نحوه ادغام رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی

زمان مطالعه: 7 دقیقه

صاحبان مشاغل دائماً به دنبال راه‌های نوآورانه برای تعامل مؤثر با مخاطبان هدف خود و تبدیل آنها به مشتری هستند. بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی دو کانال بازاریابی قدرتمندی هستند که می توانند به شما در رسیدن به این اهداف کمک کنند.

در حالی که هر دو کانال نقاط قوت و ضعف خود را دارند، ترکیب آنها می تواند یک اثر هم افزایی ایجاد کند که می تواند به شما کمک کند به اهداف بازاریابی خود کارآمدتر و موثرتر برسید.

در این مقاله، مزایای ترکیب رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی، بهترین روش ها و نکات عملی در مورد نحوه شروع را بررسی خواهیم کرد.

به منظور تعیین یک استراتژی بازاریابی، ابتدا باید آن را به خوبی درک کنید – اینکه چه چیزی است و هدف آن چیست.

بنابراین، بیایید قبل از ادامه، نگاهی اجمالی به مزایای یکپارچه سازی ایمیل و ابزارهای بازاریابی رسانه های اجتماعی بیندازیم.

تلاش های بازاریابی خود را دو برابر کنید:

بیشتر شرکت‌ها تلاش‌های بازاریابی خود را به کمپین‌های ایمیلی محدود می‌کنند و کانال‌های دیگری را که می‌توانند درآمد ایجاد کنند را از دست می‌دهند. دعوت از گیرنده ایمیل برای به اشتراک گذاشتن صفحه فرود با دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی خود یکی از این تاکتیک ها است.

با ترکیب بازاریابی رسانه های اجتماعی با بازاریابی ایمیلی، می توانید نرخ تبدیل، فروش و به اشتراک گذاری محتوا را به حداکثر برسانید.

تعداد مشترکین خود را افزایش دهید:

اگر در جذب مشترکین جدید به لیست ایمیل خود مشکل دارید، ممکن است یک کمپین ترکیبی ایمیل و رسانه های اجتماعی چیزی باشد که به آن نیاز دارید.

این یک گزینه عالی برای ردیابی گسترش در همه کانال ها است. مردم را از خبرنامه ها و سایر محتوای شما در رسانه های اجتماعی مطلع کنید و آنها را تشویق کنید تا ثبت نام کنند. به همین ترتیب، گنجاندن نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی در داخل ایمیل‌هایتان، جستجو، لایک کردن، و دنبال کردن کسب‌وکار شما را برای گیرندگان آسان می‌کند.

یک منبع رسانه اضافه شده برای مخاطبان شما:

حامیان و مشتریان وفادار برند شما سبک های زندگی، ترجیحات یا حتی در مناطق زمانی مختلف زندگی می کنند. در حالی که برخی از افراد ممکن است زمان بیشتری را به رسانه های اجتماعی اختصاص دهند، برخی دیگر ممکن است اولویت را به بررسی منظم حساب های ایمیل خود داشته باشند.

ادغام ایمیل و بازاریابی رسانه های اجتماعی به مخاطبان شما گزینه های بیشتری می دهد. آنها راحت ترین روش تعامل با شما را انتخاب می کنند که برای هر دوی شما خوب است.

تجربه شخصی تر:

به دست آوردن بینش در مورد مخاطبان می تواند تجربه کلی آنها را با نام تجاری شما بسیار افزایش دهد و در نهایت احتمال تبدیل آنها را افزایش دهد. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی داده‌های زیادی را ارائه می‌دهند که می‌توان از آنها برای درک علایق و ترجیحات مخاطبان استفاده کرد.

با داشتن این دانش، می‌توانید کمپین‌های ایمیلی خود را متناسب با آن تنظیم کنید

  • برآوردن نیازها و خواسته های خاص آنها،
  • ارائه محتوای شخصی،
  • پاداش، و
  • پیشنهادات انحصاری که در سطح عمیق تری با آنها طنین انداز می شود.

با استفاده از داده های رسانه های اجتماعی، می توانید وفاداری و تعامل مشترکین خود را با نام تجاری خود افزایش دهید.

دسترسی خود را تقویت کنید:

هرچی بیشتر بهتر! اگر در کانال های رسانه ای متعددی فعال هستید، ممکن است به افراد بیشتری دسترسی داشته باشید و آنها را در مورد آخرین پروژه ها، تبلیغات و پیشنهادات خود به روز نگه دارید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  تلویزیون OLED جدید سامسونگ دارای محدودیت HDMI عجیبی است که گیمرهای رایانه شخصی آن را دوست ندارند

ترکیبی از بازاریابی ایمیلی و بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا به مشتریان بیشتری دسترسی داشته باشید و سرنخ های بیشتری ایجاد کنید.

آیا می دانستید که هر روز بیش از 306.4 میلیارد ایمیل در سراسر جهان ارسال می شود، در حالی که کاربر اینترنت به طور متوسط ​​2 تا 4 ساعت را در رسانه های اجتماعی می گذراند؟ با چنین حجم بالایی از ارتباطات، استفاده از ایمیل و بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مرتبط ماندن و تعامل با مخاطبان ضروری است.

تصور کنید ایمیلی از یک شرکت دریافت کرده اید و تصمیم می گیرید آنها را در رسانه های اجتماعی بررسی کنید، اما متوجه می شوید که حضور آن وجود ندارد یا غیرفعال است. این سناریو اهمیت ادغام رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی را برای به حداکثر رساندن تلاش های بازاریابی شما برجسته می کند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که با مشتریان بالقوه ای که ممکن است از برند شما آگاه نباشند، ارتباط برقرار کنید و همچنین با مشتریان فعلی درگیر شوید و روابط خود را با آنها تقویت کنید.

این به برند شما هویت واضحی می بخشد و مشتریان را آسان تر می کند تا محتوای خاص را با کسب و کار شما مرتبط کنند. از طرف دیگر، بازاریابی ایمیلی با ارائه پیشنهادات انحصاری و محتوای شخصی سازی شده، هدف آن حفظ و پرورش مشتریان فعلی است.

با ترکیب نقاط قوت شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی، می توانید یک تجربه بازاریابی منسجم و قانع کننده برای مخاطبان خود ایجاد کنید. در نهایت، یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی و کمپین های ایمیل می تواند نتایج قدرتمندتری نسبت به استفاده از هر کانال به صورت جداگانه به همراه داشته باشد.

برای ترکیب ایمیل و بازاریابی رسانه های اجتماعی، می توانیم از برخی از استراتژی های زیر استفاده کنیم:

1. همیشه ثابت قدم باشید.

برای شروع، تمام ابتکارات بازاریابی خود را هماهنگ کنید. این کاملاً دور از ذهن نیست. تیم های جدا شده اغلب تلاش های تکراری را انجام می دهند.

به عنوان مثال، یک تیم رسانه اجتماعی ممکن است یک تقویم تعطیلات ایجاد کند، اما آن را با یک تیم بازاریابی برای اطلاع رسانی ایمیل به اشتراک نگذارد.

تاریخ شروع و پایان کمپین را می توان به راحتی با استفاده از یک تقویم یکپارچه اعلام کرد.

2. اتصال شبکه های اجتماعی با لیست مشترکین.

هنگامی که لیست مشترکین خود را در یک سایت رسانه اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین یا توییتر آپلود می کنید، آدرس های ایمیل پیوست شده را نیز آپلود می کنید.

این پیوند به شما امکان می دهد در مورد علاقه و عدم پسند مشتریان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. راه های جدیدی را برای برقراری ارتباط و تبلیغات برای مشتریان شما باز می کند.

3. از رسانه های اجتماعی برای اشتراک در CTA ها استفاده کنید

از رسانه های اجتماعی به نفع خود برای جذب مشترکین بیشتر به لیست ایمیل خود استفاده کنید. ممکن است با قرار دادن دکمه‌های فراخوان (CTA) در پست‌ها و نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی، افراد بیشتری را وادار کنید تا در لیست ایمیل شما ثبت نام کنند.

4. ایمیل و کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را بهینه کنید.

کمپین های دیجیتال مارکتینگ که نتوانند محتوای باکیفیت تولید کنند در نهایت شکست خواهند خورد. ارزش محتوا بسیار فراتر از توانایی آن برای انتقال اطلاعات یا ترویج فروش است.

محتوای شما ستون فقرات هر کمپین بازاریابی است، چه در تبلیغات، مقالات، وبلاگ ها، ایمیل ها یا پست های رسانه های اجتماعی ظاهر شود.

لحن و شخصیت برند شما تا حد زیادی توسط محتوایی که تولید می کنید تعیین می شود. در حالی که طول و سبک محتوا ممکن است بر اساس رسانه مورد استفاده متفاوت باشد، شما باید صدای یکپارچه را در همه کانال ها حفظ کنید.

5. تا جایی که ممکن است کدهای QR را وارد کنید.

استفاده از کد QR یک فرآیند را ساده و تسریع می کند. با اسکن یک کد QR با گوشی هوشمند، کاربران می توانند به سرعت به پیشنهادات، اطلاعات و ویدیوها دسترسی داشته باشند و کارهای بیشتری انجام دهند. برخی از نمونه ها عبارتند از:

  • ثبت نام برای ایمیل در یک رویداد،
  • مشاهده منوی رستوران،
  • انجام پرداخت های ی بدون نقد،
  • دریافت محصولات دیجیتال رایگان،
  • تعامل با برند و موارد دیگر.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نکات و ترفندهایی برای تقویت ویدیوهای شما

روش دیگری که یک رسانه می تواند از رسانه دیگر پشتیبانی کند استفاده از کدهای QR در پیام های ایمیلی است که منجر به به روز رسانی رسانه های اجتماعی می شود.

6. کمپین های چند کاناله هدف گذاری مجدد تبلیغات

آیا می دانستید که می توانید تبلیغات رسانه های اجتماعی را برای مشترکین ایمیل خود هدف قرار دهید؟ مشترکینی که از قبل با برند شما آشنا هستند، هدف اصلی تبلیغات هستند. هدایت تبلیغات به کسانی که قبلاً به محصول یا خدمات شما علاقه نشان داده اند مقرون به صرفه تر است.

افرادی که در لیست پستی شما هستند آنجا هستند زیرا می خواهند باشند. بنابراین، آنها بیشتر از یک کاربر عادی وب پذیرای تعامل هستند.

کنجکاو هستید که چگونه همه کار می کند؟

یک قطعه ردیابی را در وب سایت خود قرار دهید. در مرحله بعد، هنگامی که مشترک لیست ایمیل شما روی وب سایت شما کلیک می کند، کد رهگیری یک کوکی را در مرورگر بازدید کننده وارد می کند.

کوکی‌ها فعالیت اینترنتی کاربران را ردیابی می‌کنند و ترجیحات و فعالیت‌های آن‌ها را نشان می‌دهند، مانند وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی که اغلب بازدید می‌کنند. اگر همه چیز مرتب باشد، تبلیغات رسانه های اجتماعی شما هر زمان که کوکی بازدیدکننده شناسایی شود ظاهر می شود.

7. اضافه کردن Social CTA در ایمیل های خود را در نظر بگیرید.

تبلیغ حساب های رسانه های اجتماعی خود از طریق ایمیل یک روش موثر و غیرتهاجمی برای افزایش فالوورهای شما است. این تاکتیک می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد، به خصوص اگر لیست ایمیل گسترده ای داشته باشید.

استفاده از آیکون‌های شبکه اجتماعی CTA در امضای ایمیل شما ساده‌ترین روش برای ترغیب مردم به دنبال کردن شما در رسانه‌های اجتماعی است. آنها به زمان نیاز ندارند تا بفهمند CTA برای چیست.

8. یک مسابقه در شبکه های اجتماعی برای جمع آوری ایمیل ها راه اندازی کنید

میزبانی یک مسابقه رسانه های اجتماعی یک راه قدرتمند برای افزایش تعامل و افزایش لیست ایمیل شما است. در نظر بگیرید که به دنبال کنندگان خود برای ارسال آدرس ایمیل خود با ارائه شانس برنده شدن به آنها پاداش دهید.

به عنوان مثال، می توانید از فالوورهای خود دعوت کنید تا تصاویر خنده دار مربوط به برند شما را ارسال کنند. این رویکرد سرگرم‌کننده و تعاملی مطمئناً توجه آنها را به خود جلب می‌کند و به کسب و کار شما علاقه‌مند می‌شود.

از طرف دیگر، می‌توانید یک هدیه را در رسانه‌های اجتماعی میزبانی کنید، که در ازای آدرس‌های ایمیل آنها، مزایای ملموسی را به دنبال‌کنندگان خود ارائه دهید. این رویکرد می تواند به ویژه در ایجاد تبدیل و ایجاد پایگاه مشترک شما موثر باشد.

9. سازماندهی همه چیز با CRM

همانطور که می بینید، ادغام ایمیل و رسانه های اجتماعی به طور موثر نیاز به چندوظیفگی زیادی دارد. این یک مانع اساسی است که می توان با نرم افزار CRM بر آن غلبه کرد.

نرم افزار CRM با ذخیره تمام اطلاعات مشتری خود در یک مکان، ادغام ایمیل و رسانه های اجتماعی را آسان تر می کند. به همین دلیل، جمع‌آوری داده‌ها از منابع مختلف، راه‌اندازی و پیگیری کمپین‌های تبلیغاتی، و توزیع داده‌ها در سراسر سازمان با دردسر کمتری همراه است.

علاوه بر این، CRM دسترسی به ابزارهایی مانند ادغام ایمیل با یک کلیک را فراهم می کند. این نرم افزار ایمیل های دریافتی و خروجی را در صفحه فعالیت ضبط می کند و به شما امکان می دهد توسعه هر لید را نظارت کنید.

خوراکی های کلیدی

صاحبان مشاغل به طور فزاینده ای در رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی پول خرج می کنند. ادغام این دو کانال می تواند ارتباط شما با مشتری را به سطح بعدی ارتقا دهد. این می تواند به شما کمک کند تصویری دوستانه و قابل دسترس برای برند خود ایجاد کنید و از ارتباط سریعتر با جمعیت هدف خود اطمینان حاصل کنید.

با وجود موفقیت رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی بسیار زنده است. AppSumo، یک کسب و کار موفق 7 رقمی، نمونه بارز این است که چگونه بازاریابی ایمیلی همچنان می تواند درآمد قابل توجهی در چشم انداز دیجیتال امروزی ایجاد کند.

با همگام سازی دو کانال می توان به یک نتیجه موفق دست یافت. می‌توانید با ارائه پیشنهادهای متناسب با استفاده از اطلاعات فهرست ایمیل‌تان، به مشتریان خود در رسانه‌های اجتماعی خدمات بهتری ارائه دهید. با کمپین های بین کانالی خلاق باشید تا مخاطبان خود را به طور موثرتری درگیر کنید.

با اجرای برخی از ایده های مطرح شده در این پست، کمپین ترکیبی شبکه اجتماعی و ایمیل خود را شروع کنید. این می تواند فرصت های جدیدی را آزاد کند و منجر به تعامل و درآمد بهتر شود.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/DHTbnW
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *