نتفلیکس قدرت ماندگاری خود را با سرکوب جهانی رمز عبور آزمایش می کند

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم قدرت ماندگاری خود را با سرکوب جهانی رمز عبور آزمایش می کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

نتفلیکس در نقطه عطفی قرار دارد که این شرکت به زودی متوجه خواهد شد که آیا برندش همچنان قدرت ماندگاری و توانایی تسلط بر بازار استریم امروزی را دارد یا خیر، با توجه به انتخاب فراوانی که برای مصرف کنندگان در دسترس است. روز سه شنبه، نتفلیکس برنامه خود را برای اعمال محدودیت های اشتراک گذاری رمز عبور برای مخاطبان جهانی، از جمله ایالات متحده، سال ها پس از تشویق این عمل به عنوان وسیله ای برای معرفی سرویس خود به طیف وسیع تری از مصرف کنندگان، اعلام کرد. با این حال، این روزها، نت‌فلیکس، موچ‌ها را سودهای از دست رفته می‌بیند و تخمین می‌زند که ۱۰۰ میلیون خانوار در سراسر جهان حساب‌های کاربری خود را به اشتراک می‌گذارند که ۳۰ میلیون آن در ایالات متحده و کانادا هستند.

تا حدودی، واکنش مصرف کنندگان به سرکوب به تغییر کامل موقعیت نتفلیکس در زمینه اشتراک گذاری رمز عبور مربوط می شود. زمانی بود که این شرکت معتقد بود افرادی که از رمز عبور مشترک بهره می‌برند، در نهایت به عضویت نتفلیکس تبدیل می‌شوند – اما همیشه صحت آن ثابت نشده است.

در سال 2016، رید هستینگز، مدیر عامل وقت نتفلیکس به خبرنگاران گفت که این شرکت از زمانی که مردم نتفلیکس را با خانواده و دوستان خود به اشتراک می‌گذارند، دوست دارد و آن را «مثبتی» می‌نامد.

او گفت: “ما عاشق افرادی هستیم که نتفلیکس را به اشتراک می گذارند، چه دو نفر روی یک مبل باشند و چه 10 نفر روی یک کاناپه.” هاستینگز همچنین عضویت در نتفلیکس را تنها یک نقطه عطف به بلوغ برای بزرگسالان جوان تشبیه کرد و افزود: «همانطور که بچه‌ها به زندگی خود ادامه می‌دهند، دوست دارند کنترل زندگی خود را داشته باشند و از آنجایی که درآمد دارند، ما آنها را جداگانه می‌بینیم. اشتراک در. واقعاً مشکلی نبوده است.»

سال بعد، حتی نتفلیکس توییت کرد، “عشق به اشتراک گذاری رمز عبور است” – پستی که مردم اخیرا برای شکایت از قوانین جدید اشتراک گذاری رمز عبور پیدا کرده اند.

دیدگاه نتفلیکس در مورد اشتراک گذاری رمز عبور تا حدی به دلیل افزایش رقابت در بازار پخش تغییر کرده است. در جایی که نتفلیکس زمانی سرویس پیشرو برای بند ناف بود، امروزه مصرف کنندگان طیف وسیعی از خدمات را برای انتخاب دارند، از جمله خدماتی که دارای کاتالوگ IP قابل توجهی هستند، مانند Disney+. کسانی که دسترسی به تلویزیون زنده را ارائه می دهند، مانند Hulu. و آنهایی که نمایش های ضروری را تماشا می کنند، مانند HBO Max، که به تازگی به مکس تغییر نام داده اند. دومی از احساسات فرهنگ پاپ مانند « تاج و تخت»، قبلا و اکنون، «جانشینی» بهره برده است تا بینندگانش را معتاد نگه دارد.

بعلاوه، خدمات عمده دیگری نیز وجود دارد که برای مخاطبان استریم ارائه می شود، مانند Peacock NBCU (اکنون همراه با تلویزیون جدید Comcast NOW) یا Paramount+ (که به زودی با Showtime ادغام می شود). و پخش‌کننده‌های رایگان مانند Xumo، The Roku Channel، Amazon Freevee، Pluto و دیگران برای کسانی که حساسیت قیمتی دارند وجود دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  جمع بندی TC+: مربیگری از 5 VC، گزینه های تامین مالی بنیانگذار سیاه پوست، 3 گروه فین تک

مهمتر از آن، نسلی از جوانان وجود دارند که دیگر به اندازه والدین خود وقت صرف تماشای تلویزیون نمی کنند و ترجیح می دهند به جای آن در سایر برنامه های سرگرمی مانند یوتیوب و پیمایش کنند. در سطح جهانی، یک مطالعه در مورد استفاده از برنامه کودکان و نوجوانان نشان داد که کودکان و نوجوانان 4 تا 18 ساله به طور متوسط ​​67 دقیقه یوتیوب در روز تماشا می کنند، در حالی که فقط 48 دقیقه از Netflix استفاده می کنند. بر اساس این گزارش، TikTok حتی زمان بیشتری را با میانگین 107 دقیقه در روز به دست آورده بود.

وقتی محتوای رایگان ایجاد شده توسط دنیایی از تولیدکنندگان محتوای عمدتاً بدون دستمزد، قانع‌کننده‌تر از نمایش‌ها و فیلم‌هایی با فیلمنامه، خوش‌ساخت و فیلم‌هایی است که میلیون‌ها دلار برای تولید آن نیاز دارند، نتفلیکس تنها پخش‌کننده‌ای نیست که احتمالاً در اینجا مشکل دارد. جای تعجب نیست که به دنبال دلارهای از دست رفته است.

علی‌رغم این نگرانی‌های رقابتی، نتفلیکس در طول سال‌ها با موفقیت‌های اخیر مانند «بازی ماهی مرکب»، «چهارشنبه»، «چیزهای عجیب و غریب»، «بریجرتون»، «تاج»، «امیلی در پاریس» توانسته است انگشت خود را روی نبض خود نگه دارد. و «عشق کور است»، که همگی به سنگ محک فرهنگی تبدیل شده اند. با این حال، این شرکت سال گذشته، در میان کاهش تعداد مشترکان، اعتراف کرد که باید سریال‌ها و فیلم‌های بیشتری بسازد که مصرف‌کنندگان آن را دوست داشته باشند و بیشتر بازدیدکنندگان را منتشر کنند.

خطر دیگر برای نتفلیکس این است که ترکیب کاتالوگ آن تغییر کرده است. یکی از چیزهایی که در گذشته نتفلیکس را به یک واجب تبدیل کرده بود، گستردگی محتوای ارائه شده آن، از جمله کرایه کاتالوگ برگشتی و فیلم های محبوب بود. این در سال‌های اخیر متضرر شده است زیرا صاحبان حقوق بهترین نمایش‌ها و فیلم‌های خود را به منظور تقویت خدمات خود کنار می‌کشند. علاوه بر از دست دادن IP کلیدی، مانند نمایش‌های مارول دیزنی، که نتفلیکس آن‌ها را پس از منعقد شدن قراردادش با دیزنی لغو کرد، همچنین محتوای قدیمی‌تر و زیر رادار را که مردم اغلب برای آن از نتفلیکس استفاده می‌کردند، از دست داد – مانند تلویزیون راحتی و تماشای پس‌زمینه.

همانطور که مشخص است، بسیاری از کاربران نتفلیکس به طور منظم برنامه های کلاسیک مانند “The Office” یا “Friends” را در زمان توقف خود پخش می کردند.

برای مثال، «دفتر» پربیننده‌ترین نمایش در نتفلیکس بود، اما در سال 2021 از NBCU خارج شد. «دوستان» در سال 2020 به برادران وارنر رفت. در سال 2021، اما خارج از یک شروع متوسط ​​در 10 برتر در هنگام راه اندازی، به سرعت از لیست خارج شد و هنوز برنگشته است.

زمان سرکوب برای نتفلیکس نیز یک شرط مخاطره آمیز است، زیرا عدم قطعیت اقتصادی و تعدیل مجدد پس از کووید منجر به قیمت های بالای غذا، بنزین و اجاره شده است که باعث می شود مصرف کنندگان با دقت بیشتری کیف پول خود را تماشا کنند – و اشتراک های غیرضروری را تخلیه کنند. همانطور که وال استریت ژورنال در ماه آوریل گزارش داد. این گزارش با استناد به داده‌های آنتن می‌گوید لغو خدمات استریم پریمیوم در ایالات متحده، از جمله نتفلیکس و هولو، در سال 2022 نسبت به سال قبل 49 درصد افزایش داشته است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین مبدل فایل آنلاین رایگان برای مک در سال 2023

نتفلیکس به سرمایه گذاران این اطمینان را داده است که لغوهایی که در نتیجه سرکوب رمز عبور آن ایجاد می شود، یک شکست موقت خواهد بود. اما هنوز این نظریه را در ایالات متحده آزمایش نکرده است

گرگ پیترز، مدیرعامل نتفلیکس در طول درآمدهای سه ماهه اول خود گفت که نتایج سرکوب در اولین بازارهای آزمایشی بسیار شبیه واکنش مشترکان به افزایش قیمت است. در این بررسی مشخص شد که برخی از موش‌ها برای حساب‌های خود ثبت‌نام می‌کنند یا افراد برای اعضای اضافی پول می‌پردازند – مانند والدین، شاید که از فرزندان بزرگسال خود که خارج از خانه زندگی می‌کنند حمایت می‌کنند.

تا چه حد این استراتژی در ایالات متحده و سایر بازارها موفق خواهد بود باید دید. نتفلیکس برآوردهای وال استریت در مورد اضافه شدن مشترکین در سه ماهه اول را با افزایش خالص 1.75 میلیونی (افزایش 5 درصدی نسبت به سال گذشته)، در مقابل پیش بینی 3 میلیون تحلیلگر، از دست داد.

همانطور که نتفلیکس سرکوب به اشتراک گذاری رمز عبور خود را در ایالات متحده و سایر بازارها آغاز می کند، بسیاری از مصرف کنندگان نگران جزئیات پیاده سازی هستند. این چگونه افرادی را که مثلاً برای امرار معاش سفر می کنند جریمه می کند؟ یا کسانی که اغلب به تعطیلات و دیگر سفرهای دور از خانه می روند؟ در مورد کسانی که خانه دوم دارند، مانند یک خانه ساحلی، که مرتباً در آن رفت و آمد می کنند، چطور؟ چرا نمی توان بچه های دانشگاه را فقط به عنوان یک صفحه نمایش حساب کرد، نه یک موچر؟

نتفلیکس اطلاعات محدودی در مورد نحوه واکنش خود به این حکاکی‌ها ارائه کرده است و تنها اشاره کرده است که افرادی که سفر می‌کنند در هنگام سفر با دستگاهی از خانواده خود مشکلی در دسترسی به خدمات آن نخواهند داشت. در مواقع دیگر، ممکن است کاربران را وادار کند که سفر خود را تأیید کنند – سیستمی که توسط مصرف کنندگان به عنوان یک تحمیل غیرضروری مورد انتقاد قرار گرفت – به ویژه برای یک سرویس پولی که در آن چیزهایی مانند ورزش های منطقه ای – که باید به موقعیت جغرافیایی مرتبط باشند – نیستند. در حال ارائه

اگرچه نتفلیکس هیچ دلیلی برای سخت‌تر کردن کار برای کاربران در ارائه خدمات خود ندارد، اما ترس از این چالش‌ها بر ذهن مصرف‌کنندگان سنگینی می‌کند – و شاید کیف پول‌هایشان نیز.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/aRL
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *