نحوه استفاده از حالت ذخیره انرژی در تلگرام در آیفون و اندروید

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نحوه استفاده از حالت ذخیره انرژی در تلگرام در آیفون و
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

تلگرام به یکی از محبوب ترین برنامه های برای کاربران اندروید و آیفون تبدیل شده است. شما دارای ویژگی های زیادی در برنامه هستید و اگر تمایل دارید ساعت های طولانی از تلگرام استفاده کنید، عمر باتری گوشی شما می تواند به سرعت کاهش یابد.

برای رفع این مشکل احتمالی، تلگرام قابلیت Power Saving Mode را برای کاربران اندروید و آیفون معرفی کرده است. به طور خلاصه نحوه استفاده از حالت ذخیره انرژی در تلگرام در گوشی آیفون و اندروید خود را توضیح خواهیم داد. توجه داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت نیازی به اشتراک تلگرام پریمیوم ندارید.

حالت ذخیره انرژی در تلگرام چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، Power Saving Mode در تلگرام به شما کمک می کند تا از عمر باتری اندروید و آیفون خود صرفه جویی کنید. این برنامه با چندین انیمیشن بارگذاری شده است که به ویژه هنگام ارسال پیام، فایل‌های GIF و استفاده از برچسب‌ها می‌توانید آن‌ها را ببینید. در صورتی که مجبور هستید برای مدت طولانی تری با مخاطب خود تماس تصویری داشته باشید، باید مطمئن شوید که تلگرام روی عمر باتری گوشی شما تأثیری ندارد.

برای استفاده از حالت ذخیره انرژی، باید نسخه تلگرام را در آیفون و اندروید آپدیت کنید. می توانید از لینک های زیر برای به روز رسانی برنامه برای دستگاه خود استفاده کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 بهترین راه حل برای کار نکردن استیکرها در تلگرام در آیفون و اندروید

پس از به روز رسانی برنامه، در اینجا نحوه استفاده از حالت ذخیره انرژی در تلگرام آورده شده است

از حالت ذخیره انرژی در تلگرام در آیفون استفاده کنید

بیایید با مراحل استفاده از Power Saving Mode در تلگرام در آیفون خود شروع کنیم. اگر از کاربران پرشور تلگرام هستید اما آیفون مدل پلاس را ندارید، حالت صرفه جویی در مصرف انرژی به صرفه جویی در مصرف باتری برای استفاده طولانی مدت کمک می کند.

مرحله 1: برنامه تلگرام را در آیفون خود باز کنید.

گام 2: روی نماد تنظیمات در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.

مرحله 3: به پایین اسکرول کنید و روی Power Saving ضربه بزنید.

اکنون تمامی گزینه ها را در منوی Power Saving مشاهده خواهید کرد. به طور پیش فرض، حالت ذخیره انرژی در تلگرام زمانی فعال می شود که باتری آیفون شما به ۱۵ درصد برسد. می‌توانید اسلاید را بکشید تا به صورت دستی درصد باتری را تغییر دهید تا حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی فعال شود.

می‌توانید نوار لغزنده را به گوشه چپ بکشید تا حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی در برنامه خاموش شود.

اگر به پایین اسکرول کنید، گزینه‌های زیادی برای غیرفعال کردن فرآیندهای پرمصرف منابع مانند انیمیشن‌های استیکر و جلوه‌های رابط خواهید دید.

یکی از ویژگی‌هایی که فقط برای کاربران آیفون در برنامه تلگرام معرفی شده است، غیرفعال کردن به‌روزرسانی‌های پس‌زمینه برای به‌روزرسانی سریع‌تر چت‌های شما در حین جابجایی بین برنامه‌ها است.

از حالت ذخیره انرژی در تلگرام در اندروید استفاده کنید

در مورد کاربران اندروید صحبت می کنیم، در اینجا نحوه فعال کردن حالت صرفه جویی در مصرف انرژی در زمانی که مجبور به ادامه استفاده از تلگرام با وجود سطح پایین باتری دستگاه خود هستید، آورده شده است.

مرحله 1: یکیشن تلگرام را در گوشی اندرویدی خود باز کنید.

گام 2: روی نماد منوی همبرگر در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بهترین نرم افزار فشرده سازی ویدئو برای مک در سال 2023

مرحله 3: روی تنظیمات ضربه بزنید.

مرحله 4: به پایین اسکرول کنید و روی Power Saving ضربه بزنید.

اکنون تمامی گزینه ها را در منوی Power Saving مشاهده خواهید کرد. مانند کاربران iOS، می‌توانید از نوار لغزنده برای تغییر سطح باتری برای فعال کردن حالت ذخیره انرژی در تلفن اندرویدی خود استفاده کنید.

اما برخلاف تلگرام برای iOS، گزینه‌های دقیق‌تری برای کنترل فرآیندهای مختلف با منابع فشرده دریافت می‌کنید. برای مثال، می‌توانید پخش خودکار را در صفحه‌کلید یا پخش خودکار در چت را برای استیکرهای متحرک غیرفعال کنید.

همانطور که توسعه دهندگان در تلگرام می گویند، حالت ذخیره انرژی روی بیش از 200 نوع مختلف دستگاه اندرویدی آزمایش شده است تا تنظیمات پیش فرض بهینه برای کنترل بهتر ایجاد شود.

این برای دستگاه های اندرویدی مدرن که دارای نمایشگرهای با نرخ تازه سازی بالا هستند مفید است. حالت صرفه جویی در انرژی به شما کمک می کند، به خصوص اگر نرخ تازه سازی اجباری بالایی در همه برنامه های اندروید داشته باشید.

صرفه جویی در باتری توسط تلگرام

حالت جدید ذخیره انرژی در تلگرام یک گزینه اضافی برای صرفه جویی در عمر باتری اندروید یا آیفون شما به خصوص در هنگام استفاده از برنامه است. از زمان نوشتن این پست، این ویژگی برای کاربران واتس اپ در دسترس نیست و اگر در آینده نزدیک به آن برسد، تعجب نخواهیم کرد. اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که به زودی چیزی مشابه عرضه شود. صحبت از تلگرام شد، می‌توانید از تأیید دو مرحله‌ای برای محافظت از چت‌ها و داده‌های خود در برابر دسترسی ناخواسته استفاده کنید. ما مطمئناً توصیه می کنیم از آن در دستگاه خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید پست ما را بخوانید که در آن نکات بیشتری را برای تقویت حریم خصوصی و امنیت حساب تلگرام خود پیشنهاد می‌کنیم.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Kjk
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *