اشعه‌های خورشیدی که روی سوژه می‌افتند، در عکس‌های Pixel کمی بهتر در معرض دید قرار گرفته‌اند.

در مورد OnePlus، گوشه سمت راست بالای صورت سوژه، برش هایلایت جزئی را نشان می دهد. همچنین متوجه خواهید شد که برگ های پس زمینه در عکس OnePlus ویرایش شده ظاهر می شوند. با این حال، صحنه طبیعی بودن خود را در شات پیکسل حفظ می کند.

به طور مشابه، در عکس ضمیمه شده در بالا، متوجه خواهید شد که عکس از OnePlus 11 نیز مقداری روشن شدن لنز را نشان می دهد. در حالی که عکس کمی واضح تر از عکس پیکسل 7 است، اما بدتر به نظر می رسد – حداقل در ارزش اسمی.

گفته می شود، در شرایط نوری ایده آل، خروجی تلفن ها گردن و گردن است. اکنون، مطمئناً، تصویر OnePlus کمی روشن‌تر است. علاوه بر این، همانطور که از رنگ های هودی سوژه مشهود است، گوشی هوشمند رنگ ها را نیز کمی برجسته کرده است. به این ترتیب، متوجه خواهید شد که بافته های هودی به طرز عجیبی سرحال و درخشان به نظر می رسند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  شرکت شیرخشک نوزاد بابی 70 میلیون دلار برای خرید Nature's One دریافت می کند

سلفی

Google Pixel 7 دارای لبه هایی در مقابل OnePlus 11 در بخش سلفی است. اکنون، هر دو گوشی بر روی عکس‌های با جزئیات یکسان زیر نور خورشید از دوربین جلو کلیک می‌کنند. در واقع، در عکس ضمیمه شده در زیر، متوجه خواهید شد که هر دو گوشی به خوبی لک های صورت سوژه را ثبت کرده اند.

در هر صورت، عکس OnePlus 11 کمی زیبا شده و لب های سوژه در عکس صورتی به نظر می رسد. علاوه بر این، لکه های سفید در اطراف گونه ها و بینی سوژه نیز وجود دارد. به غیر از آن، عکس‌ها در یک سطح ثابت هستند.

همین امر در مورد تصاویر پرتره نیز صدق می کند، توجه داشته باشید. در واقع، از اثربخشی افکت تاری گرفته تا وضوح و جزئیات در تصاویر، برای یافتن تفاوت در عکس‌ها به سختی فشار می‌آورید.

با این اوصاف، وقتی سعی می‌کنید روی عکس‌ها در مقابل منبع نور کلیک کنید، مناظر برای OnePlus بدتر می‌شود. برای این منظور، گوشی هوشمند تلاش می کند تا صحنه را به درستی نشان دهد و اغلب رنگ پوست سوژه را نیز به طور آشکار زیبا می کنید. علاوه بر این، بر خلاف پیکسل 7، وان پلاس 11 تنها می تواند کلیپ های 1080p را از دوربین جلو ضبط کند.

از سوی دیگر، پیشنهاد گوگل می‌تواند تا رزولوشن 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند که عالی است. تمام گفته‌ها و انجام‌ها، Pixel 7 بهترین انتخاب ما برای علاقه‌مندان به سلفی خواهد بود.

تله فوتو 2x

برخلاف تصور رایج، گوگل پیکسل 7 در واقع می‌تواند روی عکس‌های تله‌فوتوی ستاره‌ای نیز کلیک کند. در واقع، این گوشی هوشمند برش سنسور اصلی خود را می گیرد تا عکسی را به نمایش بگذارد که با آنچه که اگر از یک لنز اختصاصی 2x Tele استفاده می کردید، همتراز باشد. از طرف دیگر، OnePlus 11 با یک سنسور Tele اختصاصی عرضه می شود که همچنین می تواند روی عکس ها با زوم 2 برابری کلیک کند.

جای تعجب نیست که هر دو دستگاه روی عکس های تحسین برانگیز با 2 برابر کلیک می کنند. اکنون، OnePlus 11 ضربه کمی واضح‌تر را واژگون می‌کند، که در عکس گل قهوه‌ای که در بالا به آن متصل شده است، مشهود است.

در اینجا، گلبرگ های گل در عکس OnePlus ساختارمندتر به نظر می رسند. علاوه بر این، ما متوجه شدیم که OnePlus 11 می تواند بسیار سریعتر به سوژه متصل شود.

همانطور که ممکن است، دستگاه تمایل به لکه های رنگی به خصوص روشن نیز دارد. همین موضوع از این عکس از گل زرد که در آن، گلبرگ ها در عکس OnePlus ظاهراً به یکدیگر ادغام می شوند، مشهود است. مطمئن باشید، اگر می‌خواهید روی عکس‌های زوم شده کلیک کنید، می‌توانید با هر یک از این دو تلفن همراه باشید.

نور کم با حالت شب

OnePlus 11 در سناریوهای کم نور پیشتاز است. برای این منظور، گوشی هوشمند پس از غروب خورشید، عکس‌های پر از جزئیات بیشتری را با لنزهای کمتر روشن کرد. به عنوان مثال، اگر به عکس پیوست شده در زیر نگاه کنید، متوجه خواهید شد که پیشنهاد OnePlus نور ساطع شده از لامپ ها را بسیار بهتر حل کرده است.

به طور مشابه، در این نمونه عکس بعدی، می توانید بگویید که صحنه روشن تر به نظر می رسد و دید بهتری را در عکس OnePlus ارائه می دهد. علاوه بر این، گوشی یک بار دیگر نور ساطع شده از لامپ ها را بهتر حل کرده است.

بازی شاتر

OnePlus بازی A خود را با OnePlus 11 عرضه می کند. ما را اشتباه نگیرید، این گوشی هنوز راه هایی در پیش دارد. در واقع، ما علم رنگ پیکسل 7 را خیلی بیشتر ترجیح دادیم.

با این حال، OnePlus 11 تعدادی از چیزها را نیز به درستی دریافت می کند. برای نمونه، دستگاه در سناریوهای کم نور روی تصاویر با اطلاعات بیشتر کلیک می کند. علاوه بر این، دوربین اصلی گوشی هوشمند فوکوس سریع دارد و در اکثر مواقع نیز عکسی زیبا می گیرد.

این گوشی هوشمند در کلیک کردن بر روی تصاویر تله فوتو با کیفیت بسیار ماهر است. به این ترتیب، در حالی که پیشنهاد گوگل همچنان انتخاب ماست، OnePlus 11 تنها چند به‌روزرسانی با سقوط پیکسل 7 فاصله دارد.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/QUczUA
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *