ممکن است اپل بیشتر از آنچه فکر می کردیم اطلاعات مربوط به ما را ردیابی کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

علیرغم وعده‌های قبلی برای محافظت از اطلاعات شخصی و فشارهای عظیم حریم خصوصی از جمله کمپین‌های تبلیغاتی، به نظر می‌رسد که نه تنها اطلاعاتی را درباره شما جمع‌آوری می‌کند، بلکه می‌توان از این اطلاعات برای شناسایی شما استفاده کرد.

پیش از این، در نوامبر 2022، شرکت نرم‌افزار Mysk در اقدام به انتشار آنچه «نگرانی حفظ حریم خصوصی» برای میلیون‌ها کاربر آیفون و مک نامید، پس از اینکه دریافت داده‌های مختلف، از وضوح صفحه تا اتصال به شبکه، از کاربرانی که در حال مرور برنامه بودند، بسته‌بندی شده بود، منتشر کرد. ذخیره و برای اپل ارسال می شود.

اکنون، Mysk دریافته است که DSID کاربران در فرآیند جمع‌آوری داده‌ها با اپل به اشتراک گذاشته می‌شود، که شامل یک شماره شناسه غیرقابل تغییر است که مستقیماً به حساب شما مربوط می‌شود.

نگرانی های حریم خصوصی اپل

از آنجایی که اپل همچنین داده‌هایی را روی ID شما – حسابی که برای راه‌اندازی محصولات شما استفاده می‌شود – نگه می‌دارد، آزمایش‌های Mysk نشان می‌دهد که داده‌هایی مانند نام کامل، تاریخ تولد و حتی اطلاعات تماس شما، همگی به شرکت سازنده آیفون شما ارائه می‌شوند.

این شرکت نرم افزاری در توییتر توضیح داد: «داده های تحلیلی که اپ استور برای اپل ارسال می کند همیشه حاوی شناسه ای به نام «dsId» است. ما مطمئن نبودیم که آیا این همان DSID است، شناسه ای که به طور منحصر به فرد یک حساب iCloud را شناسایی می کند. ما تأیید می کنیم که آنها همان شناسه هستند.”

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بهترین برنامه های شکرگزاری برای iPhone و iPad در سال 2022

به گفته Mysk، این اتفاق می افتد چه به اپل اجازه بدهید یا نه (که می تواند در تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت > تجزیه و تحلیل و بهبودها بررسی شود)، علیرغم ادعای شرکت در پنجره ابزارهای حریم خصوصی مبنی بر اینکه “شما همچنین می توانید اشتراک گذاری را غیرفعال کنید. از تجزیه و تحلیل دستگاه به طور کلی.”

خط‌مشی رازداری اپل بیان می‌کند که «هیچ یک از اطلاعات جمع‌آوری‌شده شما را شناسایی نکرده است» و «داده‌های شخصی یا اصلاً ثبت نشده‌اند، مشمول تکنیک‌های حفظ حریم خصوصی مانند حریم خصوصی متفاوت هستند، یا از هر گزارشی قبل از ارسال به سیب.”

TechRadar Pro اوایل این ماه در مورد گزارش هایی مبنی بر اینکه اپل استور اطلاعاتی را برای مشتریان ناشناخته جمع آوری کرده است، با اپل تماس گرفت، اما ما هنوز نظری دریافت نکرده ایم.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/gsrtJn
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *