نتایج همکاری در آزمایش ادرار جدید برای تشخیص سرطان مثانه

زمان مطالعه: 2 دقیقه

همکاری بین محققان دانشگاه بیرمنگام و شرکت تشخیص و غربالگری سرطان بیوپسی مایع Nonacus منجر به آزمایشی برای تشخیص غیرتهاجمی سرطان مثانه شده است که در نشست سالانه انجمن اروپایی اورولوژی راه اندازی شده است.

آزمایش مولکولی مبتنی بر ادرار که مثانه GALEAS نام دارد، می تواند به سرعت و با دقت سرطان مثانه را تشخیص دهد و تشخیص را ساده کند و نیاز به سیستوسکوپی های تهاجمی را کاهش دهد.

این دستگاه از فناوری بیوپسی مایع بسیار حساس توسعه یافته توسط Nonacus در ارتباط با پانل بیومارکرهای توسعه یافته توسط پروفسور ریک برایان و دکتر داگلاس وارد از مرکز تحقیقات سرطان مثانه دانشگاه استفاده می کند تا با یافتن DNA از سلول های تومور موجود در سرطان مثانه، وجود سرطان مثانه را تشخیص دهد. ادرار

محققان تایید کردند که پانل نشانگر زیستی در بیش از 600 نمونه بیمار از سه گروه بالینی بریتانیا وجود دارد، و تجزیه و تحلیل‌ها عملکرد آزمایش را تایید کرده‌اند که دقت تشخیصی بالایی (حساسیت 90%، ویژگی بیش از 85%) را در تمام سطوح و مراحل مثانه نشان می‌دهد. سرطان.

پروفسور ریک برایان گفت: “از سال 2009، داگ وارد و من روی استراتژی های مختلفی برای تشخیص دقیق و مطمئن سرطان مثانه از نمونه ادرار کار کرده ایم. رویکردهای ژنومی مبتنی بر DNA که در هشت سال گذشته با بودجه در حال توسعه بوده ایم. از Cancer Research UK و پشتیبانی و تخصص Nonacus، به ما این امکان را داده است که با آزمایشی که به نظر می رسد با سیستوسکوپی رقیب با توجه به حساسیت و ویژگی تشخیص سرطان مثانه در بیماران تحت بررسی برای هماچوری است، این کار را انجام دهیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Quordle today - نکات و پاسخ‌ها برای یکشنبه، 16 ژوئیه (بازی شماره 538)

“داده های منتشر نشده ما همچنین نشان می دهد که می توان از همان پانل جهش و پلت فرم Nonacus برای شناسایی DNA تومور در گردش استفاده کرد، بنابراین این امکان هیجان انگیز را افزایش می دهد که یک رویکرد واحد می تواند در سراسر مسیر بیمار استفاده شود.”

این آزمایش پتانسیل این را دارد که در کل مسیر بیمار مبتلا به سرطان مثانه کار کند، اتکا به سیستوسکوپی تهاجمی و تصویربرداری گران قیمت برای نظارت بر سرطان مثانه غیر تهاجمی عضلانی و حداقل نظارت بر بیماری باقیمانده و همچنین تریاژ برای هماچوری (خون در ادرار) را کاهش می‌دهد. .

کریس سیل، مدیر عامل Nonacus، گفت: “ما برای راه اندازی GALEAS Bladder بسیار هیجان زده هستیم. ما در تلاش هستیم تا مجموعه‌ای از ابزارهای غیرتهاجمی معنی‌دار ایجاد کنیم که می‌توانند تأثیر واقعی بر تشخیص و درمان بیماران مشکوک به سرطان داشته باشند. مثانه GALEAS اولین مورد در این خط لوله است که به بهبود زندگی بیماران و کاهش بار سیستوسکوپی در کلینیک‌های کشیده کمک می‌کند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/OIj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *